Xbox One och Playstation 4 tillgänglighet avslöjas av Toys R Us

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tonix:

svårt att sätta något för kameran :)?

Microsoft får gärna filma mig och spela in ljudet, Dom kommer säkert anställa 45 miljoner nya som ska konstant sitta 24/7h om dygnet och övervaka varenda kinect enhet

Det har dom nog jätte mycket användning av

För problemet försvinner om man sätter något för kameran som MÅSTE vara inkopplad.

Jag villl inte vara negativ men det är inte Microsoft som lyssnar på allt, de har bara gett NSA tillgång till deras servrar vilket är bra mycket värre. Deras nätverk och analyseringsverktyg kan dra fram i princip allt om någon.

Ponera att du gör något som uppmärksammas av NSA om tio år. Då går de tillbaka i loggen och kollar allt som du har gjort, allt som Kinect spelat in och dylikt. Då är det helt plötsligt inte så svårt att svartmåla någon när man har så mycket information att välja mellan.

Problemet är att allt spelas in. Allt. Sen är det människor som ska avgöra om det är av intresse för att fortsätta en undersökning över hela ditt liv. Det behöver inte vara något du tycker är olämpligt, men det är inte du som bestämmer det heller. Är det sånt hot vi vill leva under?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Entusiast

För mig blev det ett GTX One (780) för 5000kr istället. Känns som en hundra gånger bättre förskotts-present till mig själv!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Vem var det som hitta på detta bullshit att spel skulle vara bättre/roligare på dator? Tycker mig läsa det i varenda tråd som handlar om spel.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Forza 5 är det sagt.

Okej, dock är det väl bara för Xbox antar jag, och om jag köper någon konsol ser det idag ut att bli PS4, som är de som har intressanta exklusiva titlar i mina ögon, och de bra spelserierna.

Så vitt jag kan se ska Watch dogs vara ute, och Dying Light (never heard of it) i november, vilket då bör vara i god tid till "julhandeln", som jag antar är strax innan jul.

Skrivet av jahsoldier:

Vem var det som hitta på detta bullshit att spel skulle vara bättre/roligare på dator? Tycker mig läsa det i varenda tråd som handlar om spel.

Det är inte bullshit, det är folks åsikter. Personligen föredrar jag bästa möjliga grafik, då jag tycker spelen förtjänar att se ut som de var tänkta att upplevas, inte utsmetad i låg upplösning, i dålig frame rate, sen klarar jag inte av avsaknaden av precision hos en handkontroll för många tycker av spel, men det är ju som sagt från person till person vad som föredras.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av tonix:

svårt att sätta något för kameran

"Älskling, det står en gubbe och bajsar ner i våran brevlåda!"
"Jo, jag vet. Här, ta en klädnypa och sätt på näsan så känner du inte lukten."

Problem försvinner inte alltid bara för att man ignorerar dem, och det som stör folk med kameran är nog i de flesta fall inte att de är oroliga att miljontals människor sitter och konstant glor på en feed från deras kamera, utan att MS känner att de har rätt till att göra vad fan de vill.

Att de har möjligheten att se vad som händer i deras konsumenters hem så länge konsolen är inkopplad är väl att ta sig lite väl mycket frihet kan jag tycka, även om kameran inte gör mig personligen något, speciellt när jag inte kommer köpa skiten

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Detta är varför jag kommer köpa båda, smått insyn i hur man faktiskt kan spela om man anstränger sig lite.

Xim Edge gör det möjligt att spela med Tangentbord och Mus på både Playstation och Xbox, det är verkligen underbart i FPS spel, Xboxet är kopplat till en 24" HDMI skärm också, sen ett Logitech Z-5500 system med kontrollpanelen kopplat till Xboxet via Optisk kabel, detta tillåter dig att kontrollera volymen till ett par valfria hörlurar utan volymkontroll, 3.5mm uttag, alltså är det mer eller mindre exakt som att spela på PC, du kan binda alla knappar precis som du vill, left ctrl är ducka, space är jump, esc är menyn, tab är scoreboard osv.

http://i.imgur.com/nNjbA41.jpg

http://www.adzdistribution.co.uk/ekmps/shops/theattic/images/...

Personligen gillar jag inte metoder att använda mus/tangentbord lösningar för konsoler då de som inte använder det ligger i underläga i FPS spel då det är mycket svårare att spela på handkontroll. Sen försvinner vitsen med att ha konsoll lite om man spelar med mus/tangentbord.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Jag har förbokat både PS4 och Xbox på MM här i Lund. Killen på spelavdelningen sa att det började bli tight med tillgången på PS4, men att det fanns gott om Xboxar att tillgå. De flesta av mina vänner och bekanta har börjat dra sig åt PS4, oavsett tidigare konsoler.

Själv passade jag även på att uppgradera datorn lite så att man som supernörd är väl utrustad inför kommande spelsessioner.

Det enda jag saknar är 4K, men det lär väl bli nästa generation som får visa upp den tekniken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Detta är varför jag kommer köpa båda, smått insyn i hur man faktiskt kan spela om man anstränger sig lite.

Xim Edge gör det möjligt att spela med Tangentbord och Mus på både Playstation och Xbox, det är verkligen underbart i FPS spel, Xboxet är kopplat till en 24" HDMI skärm också, sen ett Logitech Z-5500 system med kontrollpanelen kopplat till Xboxet via Optisk kabel, detta tillåter dig att kontrollera volymen till ett par valfria hörlurar utan volymkontroll, 3.5mm uttag, alltså är det mer eller mindre exakt som att spela på PC, du kan binda alla knappar precis som du vill, left ctrl är ducka, space är jump, esc är menyn, tab är scoreboard osv.

http://i.imgur.com/nNjbA41.jpg

http://www.adzdistribution.co.uk/ekmps/shops/theattic/images/...

Vart finns den att köpas?

Jag blev extremt intresserad över den här , hur är input-lagg:et om man kör Mus å tangentbord?

OnT: Vad sent det verkar bli Dom säger ju innan jul men inte allt för nära jul liksom jag hoppas att dom lanseras som det har sagts tidigare (Rykte) 13 November - PS4 och 21 November Xbox One.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

För problemet försvinner om man sätter något för kameran som MÅSTE vara inkopplad.

Jag villl inte vara negativ men det är inte Microsoft som lyssnar på allt, de har bara gett NSA tillgång till deras servrar vilket är bra mycket värre. Deras nätverk och analyseringsverktyg kan dra fram i princip allt om någon.

Ponera att du gör något som uppmärksammas av NSA om tio år. Då går de tillbaka i loggen och kollar allt som du har gjort, allt som Kinect spelat in och dylikt. Då är det helt plötsligt inte så svårt att svartmåla någon när man har så mycket information att välja mellan.

Problemet är att allt spelas in. Allt. Sen är det människor som ska avgöra om det är av intresse för att fortsätta en undersökning över hela ditt liv. Det behöver inte vara något du tycker är olämpligt, men det är inte du som bestämmer det heller. Är det sånt hot vi vill leva under?

Bandbredden kommer ju maxas ifall den konstant skall ladda upp saker till Microsoft server, blir ju lite konstigt för de som sitter på avtal med begränsat antal gb/månad och helt plöstsligt tuggar xboxen i sig 100gb i månaden på uploaden.

Så ja.. samma bekymmer har vi laptops och telefoner, men ingen verkar bry sig om det?

Permalänk

Hoppas Sony och MS bannar alla som spelar med mus och tangentbord...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Angående Kinect

Tror inte att det skickas sen videoström någonstans faktiskt... Även om enheterna rent tekniskt skulle kunna användas till att avlyssna hem vore det en väldigt konstig sak om maskinen skickade video/ljudström till någon extern server. Det skulle dessutom vara väldigt lätt att ta reda på vilket skulle innebära slutet för konsolen/företaget.

De flesta laptops idag har en inbyggt mic/kamera, telefonerna också, förstår inte varför folk inte bitchar om det...

Permalänk
Skrivet av s_jimmie:

Alla som köper en Xbox i Sverige borde utvisas till USA där ni hör hemma era NSA supporters.... usch folk borde tänka lite längre än några ändrade policys i M$ avtal, som om det skulle hindra dom... jo tjena *facepalm*

ha jag tvivlar att nsa skulle vilja mig något jag kmr köpa en xbox one för dom har än så länge bättre spel och för mig är det det enda som räknas.
Visst ps4 är bättre på alla sätt som jag inte kunde bry mig om och xbox har bättre spel och för mig kmr alltid spelen vara viktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Men man kan ju göra allt det med en dator så varför betala massor extra för det?

P.s. Det var ingen attack utan en fråga, och du gör såklart som du vill hur som helst...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Hejsan,

Kanske har svarats i tråden tidigare, men är det helt problemfritt att köpa en XBOX One i tex. USA och sedan använda den här hemma i Sverige?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Playstation 4 4000kr
Xbox One 4500kr
Spel 3600kr

Ingen julskinka på bordet i år då

Stapla spelen och dela dem med skinkkniven och så tar alla en bit av spelskinkan.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av Megagurra:

Hoppas Sony och MS bannar alla som spelar med mus och tangentbord...

jag hoppas det också. HATAR att folk inte kan spela på samma förutsättningar och vissa måste fuska till sig övertag. Just detta och extrema LAGG på konsol som fått mig att ge upp allt vad FPS heter i multiplayer. Är inte kul helt enkelt när man vet att vissa sitter på mus och tangentbord och pingen ligger på över 200 ms bara för att 'plånboken inte räcker till' hos utgivarna. suck. :(((

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Just därför planerar jag att beställa från amazon.co.uk. Slipper kopieringsavgift samt betydligt lägre skatt.

Har själv funderat på det, men hur fungerar det med strömsladden? I Storbritannien har de ju tre pinnar medan Sverige besitter två? Känns ju lite jobbigt om man alltid måste ta med sig en adapter för att kunna spela i så fall.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av sprite:

Bandbredden kommer ju maxas ifall den konstant skall ladda upp saker till Microsoft server, blir ju lite konstigt för de som sitter på avtal med begränsat antal gb/månad och helt plöstsligt tuggar xboxen i sig 100gb i månaden på uploaden.

Så ja.. samma bekymmer har vi laptops och telefoner, men ingen verkar bry sig om det?

ALLT lär självklart inte sparas. Grejen är mer att risken att det skulle gå att koppla in sig på någons Kinect är rätt överhängande. Tyvärr.

Självklart. Det är fruktansvärt och det måste göras något!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

svårt att sätta något för kameran :)?

Microsoft får gärna filma mig och spela in ljudet, Dom kommer säkert anställa 45 miljoner nya som ska konstant sitta 24/7h om dygnet och övervaka varenda kinect enhet

Det har dom nog jätte mycket användning av

Om MS, eller andra, anställt enbart 45 pers till - hade det varit ok då? Det handlar inte om att "de andra" övervakar oss, när det blir så lättare om vi övervakar varandra istället (Google Glass o liknande=nästa stepping stone). Mycket från t ex filmen Minority Report som snart börjar se dagen... Och ju mer/fler smått suspekta saker vi ifrågasätter, undrar över och förhoppningsvis forf kritiserar, desto mer vänjer vi oss samtidigt vid tanken, vilket gör det lättare att genomföras, när "de" skapar våra "s k behov" vi tror vi har och behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixxertime:

Har själv funderat på det, men hur fungerar det med strömsladden? I Storbritannien har de ju tre pinnar medan Sverige besitter två? Känns ju lite jobbigt om man alltid måste ta med sig en adapter för att kunna spela i så fall.

Detta undrar jag också... Men jag undrar också som £349+frakt verkligen blir billigare än 3890SEK?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

ALLT lär självklart inte sparas. Grejen är mer att risken att det skulle gå att koppla in sig på någons Kinect är rätt överhängande. Tyvärr.

Självklart. Det är fruktansvärt och det måste göras något!

w00t? har du ens någon fakta som backar upp det?
Risken är väl lika stor på en laptop/pc/smartphone?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Fuck Xbox One, och fuck konsoler!

Jävla skit att man alltid ska behöva vara uppkopplad, att enheten inte går att använda utan uppkoppling, och utan konton. Att det är massa DRM på konsolerna och konsolen är nedlåst och inte går att roota och sådant.

always-online kravet är skrotat för Xboxone och har aldrig funnits på PS4. Att kinnect alltid är online oroar mig dock.

Skrivet av mrSvamp:

Rent spontant känns det inte som att cheferna på microsoft har skapat tekniken för att se feta, svettiga, finniga tonåringar som spelar Halo i kalsongerna.. Snarare att den ständigt är på så man genom gester eller röstkommandon kan starta konsol/tv/hifi osv... Men det är ju bara spekulationer.

Röststyrning och interaktivitet är säljargumenten. Den riktiga anledningen till denna always-kinect-online-bevakning är följande:
http://kotaku.com/5958307/this-kinect-patent-is-terrifying-wa...
http://www.theverge.com/2013/5/27/4370676/microsoft-kinect-tv...
http://pixelenemy.com/microsofts-new-kinect-patent-will-spy-o...

Skrivet av Jockew1989:

Se det som en möjlighet istället, sätt valfri creepy docka eller dylikt framför kameran, gå förbi lite då och då och viska ord som "bomb" eller "terrorist" i micen

Skickades från m.sweclockers.com

Tio minuter senare står två av NSA/CIA:s hejdukar från SÄPO och knackar på din dörr.

Skrivet av Megagurra:

Hoppas Sony och MS bannar alla som spelar med mus och tangentbord...

Håller med där. Obalans är aldrig bra.

Skrivet av Fredrik79:

Hejsan,

Kanske har svarats i tråden tidigare, men är det helt problemfritt att köpa en XBOX One i tex. USA och sedan använda den här hemma i Sverige?

Köp utanför EU kan tullverket/skatteverket tekniskt sett avkräva dig div avgifter och ev moms. Hur pass troligt detta är låter jag dock förbli osagt då jag inte vet. Om du vill handla billigare så satsa på amazon.co.uk, eftersom det är inom EU så är det frihandelsavtal som gäller och du betalar endast brittisk moms vilket är lägre än svensk, samt så slipper du de extra hundralapparna i pris som copyswede tillför på de Svenska köpen.

Skrivet av Mixxertime:

Har själv funderat på det, men hur fungerar det med strömsladden? I Storbritannien har de ju tre pinnar medan Sverige besitter två? Känns ju lite jobbigt om man alltid måste ta med sig en adapter för att kunna spela i så fall.

Strömsladden ska enligt specifikationerna var exakt samma som till PS3, alltså bör den gå att köpa för 50-100kr lite varstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

För problemet försvinner om man sätter något för kameran som MÅSTE vara inkopplad.

Jag villl inte vara negativ men det är inte Microsoft som lyssnar på allt, de har bara gett NSA tillgång till deras servrar vilket är bra mycket värre. Deras nätverk och analyseringsverktyg kan dra fram i princip allt om någon.

Ponera att du gör något som uppmärksammas av NSA om tio år. Då går de tillbaka i loggen och kollar allt som du har gjort, allt som Kinect spelat in och dylikt. Då är det helt plötsligt inte så svårt att svartmåla någon när man har så mycket information att välja mellan.

Problemet är att allt spelas in. Allt. Sen är det människor som ska avgöra om det är av intresse för att fortsätta en undersökning över hela ditt liv. Det behöver inte vara något du tycker är olämpligt, men det är inte du som bestämmer det heller. Är det sånt hot vi vill leva under?

så funkar det inte nej. på med foliehatten och läs på...

Permalänk
Skrivet av s_jimmie:

Alla som köper en Xbox i Sverige borde utvisas till USA där ni hör hemma era NSA supporters.... usch folk borde tänka lite längre än några ändrade policys i M$ avtal, som om det skulle hindra dom... jo tjena *facepalm*

NSA supporters? Sverige kör ju med FRA, tre bokstäver och massövervakning. Same shit.
Men det är klart FRA lagen är ju några år gammal nu så vem kommer ihåg den?

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

always-online kravet är skrotat för Xboxone och har aldrig funnits på PS4. Att kinnect alltid är online oroar mig dock.

Röststyrning och interaktivitet är säljargumenten. Den riktiga anledningen till denna always-kinect-online-bevakning är följande:
http://kotaku.com/5958307/this-kinect-patent-is-terrifying-wa...
http://www.theverge.com/2013/5/27/4370676/microsoft-kinect-tv...
http://pixelenemy.com/microsofts-new-kinect-patent-will-spy-o...

Tio minuter senare står två av NSA/CIA:s hejdukar från SÄPO och knackar på din dörr.

Håller med där. Obalans är aldrig bra.

Köp utanför EU kan tullverket/skatteverket tekniskt sett avkräva dig div avgifter och ev moms. Hur pass troligt detta är låter jag dock förbli osagt då jag inte vet. Om du vill handla billigare så satsa på amazon.co.uk, eftersom det är inom EU så är det frihandelsavtal som gäller och du betalar endast brittisk moms vilket är lägre än svensk, samt så slipper du de extra hundralapparna i pris som copyswede tillför på de Svenska köpen.

Strömsladden ska enligt specifikationerna var exakt samma som till PS3, alltså bör den gå att köpa för 50-100kr lite varstans.

jag hoppas inte du tror på det där skitsnacket från länkarna... det kommer inte ske någon övervakning från kinect. folk måste slappna av lite.
det skulle vara alldeles för lätt att bara vända på kameran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Alla som köper en Xbox i Sverige borde utvisas till USA där ni hör hemma era NSA supporters.... usch folk borde tänka lite längre än några ändrade policys i M$ avtal, som om det skulle hindra dom... jo tjena *facepalm*

och du borde nog spärras in i ett vadderat rum med resten av världens domedagsprofeter...

Permalänk
Skrivet av Kapten_Kanel:

jag hoppas inte du tror på det där skitsnacket från länkarna... det kommer inte ske någon övervakning från kinect. folk måste slappna av lite.
det skulle vara alldeles för lätt att bara vända på kameran.

Skitsnack? Dom har ju t.o.m sökt patent på vissa av dessa drakoniska funktioner.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Tio minuter senare står två av NSA/CIA:s hejdukar från SÄPO och knackar på din dörr.

Tror du själv på det där? Du kan testa när du sitter på Skype/mIRC/Facebook/Twitter och säga hur mycket om bomber eller terrorister utan att SÄPO överhuvudtaget skulle komma och knacka på din dörr.

Det finns idag hur många möjligheter som helst att övervaka intressanta personer, tror inte en sekund på att NSA, FRA, CIA, SÄPO, o.s.v. har ens tänkt tanken att nya Xbox One är det bästa möjligheten för övervakning.

Förstår inte varför alla är så rädda för detta. Om Microsoft hade hållt det väldigt hemligt att Kinecten alltid är igång och att det kommit fram sen, då kunde det ha funnits lite oros tecken. Fast de har aldrig hållt detta hemligt, de var dom som kom med den informationen vilket gör det rätt uppenbart för alla terrorister att man inte ska köpa en Xbox One om man ska planera terrordåd hemma.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Köp utanför EU kan tullverket/skatteverket tekniskt sett avkräva dig div avgifter och ev moms. Hur pass troligt detta är låter jag dock förbli osagt då jag inte vet. Om du vill handla billigare så satsa på amazon.co.uk, eftersom det är inom EU så är det frihandelsavtal som gäller och du betalar endast brittisk moms vilket är lägre än svensk, samt så slipper du de extra hundralapparna i pris som copyswede tillför på de Svenska köpen.

Anledningen till varför jag undrade var att jag reser nämligen till USA i slutet av November månad och tänkte då passa på att göra ett inköp.
Vill dock vara säker på att det inte finns något tekniskt hinder, i form av strömsladd/hårdvara/mjukvara/tjänster etc., för att kunna använda en "amerikansk" XBOX One i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Skitsnack? Dom har ju t.o.m sökt patent på vissa av dessa drakoniska funktioner.

Så du tror att Microsoft lägger ner åtskilliga miljoner/miljader för att utveckla en ny konsol som sedans släpps till miljoner av folk.
Där miljoner av folk har möjligheten till att granska konsolen utan och in för lilla minsta paket som skickas från och till.

Ett litet nyst om att Microsoft skulle skicka en livefeed av kinecten till deras serverar skulle resultera i att allt som har med xbox kommer att skrotas och alla som har köpt ett kommer troligtvis sluta använda den.

Folk behöver tagga ner, och kanske inse att valet att bundla med en Kinect (och måste alltid ha igång den) är ju bara ett nytt sätt för spelindustrin att utveckla nya sätt att spela spel.
När Kinect släppts till Xbox 360 så var det inte alla som köpte en och varför skulle utvecklarna satsa på Kinect när majoriteten inte hade det?
Medans nu kan utvecklarna mer integrera Kinect i spelen (till det bättre eller sämre) för det vet att alla som har ett xbox one, har även en kinect.