SST Net
Yo.
Min morsa fick ett säljsamtal från ett företag som heter SST Net (Svensk Säkerhetstjänst Net i Sverige AB) och tecknade ett mobilabonnemang med tillhörande telefon. Jag kollade avtalet och det såg inte hemskt ut men inte direkt bra heller så jag rådde henne att utnyttja sin ångerrätt. Hon mailade och sa att hon ville ångra sig tio dagar efter telefonsamtalet, så väl inom de 14 dagar man har rätt till, hon försökte också ringa några gånger men fick inget svar (inget bra tecken). Kort efter detta kom det en avi om att telefonen hade kommit till posten, men då hon inte var intresserad längre så hämtade hon inte ut den.
Jag kollade runt lite på hemsidan och det stod bland annat att man skulle meddela uppsägning skriftligt med brev och att eventuella frågor skulle riktas till en annan mail-adress än vad som stod på avtalet hon fått hem (kundjanst@sstnet.se istället för info@...), men det handlar inte om en uppsägning utan om att utnyttja sin ångerrätt så jag lägger inte så stor vikt vid det. Dock skickade jag ett mail till till båda adresserna (från morsans konto) där jag än en gång bad att få ångra mig och meddelade att telefonen inte kommer att hämtas ut. Jag skrev också att jag nu betraktar detta ärende som avslutat från min del. Allt detta är helt enligt distansavtalslagen osv.
Vad jag undrar är om någon har några erfarenheter från detta företag. Jag trodde först att det var typ en mobilaffär som sålde mobiler och abonnemang från någon eller flera operatörer men tydligen så är de en operatör själva. Något som jag tycker är konstigt då jag aldrig hört talas om dem. Jag hittar heller ingen information på nätet förutom deras egen, så vad tror ni? Kan vi kasta avtalet och bara glömma det eller kommer det att bli mer problem? Vi kanske får betala returfrakten men det är ok, bara hon inte står där med ett dyrt abonnemang till något konstigt nät osv.