Permalänk
Avstängd

SST Net

Yo.

Min morsa fick ett säljsamtal från ett företag som heter SST Net (Svensk Säkerhetstjänst Net i Sverige AB) och tecknade ett mobilabonnemang med tillhörande telefon. Jag kollade avtalet och det såg inte hemskt ut men inte direkt bra heller så jag rådde henne att utnyttja sin ångerrätt. Hon mailade och sa att hon ville ångra sig tio dagar efter telefonsamtalet, så väl inom de 14 dagar man har rätt till, hon försökte också ringa några gånger men fick inget svar (inget bra tecken). Kort efter detta kom det en avi om att telefonen hade kommit till posten, men då hon inte var intresserad längre så hämtade hon inte ut den.

Jag kollade runt lite på hemsidan och det stod bland annat att man skulle meddela uppsägning skriftligt med brev och att eventuella frågor skulle riktas till en annan mail-adress än vad som stod på avtalet hon fått hem (kundjanst@sstnet.se istället för info@...), men det handlar inte om en uppsägning utan om att utnyttja sin ångerrätt så jag lägger inte så stor vikt vid det. Dock skickade jag ett mail till till båda adresserna (från morsans konto) där jag än en gång bad att få ångra mig och meddelade att telefonen inte kommer att hämtas ut. Jag skrev också att jag nu betraktar detta ärende som avslutat från min del. Allt detta är helt enligt distansavtalslagen osv.

Vad jag undrar är om någon har några erfarenheter från detta företag. Jag trodde först att det var typ en mobilaffär som sålde mobiler och abonnemang från någon eller flera operatörer men tydligen så är de en operatör själva. Något som jag tycker är konstigt då jag aldrig hört talas om dem. Jag hittar heller ingen information på nätet förutom deras egen, så vad tror ni? Kan vi kasta avtalet och bara glömma det eller kommer det att bli mer problem? Vi kanske får betala returfrakten men det är ok, bara hon inte står där med ett dyrt abonnemang till något konstigt nät osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Yo.

Min morsa fick ett säljsamtal från ett företag som heter SST Net (Svensk Säkerhetstjänst Net i Sverige AB) och tecknade ett mobilabonnemang med tillhörande telefon. Jag kollade avtalet och det såg inte hemskt ut men inte direkt bra heller så jag rådde henne att utnyttja sin ångerrätt. Hon mailade och sa att hon ville ångra sig tio dagar efter telefonsamtalet, så väl inom de 14 dagar man har rätt till, hon försökte också ringa några gånger men fick inget svar (inget bra tecken). Kort efter detta kom det en avi om att telefonen hade kommit till posten, men då hon inte var intresserad längre så hämtade hon inte ut den.

Jag kollade runt lite på hemsidan och det stod bland annat att man skulle meddela uppsägning skriftligt med brev och att eventuella frågor skulle riktas till en annan mail-adress än vad som stod på avtalet hon fått hem (kundjanst@sstnet.se istället för info@...), men det handlar inte om en uppsägning utan om att utnyttja sin ångerrätt så jag lägger inte så stor vikt vid det. Dock skickade jag ett mail till till båda adresserna (från morsans konto) där jag än en gång bad att få ångra mig och meddelade att telefonen inte kommer att hämtas ut. Jag skrev också att jag nu betraktar detta ärende som avslutat från min del. Allt detta är helt enligt distansavtalslagen osv.

Vad jag undrar är om någon har några erfarenheter från detta företag. Jag trodde först att det var typ en mobilaffär som sålde mobiler och abonnemang från någon eller flera operatörer men tydligen så är de en operatör själva. Något som jag tycker är konstigt då jag aldrig hört talas om dem. Jag hittar heller ingen information på nätet förutom deras egen, så vad tror ni? Kan vi kasta avtalet och bara glömma det eller kommer det att bli mer problem? Vi kanske får betala returfrakten men det är ok, bara hon inte står där med ett dyrt abonnemang till något konstigt nät osv.

kundservice@... heter det förvisso, enligt deras hemsida.
Det står följande på deras hemsida gällande ångerrätt: "1.2 ... Om Avtalet har träffats på distans, har Kunden ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen."

Stå på er, dessa "operatörer" och 3e parts försäljare gör allt för att jävlas.
En polares morsa hamnade i sådan knipa med Svensk Mobil AB där de fakturerade henne med tusentals kronor för något hon aldrig ens använt, men olyckligtvist hade hon gått med på att skaffa ett abonnemang genom dem. Som tur var så hade polaren spelat in samtalet och kunde därmed kontakta Telia, som stod bakom abonnemanget i slutändan, häva hela köpet och pricka företaget så de förlorade Telia. Han fick tjänsten avslutad, trots att det tog sin "lilla" tid på 4 månader, och morsan hans kunde pusta ut igen och leva ett normalt liv med normala fakturor istället för sjuka fakturapriser.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCOC:

kundservice@... heter det förvisso, enligt deras hemsida.
Det står följande på deras hemsida gällande ångerrätt: "1.2 ... Om Avtalet har träffats på distans, har Kunden ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen."

Stå på er, dessa "operatörer" och 3e parts försäljare gör allt för att jävlas.
En polares morsa hamnade i sådan knipa med Svensk Mobil AB där de fakturerade henne med tusentals kronor för något hon aldrig ens använt, men olyckligtvist hade hon gått med på att skaffa ett abonnemang genom dem. Som tur var så hade polaren spelat in samtalet och kunde därmed kontakta Telia, som stod bakom abonnemanget i slutändan, häva hela köpet och pricka företaget så de förlorade Telia. Han fick tjänsten avslutad, trots att det tog sin "lilla" tid på 4 månader, och morsan hans kunde pusta ut igen och leva ett normalt liv med normala fakturor istället för sjuka fakturapriser.

Jo precis. Jag har ju rätt enligt ångerrätten så egentligen borde jag inte behöva oroa mig, men då de inte svarar osv. så känns det ändå lite osäkert. Speciellt med tanke på att det är en operatör jag aldrig ens hört talas om tidigare och som jag inte hittar några som helst omdömen om.

Ett tag spelade jag in alla samtal med försäljare av något slag men nu ignorerar jag dem bara helt. VemRingde är en grym app... Telefonförsäljare? Ignore.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo precis. Jag har ju rätt enligt ångerrätten så egentligen borde jag inte behöva oroa mig, men då de inte svarar osv. så känns det ändå lite osäkert. Speciellt med tanke på att det är en operatör jag aldrig ens hört talas om tidigare och som jag inte hittar några som helst omdömen om.

Ett tag spelade jag in alla samtal med försäljare av något slag men nu ignorerar jag dem bara helt. VemRingde är en grym app... Telefonförsäljare? Ignore.

Kontakta Telia på växeln, 90100, och be om att få prata med någon ansvarig för 3e parts operatörer och ställ sedan frågan till denne om SST Net tillhör Telia eller någon annan operatör. Telia kan se sånt eftersom det är i grund och botten deras master och nät.

Själv tittade jag runt lite gällande SST Net och hittade inget annat än Svensk Säkerhetstjänst (SST) som grundare till "Net" och Netnod gav inga resultat heller så jag tvivlar på att de har någon direktkoppling till Internet utan använder sig utav en större operatör som Tango och Halebob gör för att de ska fungera.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HCOC:

Kontakta Telia på växeln, 90100, och be om att få prata med någon ansvarig för 3e parts operatörer och ställ sedan frågan till denne om SST Net tillhör Telia eller någon annan operatör. Telia kan se sånt eftersom det är i grund och botten deras master och nät.

Själv tittade jag runt lite gällande SST Net och hittade inget annat än Svensk Säkerhetstjänst (SST) som grundare till "Net" och Netnod gav inga resultat heller så jag tvivlar på att de har någon direktkoppling till Internet utan använder sig utav en större operatör som Tango och Halebob gör för att de ska fungera.

Jo, att det är en "sekundär operatör" (eller vad man ska kalla det) var jag ganska säker på, jag tycker bara det är konstigt att det finns så lite info om dem. Nåväl, jag har fullgjort mina (morsans) åtaganden enligt distansköpslagen så jag ser det som avslutat, i alla fall tills de hör av sig och säger något annat. Gör de det så blir det typ ARN.

Permalänk

Helt rätt!

Bara stå på dig! Har det löst sig än? Är i en liknande situation. Min stackars Mor blev uppringd av någon säljare som hävdade att det skulle bli billigare och hux flux var hon på ett dyrare abonnemang. Försökt kontakta både operatören och säljaren (fick rätt för mig att svensk mobil bara är återförsäljare till dem?)
men har blivit hit o dit kopplad överallt! Dem verkar allmänt förvirrade och oprofessionella.
Väldigt fegt att dem lurar dit äldre som inte direkt är inne i den tekniska världens och lovar grejer dem inte kan hålla!

Permalänk
SST Net

Bättre sent än aldrig...

Hej,

Tråkigt att behöva ta del av hur negativt ni upplevt SST NET och våra produkter. Det gör oss djupt besvikna att vi inte lyckats fånga upp Er som missnöjd kund och att Ni måste ventilera Era synpunkter i detta forum.

Sedan 1956 har SST - Svensk Säkerhetstjänst, känd för sin päronformade nyckelbricka, servat sina kunder och sett till att tiotusentals ton nycklar har hittat tillbaka till sina rätta ägare igen.
2013 kompletterade SST sin verksamhet och slog upp portarna för SST NET – Mobiloperatören som frigör DIN tid!
Vår ambition är att 100% nöjda kunder och här har vi misslyckats – Rejält!

Ibland blir det fel, den mänskliga faktorn kan spela in. Ibland kan tekniken spela oss ett spratt, ibland rekryteras dessvärre fel medarbetare och återförsäljare som inte delar SST NET värderingar och då agerar vi blixtsnabbt.
Ibland når inte alltid informationen oss i tid och då hinner det ske saker som inte skall ske.

Oavsett anledning och varför det blivit fel ska du som befintligt, ny eller presumtiv kund inte bli lidande och SST NET är den förste som rättar till och kompenserar. Tveka inte att kontakta SST NET så vi får reda ut en gång för alla. Lova att du ringer 020-121 131 eller mailar kundservice@sstnet.se.

Tack på förhand,

Med vänliga hälsningar

SST NET

Permalänk
Medlem

Skitsnack

Skrivet av SST NET:

Hej,

Tråkigt att behöva ta del av hur negativt ni upplevt SST NET och våra produkter. Det gör oss djupt besvikna att vi inte lyckats fånga upp Er som missnöjd kund och att Ni måste ventilera Era synpunkter i detta forum.

Sedan 1956 har SST - Svensk Säkerhetstjänst, känd för sin päronformade nyckelbricka, servat sina kunder och sett till att tiotusentals ton nycklar har hittat tillbaka till sina rätta ägare igen.
2013 kompletterade SST sin verksamhet och slog upp portarna för SST NET – Mobiloperatören som frigör DIN tid!
Vår ambition är att 100% nöjda kunder och här har vi misslyckats – Rejält!

Ibland blir det fel, den mänskliga faktorn kan spela in. Ibland kan tekniken spela oss ett spratt, ibland rekryteras dessvärre fel medarbetare och återförsäljare som inte delar SST NET värderingar och då agerar vi blixtsnabbt.
Ibland når inte alltid informationen oss i tid och då hinner det ske saker som inte skall ske.

Oavsett anledning och varför det blivit fel ska du som befintligt, ny eller presumtiv kund inte bli lidande och SST NET är den förste som rättar till och kompenserar. Tveka inte att kontakta SST NET så vi får reda ut en gång för alla. Lova att du ringer 020-121 131 eller mailar kundservice@sstnet.se.

Tack på förhand,

Med vänliga hälsningar

SST NET

Det här är skitsnack. Min mor fick ett samtal från er för över två sedan. Ett avtal hon ångrat sen dess. Hon blev utlovad tre månaders uppsägningstid så att hon kunde prova på, men när avtalet väl kom så stod det på 24 månader. Något hon inte tänkte på i det läget eftersom säljaren uttryckligen hade lovat henne enbart tre månader eftersom hon inte ville byta alls egentligen. När hon försökte häva det var det bara tvärnej.

De första månaderna var det massor med strul och hon fick ringa dagligen för att försöka jaga tag i supporten. Hon fick fakturor från er som inte stämde och till slut gick ni med på att annullera dem. När oktober var slut så var hon så glad för att äntligen bli av med den här SST-SKITEN! Vi gjorde ett operatörsbyte, men får till svar att hon har ett års bindningstid kvar!!!

Supporten svarar:

Citat:

"Vi flyttade fram avtalstiden för att vara schyssta. Annars hade du behövt betala till oss och till din tidigare operatör under en rätt lång period."

Modern:

Citat:

"Faktum är att jag känner mig grundlurad av er. Det lät så bra nä ni ringde om hur billigt det var och att ni skulle ta kontakt med Telenor, trots att jag påpekade att jag hade bindningstid kvar. Vad hände? jo jag fick betala nästan 1000 kr till telenor! Så kom inte och tala om att ni är schyssta! Men vill ni vara det som ni utger er för att vara, så avslutar ni detta på en gång!"

Support:

Citat:

"Det kan jag tyvärr inte göra."

Slutdiskuterat. Det är verkligen inte vad ni uppger ovan!!!

Skrivet av SKIT SST:

Oavsett anledning och varför det blivit fel ska du som befintligt, ny eller presumtiv kund inte bli lidande och SST NET är den förste som rättar till och kompenserar.

Permalänk
Medlem

SST NET är inte att rekommendera

Jag har personligen blivit inlurad i ett abonnemang hos SST NET som dom vägrar att avsluta. Gå inte på deras förklaringar och ursäkter som deras Kundtjänst skriver.
Dom kommer snart upp på Varningslistan hos Svensk Handel. Förhoppningsvis räddar det några från att godkänna avtal på telefon med detta företag.