Vart kan man hitta ? […interna kablar för att koppla in t ex av/på- och resetknappar i ett chassi? — mod]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Vart kan man hitta ? […interna kablar för att koppla in t ex av/på- och resetknappar i ett chassi? — mod]

Hej!

jag undrar vart jag skulle kunna köpa "kablar" som följer med chassi som man kopplar till moderkortet så som "on,off" "HDD led"
Vet inte ens vad de heter.. Hoppas ni förstår vad jag menar då jag skulle behöva dessa till ett eget chassi bygge.

Mvh christopher

Bättre rubrik. Se §3.1 i reglerna.
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011

Nils-Julius

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

nee.. Du vet när man köper ett helt nytt chassi så har man en massa "kablar" allt från onoff knappen till hdd led kontakten och usb osv... det är det jag letar efter.. Så att det är färdigt att kopplas direkt in till moderkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011

Nils-Julius

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av NJB Mods:

Lol där har vi skiten!!! tack!! tror du det finns o köpa i sverige?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Örebro
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av criscros:

Det bör finnas, Men vet faktiskt inte :/

Nils-Julius

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av criscros:

eBay är faktiskt inte så farligt som man kan tro

Priset är grymt! Endast 40 spänn och fri frakt världen över, säljaren har gjort 62858 affärer och 99.2 % av hans kunder gav ett gott omdöme, det skulle allltså mest troligt vara säkrare att få leverans här än från cdon.com

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Allexz:

eBay är faktiskt inte så farligt som man kan tro

Priset är grymt! Endast 40 spänn och fri frakt världen över, säljaren har gjort 62858 affärer och 99.2 % av hans kunder gav ett gott omdöme, det skulle allltså mest troligt vara säkrare att få leverans här än från cdon.com

försökte köpa men kunde ej välja något annat land än UK
Dessutom så skulle jag behöva vänta tills 5sep och det vill jag inte.. så jag måste hitta på en annan lösning men ..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Strängnäs
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av criscros:

Hej!

jag undrar vart jag skulle kunna köpa "kablar" som följer med chassi som man kopplar till moderkortet så som "on,off" "HDD led"
Vet inte ens vad de heter.. Hoppas ni förstår vad jag menar då jag skulle behöva dessa till ett eget chassi bygge.

Mvh christopher

https://www.inet.se/produkt/8905154/nzxt-kabinettkabel-frontpanel-300mm-sleevad
det var detta du letade efter eller hur?

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001

Det är ju delvist chassispecifikt, men ta från ett skrotobjekt. Det har varit samma sedan ATX kom, alltså sedan 95-96. Står maskiner överallt, vill du inte köra dumpster diving, grovsopor, soptipp osv kan du fråga på valfri plats för det finns alltid datorer utan återköpsvärde som ska skrotas som står någonstans.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Spot on.
Tackar så mycket!

Och tack till alla andra för hjälpen!