Skicka tillbaka vara efter 1 månad?

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka vara efter 1 månad?

Hej

Jag köpte en bildskärm för ca. 1 månad sedan och jag ångrar lite att jag köpte den för det handlar om ganska mycket pengar tycker jag. Går det att skicka tillbaka skärmen och få pengarna tillbaka efter så lång tid?

MVH

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av zabera:

Hej

Jag köpte en bildskärm för ca. 1 månad sedan och jag ångrar lite att jag köpte den för det handlar om ganska mycket pengar tycker jag. Går det att skicka tillbaka skärmen och få pengarna tillbaka efter så lång tid?

MVH

Svar: NEJ!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Det är upp till försäljaren, men du har ingen laglig rätt att lämna tillbaka den. Jag tycker det säger sig självt att man inte kan lämna tillbaka något som man har använt.

Permalänk

Om förpackningen är bruten så går det ej. Annars är det 30 dagar.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Om förpackningen är bruten så går det ej. Annars är det 30 dagar.

Det där varierar från butik till butik. Det är bara när man har köpt varor på distans som man har ångerrätt, och då är det 14 dagar som gäller enligt distansavtalslagen.

Permalänk

Till största sannolikhet inte. Det som någon ovanstående sa med 30 dagar är beroende på butik. Det är frivilligt att ge ångerrätt. Däremot har du 14 dagar ångerrätt rent lagligt när du köper produkter på distans (över telefon, internet m.m.)

Har du en schysst säjare kanske du får ett tillgodokvitto som du kan använda i butiken men förvänta dig inte att du får tillbaka pengarna i rent format

Permalänk
Skrivet av Fruktstund:

Det där varierar från butik till butik. Det är bara när man har köpt varor på distans som man har ångerrätt, och då är det 14 dagar som gäller enligt distansavtalslagen.

Jo, jag är väl medveten om det. Men det finns knappt en seriös butik idag som inte erbjuder 30 dagar Orkade inte gå in på alla detaljer då det inte innefattade TS fråga.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Fråga! om skärmen är i fint skick, alla tillbehör etc. är kvar och kartong. Finns folk som fått lämna sina produkter i efterhand mot ex. 70% av inköpspriset

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att sälja den begagnat här på marknaden.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jo, jag är väl medveten om det. Men det finns knappt en seriös butik idag som inte erbjuder 30 dagar Orkade inte gå in på alla detaljer då det inte innefattade TS fråga.

Med seriösa butiker menar du typ elgiganten och siba?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jo, jag är väl medveten om det. Men det finns knappt en seriös butik idag som inte erbjuder 30 dagar Orkade inte gå in på alla detaljer då det inte innefattade TS fråga.

Inet, Komplett, Inwarehouse, Webhallen, Alina, CDON, MultiTech, ska jag fortsätta? 14 dagar gäller vid distansköp, det står i svensk lag.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Inet, Komplett, Inwarehouse, Webhallen, Alina, CDON, MultiTech, ska jag fortsätta? 14 dagar gäller vid distansköp, det står i svensk lag.

Komplett/Inwarehouse har 45 dagar öppet köp.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av SUMITOMO:

Komplett/Inwarehouse har 45 dagar öppet köp.

Inte på allt, men visst, på helt oöppnade grejor har de det. Använda varor är fortfarande 14 (enligt egen erfarenhet).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

När jag köpte min laptop ångra jag mig efter 45 dagar och lämnade tillbaks den begagnad och fick tillbaks alla pengarna, jag sa helt enkelt att jag tröttnat på produkten. Så det borde gå för dig med om du har samma tur som jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kimyftw:

När jag köpte min laptop ångra jag mig efter 45 dagar och lämnade tillbaks den begagnad och fick tillbaks alla pengarna, jag sa helt enkelt att jag tröttnat på produkten. Så det borde gå för dig med om du har samma tur som jag.

DET hör inte till vanligheterna!

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Vad står det att det är för öppetköp/bytesrätt på ditt kvitto, alternativt på butikens hemsida?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Ett alternativ är att sälja den begagnat här på marknaden.

Och förlora ca. 500 kr? den går ju ny på ungefär 2500 kr, så ett rimligt begagnatpris är väl 2000 kr för en BenQ XL2411T?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Inet, Komplett, Inwarehouse, Webhallen, Alina, CDON, MultiTech, ska jag fortsätta? 14 dagar gäller vid distansköp, det står i svensk lag.

Komplett har 45 dagar

http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=returns...

Så om skärmen är köp på Komplet kan du lämna tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

Prata med butiken, oftast är de väldigt hjälpsamma