mest tilltalande betal-lösningar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2011

mest tilltalande betal-lösningar

hej!

startar upp en hemsida i veckan och håller på att ordna med betalningslösningar just nu.

har för tillfället:

[/] Bankkort (på gång)
[X] Paypal
[X] Faktura

vilka fler alternativ vill ni se här ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Beror självklart vad det gäller. Sms-betalning är ju alltid smidigt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Bankkort duger för mig, Paypal är ju också smidigt (men kan ju vara trassligt också, speciellt för de som tar emot pengar). Faktura brukar jag bara använda om jag handlar från något halvskumt ställe, men det kan ju vara bra att ha om du riktar dig till företagare.

Tror nog att de sätt du valt räcker och blir över, det finns ju väldigt många betaltjänster/betalportaler liknande Paypal men att hålla på och integrera med dem tar nog mer tid än vad det är värt.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av MSCB:

hej!

startar upp en hemsida i veckan och håller på att ordna med betalningslösningar just nu.

har för tillfället:

[/] Bankkort (på gång)
[X] Paypal
[X] Faktura

vilka fler alternativ vill ni se här ?

klarna faktura, paypal, visa/mastercard, nordea solo/swebank överförring och payson

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där min VPN visar
Registrerad
Jan 2005

Till sidor jag ej är bekanta med är Paypal ett jättevälkommet alternativ.
Till sidor jag litar på betalar jag helst med kort.

Det är egentligen bara dessa två jag använder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

swedbank överföring eller vad det heter

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Thinkpad X61 || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Så länge du inte tänker hålla på,sälja saker som någon (dvs INGA idioter,politiker,kärringar,gubbar,media,riaa,mpaa,etc,etc,etc,etc) kan ha något som helst imot så är dom övre skapliga alternativ.

Detta för att dom kan ju stänga av vem fan som helst utan några som helst förvarningar heller så och även utan att behöva tala om VARFÖR och inga domslut,etc behövs heller osv,osv.
Bara att kolla in deras sista drive med olika sex butiker (och en del andra buriker som tex skräckfilms butik) som har synst till liiiiite i svensk media nyss.

Andra alternativ är ju flattr och bitcoin.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2010

Paypal och Faktura duger bra.
Fast postförskott kan också vara bra ibland.

CPU: Intel Core i5 4670K | GPU: EVGA Geforce GTX 780 | MOBO: AsRock Z87 Pro3 | PSU: Fractal Design Integra R2 750w |
RAM: Corsair Vengeance Low Profile 2x4gb | CHASSI: Fractal Design Define R4 White Window | SSD: Samsung 840 250gb |
HDD: Seagate Barracuda STX000DM001 2TB + 3TB | CPU-FAN: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2008

Jag uppskattar då det finns möjlighet att använda swedbanks tjänst e-kort. Vilket inte är möjligt alltid, har nå att göra med hur själva betalningen sker. E-kort innebär att man skapar ett temporärt kort för varje köp och på så sätt döljer ens riktiga kortnummer. Du kan läsa mer vad de innebär här.

Stationär: i7 6700k @ 4.4GHz | 32GB DDR4 | Asus Impact VIII | 1080ti Waterforce 2.1GHz | Evolv-ITX | Intel 750 400GB + 1TB 850 evo | K70rgb strafe silent | G600 | Acer XB271HU | Qnix 2710
Homelab: I3 6100 | 16GB DDR4 | Node304 | 6x 4TB 7.2k | 850 250GB
Bärbart: Lenovo Carbon X1 | Shield Tablet 32GB | Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Dec 2011

Tack för alla svar! Tror jag håller mej till dej jag har just nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av MSCB:

Tack för alla svar! Tror jag håller mej till dej jag har just nu!

Tycker jag du gör rätt i. Dom tre du har är ganska olika och är nog dom vanligaste sätten att betala på.

Citera för svar!