Tretti.se har ingen telefonsupport - svarar inte
Varan och problemet
-------------------------------
Köpte en AC från tretti.se för ca 2månader sedan, den kom efter ett par dar, kopplade in den och helt plötsligt gick sommarnätterna att uthärda i sovrummet igen, den kylde ner vårat sovrum från 27-16 på under en timma, jag hann använda den 9-10 gånger sen drog jag iväg på smekmånad en månad och när jag kom hem så hände det något med den efter andra dan, kylförmågan var kraftigt försämrad och det är ett rasslade missljud från kompressorn.
Den går igång och man känner att det blåser kall luft , Nu kunde tog det 5 timmar att få ner rummet från 25-21, ibland fungerar den bättre och får ner rummet i ~19 efter 4-5 tim men det är ju ljusår ifrån prestandan den hade tidigare så nått har ju hänt, och oftast får den bara ner rummet till 22-23 grader, vilket är oacceptabelt. (AC'n är specad för rum upp till 23kvm, sovrummet vi använder den i är 13kvm.)
kundtjänsten
---------------------
Nu till saken, tretti.se har slutat ge telefonsupport utan kör bara med kontaktformulär, som dom enligt telefonsvararen svarar på inom 24tim. Mailade dom för en vecka sedan och frågade om jag kunde lägga mellan till en dyrare modell istället för reparation, men det total ignorerade dom och svarade bara att dom skulle kontakta sin leverantör om reparation och återkomma.
Sen har jag mailat dom varje dag (jag vill ju ha en ny AC nu, det är ju nu man behöver den, inte om en månad när värmen är slut, och jag tycker att den är ju princip ny, knappt använd ju) men efter en vecka och 5 mail (uppdateringar i kontaktformuläret) har dom bara fortsatt att ignorera mig, inget svar alls.
Sjukt less på företag som tar bort all mänsklig kontakt och gömmer sig bakom kontaktformulär! Någon som har nått tips på vad jag ska göra? Tretti svarar ju inte och jag behöver somsagt AC nu, så det börjar kännas om att det bara är att bita i det sura äpplet och slänga den på soptippen , köpa en ny lokalt på elgiganten och aldrig mer handla på tretti.se? Helst av allt vill jag ju bara skicka tillbaka den o få tillbaka mina pengar, så jag kan köpa en ny lokalt direkt som sagt..
Hjälp uppskattas.. (Och varning för tretti.se, dom verkar inte bra att ha och göra med när saker går sönder, känns helt sjukt att dom inte svarat efter 1 vecka och 5 mail, och tiden tickar ju fortfarande..)