Precis köpt ett GTX 660, kommer resten av komponenterna flaskhalsa?

Permalänk

Precis köpt ett GTX 660, kommer resten av komponenterna flaskhalsa?

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden men lets go: Jag beställde precis det här grafikkortet http://www.inet.se/produkt/5409881/msi-geforce-gtx-660-2gb-tw... hade tidigare ett ATI 4870. Bytte mest pga att det gamla börjat låta förjävligt.

Nu till den stora frågan: Tror ni resten av mina komponenter kommer bli en stor flaskhals?

Processor: AMD X3 720 BE, tror den är klockad till 3.2Ghz
Nätagg: Corsair 650w
Ram: 4gb
Moderkort: GA-MA790X-UD3P

Spelar för det mesta bara LoL, men vore ju kul att prova lite nyare spel på högre inställningar också. Jag kommer förmodligen byta processor osv någon gång i framtiden, men inte just nu. Så vad tror ni om det?

Permalänk
Avstängd

Jag sitter själv på min gamle UBer rigg

CPU Type:
AMD Phenom(tm) 9650 Quad-Core Processor
CPU Speed:
2.33 GHz
System Memory:
4.29 GB
Video Card Model:
NVIDIA GeForce GTX 760

Moderkortet är ett asus xtreme kommer inte ihåg modellnr.

För mig så flyter det på utan problem, Körde splinter cell och Crysis 2 på ultra och det flöt på väldigt bra.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Förmodligen i spel som stödjer fler än tre kärnor däremot kan du prova låsa upp 4:e kärnan. Det fungerade på min gamla X3 720.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ulrik_Johansson:

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden men lets go: Jag beställde precis det här grafikkortet http://www.inet.se/produkt/5409881/msi-geforce-gtx-660-2gb-tw... hade tidigare ett ATI 4870. Bytte mest pga att det gamla börjat låta förjävligt.

Nu till den stora frågan: Tror ni resten av mina komponenter kommer bli en stor flaskhals?

Processor: AMD X3 720 BE, tror den är klockad till 3.2Ghz
Nätagg: Corsair 650w
Ram: 4gb
Moderkort: GA-MA790X-UD3P

Spelar för det mesta bara LoL, men vore ju kul att prova lite nyare spel på högre inställningar också. Jag kommer förmodligen byta processor osv någon gång i framtiden, men inte just nu. Så vad tror ni om det?

I vissa sammanhang i CPU-intensiva tillämpningar kommer du att få detta men du kan ju ev klocka din PII 720 BE lite till med ok kylning då, då denna är rätt lättklockad eftersom den är multipelupplåst. Men du kommer ju kanske inte att ha denna CPU i evighet? Då kan ju ditt graffe funka även i din nya setup.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Neonodia:

För mig så flyter det på utan problem, Körde splinter cell och Crysis 2 på ultra och det flöt på väldigt bra.

Okej det låter ju ganska lovande! jag har ju dock bara 3 kärnor.

Skrivet av Superlight:

Förmodligen i spel som stödjer fler än tre kärnor däremot kan du prova låsa upp 4:e kärnan. Det fungerade på min gamla X3 720.

Har prövat, men har tyvärr inte lyckats att låsa upp den fjärde kärnan.

Skrivet av Jalle64:

I vissa sammanhang i CPU-intensiva tillämpningar kommer du att få detta men du kan ju ev klocka din PII 720 BE lite till med ok kylning då, då denna är rätt lättklockad eftersom den är multipelupplåst. Men du kommer ju kanske inte att ha denna CPU i evighet? Då kan ju ditt graffe funka även i din nya setup.

Har originalkylare på så tveksamt om det går mycket mer just nu. Mjo jag har väl tänkt att uppgradera till jul typ, men om detta duger bra för mig så får processorn hänga med ett tag till! Är inte speciellt kräsen med detaljerna, bara det flyter i 60fps på iaf medium i spelen så är jag nöjd.