Permalänk
Medlem

ducky shine 2 glapp diod

Jag har ett ducky shine 2 där led:en i tangent 2 ibland inte funkar. Jag upptäckte att dioden sitter lite löst och om man petar den lite åt sidan så slutar den lysa. Problemet är att jag vet inte hur jag ska förklara att det är fel på den för butiken jag köpt den i eftersom den fungerar för det mesta. Jag vill inte att det ska se ut som jag har haft sönder den själv när jag ska visa hur den är glapp i butiken. Jag vet att det inte är jag som har haft sönder det för jag har aldrig tappat det eller spillt något på det eller liknande.

Några tips på hur jag kan göra? Tror ni att det räcker att visa att dioden är glapp eller kan de tro att jag har haft sönder det genom att pilla?

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Löd fast dioden igen om du har möjlighet. Snabbast och enklast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Löd fast dioden igen om du har möjlighet. Snabbast och enklast.

Skickades från m.sweclockers.com

Känns bättre att ta det på garantin när jag nu har det. Undrar mer om tips på hur jag ska visa upp felet.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Gå helt sonika in i butiken med tangentbordet och visa hur felet uppstår är nog det enklaste.

Finns ju kanske inte så många sätt att göra det på?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ptja, om du inte vill ta loss tangenten för att pilla på dioden så kan du ju alltid hamra lite på tangenten så kommer nog dioden börja glappa. Och man ska ju kunna trycka lite hårdare på tangenterna utan att dioderna pajar så de i affären lär ju inte bry sig om det när du ska påvisa problemet.

Annars tror jag inte att de kommer säga något om det är så att du tar loss tangenten och visar att dioden sitter löst.

Permalänk
Medlem

Gick till butiken och visade felet. Tyvärr gick de inte med på att byta det. Eftersom man var tvungen att vicka lite på dioden för att den skulle sluta lysa och den lös när man använde tangentbordet så tyckte de att det inte var något fel. Lite surt. :/ Nu får jag hoppas den blir mer glapp innan garantin går ut.

Det är väl inte ett så stort problem men det är lite störande att den inte fungerar när man startar datorn ungefär varannan vecka till en gång i månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D