Har inga ställen att installera grafikkort på i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Du säger emot dig själv lite nu.
När man har en stramare budget, men ändå vill spela, så är ett AMD A-system ett utmärkt alternativ.
Alla behöver inte 200 fps med alla grafik-inställningarna på Ultra. Många nöjer sig med medium och en FPS över 30.

Men jag kan hålla med om att man inte får en "monster-rigg" för 5000 kronor, och jag gissar att det är inte vad TS frågar efter heller.

Om vi säger såhär. Visst du kan köra så som du gör med den integrerade grafiken, men varför inte köra på detta vilket kostar 500:- mer än ditt packet och du kan spela BF3 på ultra med ca 55fps medans du kör BF3 med 15-16fps på medium? Vilket låter mest frestande?

Bytte grafikkort
Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av esamme:

Jaha, var rekommenderar ni att man köper en ny dator då? Helst en dator som man kan spela på runt 3000-5000kr.

Med så låg budgett är det konsol som gäller, man får mer för pengarna då i förhållande till vad man får om man köper dator

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lome:

Om vi säger såhär. Visst du kan köra så som du gör med den integrerade grafiken, men varför inte köra på detta vilket kostar 500:- mer än ditt packet och du kan spela BF3 på ultra med ca 55fps medans du kör BF3 med 15-16fps på medium? Vilket låter mest frestande?

Let the flamewar begin...
BF3 på ultra 55fps, 1920x1080 full AA och whatever... Knappast... Dock går det utmärkt att köra high med möjligen vissa inställningar på ultra, även om processorn troligen kommer flaska grafikkortet lite.
I övrigt ser det paketet helt okej ut, bättre att lägga lite mer på grafikkortet då TS inte behöver en 6-8 kärnig processor ändå. Den kommer lätt vara 100 gånger bättre än det han har nu

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Let the flamewar begin...
BF3 på ultra 55fps, 1920x1080 full AA och whatever... Knappast... Dock går det utmärkt att köra high med möjligen vissa inställningar på ultra, även om processorn troligen kommer flaska grafikkortet lite.
I övrigt ser det paketet helt okej ut, bättre att lägga lite mer på grafikkortet då TS inte behöver en 6-8 kärnig processor ändå. Den kommer lätt vara 100 gånger bättre än det han har nu

Processorn kommer inte flaska, det kommer klara BF3. Kolla på lite på youtube så ser du att processorn inte flaskar
Bjur på en bild här så ser du att 7870 inte flaskar

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lome:

Processorn kommer inte flaska, det kommer klara BF3. Kolla på lite på youtube så ser du att processorn inte flaskar
Bjur på en bild här så ser du att 7870 inte flaskar
http://img19.imageshack.us/img19/2975/23ls.png

Uploaded with ImageShack.us

Klart att det kommer klara BF3, men inte på Ultra. Kan inte se bilden nu då jag är på jobbet, kollar när jag komemr hem. Ville bara säga att den processorn inte är den bästa, men den duger bra till ett budget system naturligtvis. 7870 är dessutom ett ganska kompetent kort och därför sa jag att den kanske kommer flaska, mycket möjligt att det inte stämmer. Nog med OT, det är ett bra paket IMO.

edit: Var är det testet ifrån? Vilken övrig hårdvara har de? Ganska intressant faktiskt, trodde inte 7870 var riktigt så bra.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakednakedguy:

Jadu, det ser lite dåligt ut med pci-e platser Vad är det för moderkort?

Finns ju två PCI-e x1

Skrivet av lome:

Nej det finns ingen PCI-e express 16x vilket alla nyare grafikkort använder. Den där datorn har några år på nacken ser det ut som, jag rekommenderar att köpa en helt ny dator.

Tror det är en OEM men den behöver vara allt för gammal bara för att den inte har en PCIe x16.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lome:

Om vi säger såhär. Visst du kan köra så som du gör med den integrerade grafiken, men varför inte köra på detta vilket kostar 500:- mer än ditt packet och du kan spela BF3 på ultra med ca 55fps medans du kör BF3 med 15-16fps på medium? Vilket låter mest frestande?

Aha.
Då har vi inte jämfört kring-komponenter ännu. Det går att pressa priset på mitt paket om jag väljer "billigaste första bästa" i listorna.
Kan säkert pressa ner uppemot en tusing genom att strunta i helhets-kvalitet.
Jag brukar tänka lite på kvalitén på övriga komponenter också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av esamme:

Hejsan! Jo det är så att jag nu har tänkt att köpa ett nytt grafikkort, jag öppnade nu datorn för att kolla lite och märkte att jag inte har något ställe att installera grafikkortet på? Hur kommer detta sig och går det att lösa på något sätt? Jag skickar med en bild på insidan av datorn ifall att det är så att jag har missat någonting. (kanske är så att jag är så pass dålig att jag inte ser var jag ska installera det bara :S)

http://forumbilder.se/CF64C/20130807-165845.jpg
Verkar som att jag har ett inbyggt grafikkort i moderkortet eftersom att jag inte ser det någon annanstans..

http://forumbilder.se/CF64C/20130807-165845.jpg

En dator ur Compaq SG serie kanske? Oft hade en likadan dator innan jag började bygga Du KAN faktist sätta i ett grafikkort, men du kommer inte ha någon garanti kvar http://www.youtube.com/watch?v=fZed5r9tXHQ

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av esamme:

Hejsan! Jo det är så att jag nu har tänkt att köpa ett nytt grafikkort, jag öppnade nu datorn för att kolla lite och märkte att jag inte har något ställe att installera grafikkortet på? Hur kommer detta sig och går det att lösa på något sätt? Jag skickar med en bild på insidan av datorn ifall att det är så att jag har missat någonting. (kanske är så att jag är så pass dålig att jag inte ser var jag ska installera det bara :S)

http://forumbilder.se/CF64C/20130807-165845.jpg
Verkar som att jag har ett inbyggt grafikkort i moderkortet eftersom att jag inte ser det någon annanstans..

http://forumbilder.se/CF64C/20130807-165845.jpg

Kom även på att du även behöver byta nätagg, om jag inte minns helt fel ligger aggen på 180W

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!