Permalänk

Idle temps?

Jag köpte vattenkylning till min processor för ca en månad sen och har suttit och tänkt på om 40-45 c i idle är vanligt? Har en 120mm radiator och nej det är inget slutet vattenkylning system utan alla grejer kommer från EK. Mvh Olle

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpDonut:

Jag köpte vattenkylning till min processor för ca en månad sen och har suttit och tänkt på om 40-45 c i idle är vanligt? Har en 120mm radiator och nej det är inget slutet vattenkylning system utan alla grejer kommer från EK. Mvh Olle

Ingen bryr sig om idle. Det är load som är viktigt.
Men det låter iofs lite högt. Jag skulle tippat att du fick 35 med den setupen. Har du rätt mängd kylpasta? Fått blocket på plats ordentligt?

EDIT: Rumstemp?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

40-45 är inte speciellt högt, jag ligger själv på det typ och ca 60-65 full load. Vad har du för cpu?
Det är load man ska titta tempen på. idle kan visa fel vad jag läst om

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av DerpDonut:

Jag köpte vattenkylning till min processor för ca en månad sen och har suttit och tänkt på om 40-45 c i idle är vanligt? Har en 120mm radiator och nej det är inget slutet vattenkylning system utan alla grejer kommer från EK. Mvh Olle

Processor, klockad, volt?

Permalänk

Har varit borta så jag har inte kunnat svara i tråden men jag har inte överklockat något, det är en i5 3570K, blocket sitter bra, min rumstemperatur är väl ca 25-30 grader och jag har ganska mycket kylpasta. Var det allt?

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av DerpDonut:

Har varit borta så jag har inte kunnat svara i tråden men jag har inte överklockat något, det är en i5 3570K, blocket sitter bra, min rumstemperatur är väl ca 25-30 grader och jag har ganska mycket kylpasta. Var det allt?

kom ihåg att bara lägga en riskorn storlek klick med kylpasta på processorn. för mycket eller för lite försämrar kylningen på processorn.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B