Microsoft packar upp Xbox One

Permalänk
Medlem

hoppas man kan byta ut 500gigarn mot en ssd sen

Visa signatur

- GTX 680 CUII TOP -SA950@120hz
- i7 2600K@3,8Ghz -Corsair H60
- Sabertooth P67 -16GB Dominator Platinum
- Corsair GT120

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut Blir ett köp.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jävlar i backen vad stor Kinecten vad, trodde inte den skulle vara riktigt så stor...

Dock är det inte hugget i sten ännu vilken av Ps4 och Xone det blir, återstår att se när de lanserats

mvh

Permalänk
Medlem

Hur länge förväntar de sig att konsolen ska vara med i matchen om de gett den stöd för 4K?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Den ser ju faktiskt riktigt bra ut Handkontrollen verkar också väldigt trevlig, Även fast jag inte är någon konsol gamer så börjar jag bli lite taggad på Xbox One + Forza

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hur länge förväntar de sig att konsolen ska vara med i matchen om de gett den stöd för 4K?

Är inte 4k stödet bara för film? Tror inte Xbox One klarar av spel i 4K.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Blir både Xbox One och PS4 för min del men fick bli Xbox först för Day One edition. Är också väldigt taggad på Project Spark.

Undrar när de ändrade sig att skicka med headset, var ju massa gnäll att det inte skulle vara med ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Wooow, de har gjort startknappen i touch-utförande... Hur kan han få nåt sånt att låta som att de gjort nåt nytt och coolt?

Microsoft lär sig från Apple.

Skrivet av Wifi:

Hur länge förväntar de sig att konsolen ska vara med i matchen om de gett den stöd för 4K?

Antar lika länge som nuvarande gjorde? Eller längre nu med deras "Cloud".

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Proffsmobbare

Microsoft PR borde se över gaderoben.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min 360 slim har också touch power knapp men men, startar alltid med kontrollen ändå!

För min del blir det PS4, all dem RPG's!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanko:

hoppas man kan byta ut 500gigarn mot en ssd sen

Nope, kommer inte gå då de kör specialdiskar i den (precis som xbox 360 diskarna). Du kan dock koppla till externa diskar enligt vad de sagt. Hur det fungerar vet jag dock inte. Men lär bli extra sladdar och skit. Samt att det snor en USB3 port för dig.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

"4K-rated HDMI cable.." Jo, för hårdvaran kommer ju verkligen orka med det.

"Headset.. beautiful.." Ja, om man gillar svart och billigt plast. Headsetet ser för tusan ut som att det kommer att gå i två bitar så fort jag rör det.

Sedan "Chrome D-pad.." Haha, billigt plast som kommer bli svart efter ett par veckors användning. Hade samma detalj på mitt Corsair headset och färgen skavdes bort efter ett par veckor.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Fast hellre stor och klumpig, vilket ger plats för stora fläktar som kan hålla låg RPM men ändå skyffla mycket luft, än liten med vrålande fläktar.

Håller med om att den externa adaptern inte såg kul ut, den borde ha fått plats i ett så pass stort chassi med tanke på att 2:a generations PS3 drog strax över 100W, men var ändå relativt tyst och fysisk mindre än denna. Har läst att X1 ska dra runt 100W i första revisionen.

Kommer säkert låta som ett flygplan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Unboxing är så lame.

Visa insidan istället, med kretsarna, PCB, kondensatorer, och allt möjligt istället.

Tänker nått liknande när jag går på date, eller typ vill ha en :undressing. Istället för unboxing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Trevligt med medföljande headset!

Man kan ju bara hoppas på att det är bättre än det till Xbox 360, så dåligt så det är obrukbart för mig iaf

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av koreinu:

Tänker nått liknande när jag går på date, eller typ vill ha en :undressing. Istället för unboxing.

Så du vill hellre se en kvinnas inälvor och ben ist för att se henne naken? Lite varningsklockor på den du..

Skrivet av Jonathanknet:

Jag blev väldigt imponerad av det, sony har ju aldrig gjort något sånt.. ohh wait a minute...
Tyckte han lät jobbig när han höjer rösten så som han gör.

Var det bara jag som tyckte att den såg stor o klumpig ut? Likaså den feta adaptern?

Strömadaptern menar du? Njae.. Ser inte direkt ut som någon skillnad från Xbox 360. Verkar lika stor däremot något jag störde mig på var killens "Woooow" på allt som kom med, som om Xbox one vore de första i världen med detta..

Skrivet av Kapten_Kanel:

han kopplade inte ens in konsolen. funkade ändå.
sweet!

http://www.youtube.com/watch?v=RSf9aEETnvE

Magic *snort* *snort*

Skrivet av DDemis:

Ser helt okej ut, men det blir nog en PS4 denna gång. Men xbox handkontrollen oslagbar!
Känns dock som att dom flesta kommentarerna bara är riktat hat mot xbox och Nelson utan något resonemang alls, bara för att det just är Xbox.

Eller för att han deltar i en uppackning med ett flin och ett uttryck som säger "He.. Wow.. First evah".

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fånigt

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Visst är det så! Det fick man även på Xbox 360, i alla fall jag! Snyggt jobbat med alla positiva argument för Windows 8 btw

Aha, det visste jag inte. Jag har en PS3. Tackar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att headsetets mikrofon går att rotera så att man kan ha det så det kommer på vänster sida av ansiktet, då jag är högerskytt så behöver jag ha det så.

Permalänk

va fan . det är 2013 nu och dom kör fortfarande med en tegelsten till nätadapter .

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Är inte 4k stödet bara för film? Tror inte Xbox One klarar av spel i 4K.

Mycket möjligt, men det förändrar inte faktumet att Microsoft någonstans tycker att konsolen ska hålla så länge att 4K blir standard bland tv-apparater på konsumentmarknaden.

Skrivet av Commander:

Antar lika länge som nuvarande gjorde? Eller längre nu med deras "Cloud".

Satan. Hade gärna sett generationsbyten lite oftare.

Du syftar på funktionen som möjliggör att spel tar hjälp av molnet för prestandaökning?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

My ass att en xbox one ens skulle klara av CS 1.6 i 4k.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hur länge förväntar de sig att konsolen ska vara med i matchen om de gett den stöd för 4K?

Xbox 360 har stöd för 1080p, finns nog inte ett enda spel som kör det. Faktum är att de flesta spelen inte ens kör i 720p.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Och de fortsätter ha den där jäkla externa nätdelen som är stort som ett hus! PS3 har haft den inbyggd sedan start och hoppas PS4 gör samma sak.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Xbox One har sämre hårdvara än PS4.
PS4 är mindre än Xbox One.
PS4 power supply är inbyggt.

Okej Microsoft, ni suger verkligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Xbox 360 har stöd för 1080p, finns nog inte ett enda spel som kör det. Faktum är att de flesta spelen inte ens kör i 720p.

http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1113344&postcount=3

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Det är otroligt hur mycket jag inte tål denna "Major Nelson"...

Av vad jag sett honom verkar han som en enormt självgod douche, ingen jag vill ge mina pengar direkt.

Nej, jag föredrar helt klart unboxingen av Wii U, där behövde man inte stå ut med hur Nintendos VD stod och pratade om hur fantastisk varje del var, utan bara visade vad man fick. Han låtsades inte att det var jesus-barnet han unboxade, varför måste MS göra det?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv

var han skitnödig lr?

Allt bara flög ut och sen tryckte han på knappen _slut_...

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

"4K-rated HDMI cable.." Jo, för hårdvaran kommer ju verkligen orka med det.

"Headset.. beautiful.." Ja, om man gillar svart och billigt plast. Headsetet ser för tusan ut som att det kommer att gå i två bitar så fort jag rör det.

Sedan "Chrome D-pad.." Haha, billigt plast som kommer bli svart efter ett par veckors användning. Hade samma detalj på mitt Corsair headset och färgen skavdes bort efter ett par veckor.

Skulle tro att både xbone och ps4 klarar av 4k filmer, Är inte säker dock, Oavsett så är det knappast något negativt att dom skickar med en 4k kabel.

Angående headset så ska det ju bara användas till att prata med andra spelare, hellre ett billigt, funktionsdugligt headset än ett dyrt påkostat headset och 400kr högre pris, enligt mig iaf.

Jag köpte mitt Corsair Vengeance 2000 för ca 6 månader sedan och dom plastiga kromdetaljerna ser fortfarande ut som när dom var ny, Vet inte hur du hanterar ditt headset för att kunna slita ut det så mkt på 2 veckor

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599