Microsoft packar upp Xbox One

Permalänk
Medlem

Tror det ialla fall blir en PS4:a

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kapten_Kanel:

han kopplade inte ens in konsolen. funkade ändå.
sweet!

Det behöves inte, "always connected" vett du:P

Permalänk
Medlem

Tycker den är väldigt stilren och snygg den där!

Visa signatur

5900X, RTX 4090

Permalänk
Medlem

Holy powerbrick!
Större än Kinnect för fan ^^

Permalänk

Ser ut som en VHS.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt, jag tycker att Xbox one har lyckats på vissa punkter, men inte tillräckligt för att jag (Som ijnte är så intresserad av konsol överhuvudtaget) skulle ta en över PS4. PS4 känns som ett "snabb" och smidig konsol om jag vill köpa något att ha i vardagsrummet för att sitta och lira Forza eller något annat bilspel med polare.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Han är ju alldeles för taggad. Meth?

Annars är det väl typ exakt vad man förväntat sig.

Någon som kan berätta varför dem envisas med att ha den där stora tegelstenen för el UTANFÖR konsolen hela tiden? Om det finns en logisk förklaring eller om dem bara är lata?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Unboxing är så lame.

Visa insidan istället, med kretsarna, PCB, kondensatorer, och allt möjligt istället.

iFixit lär lösa det åt oss

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ahhh jag tål inte Major Nelson. Han verkar vara ett sånt kräk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

iFixit lär lösa det åt oss

iFixit äger!

Root! Flash! DIY! Mod! Hack! Crack! Reverse engineer! Power to the people!

Permalänk
Medlem

Förbannat fula knappar (XYBA) på handkontrollen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk

Hela reklamfilmen känns så fruktansvärt kommersiell, "amerikansk" och "In your face!". Mannen som utför hela unboxingen framstår som osympatisk och dryg.

Jag lutade redan innan mot PS4 över XBOX och svänger nu över ännu mer. Inte för att jag tror att denna reklam "är" Microsoft, och att Sonys reklamer "är" Sony, det är helt klart mycket sannolikt att båda företag skulle använda samma reklam och generella marknadsföring om det funnits en bevisat mest effektiv retorik.

Min påspädda motvilja och avsmak inför för XBOXen är snarare grundad i att denna reklam ger en bild av konsolen som jag inte vill bli förknippad med och heller inte kan identifiera mig med. Brötig, skrytsam, manly-man skit i manualen ge hit apparaten, we are so great, etc.
Jag vill helt enkelt inte varken vara eller misstas för att vara en del av det som förmedlas här.

Permalänk
Skrivet av cyzed:

Wutt? Ja, jag sa ju att jag hade glömt att man kunde göra det på 360 eftersom att mitt bara samlar damm. Och att man kunde starta det så sen day one har väl mindre med saken att göra

Tyckte bara det lät lite kul att du glömt bort något som varit en självklarhet på konsoler i rätt många år nu, inget mer än så ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Haha I freakin' love that guy! Major Nelsson är ju iskall, mer entusiastisk än en treåring i en godisaffär.
Hade jag sett enbart den här videon så hade jag köpt Xboxen!

Permalänk
Medlem

Fulast konsolen någonsin - går det att få mer "svart billig kantig plastlåda" än det där?

Till och med gamla nintendo 8-bit är ju att föredra i design jämfört med denna!!!

Och hemsk unboxing också - amerikansk kommersialism i kvadrat.

Permalänk

*jag gnäller inte*
skulle inte xb1 komma utan headset eftersom micken i kinect var så bra....som sagt var jag gnäller inte man kan ju inte gnälla när man får någonting extra
den största frågan är ju hur tv delen kommer funka i Sverige....inte als är min gissning...
för övrigt så börja jag vänja mig vid vhs-spelaren och tycker inte den är fullt så ful länge
med det sagt kommer jag inte köpa vare sig xb1 eller ps4.

*edit*
min extremt lilla hjärna slog en extravolt.....standarden för hdmi som klarar 4k är väl inte färdig än?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på i fall Microsoft la ribban så lågt som möjligt med flit för att sedan höja den och framstå som ett företag som lyssnar på sina kunder.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

PSU:n utanför lådan ger inte per automatik lägre värmeutveckling. Se bara på PS3 kontra Xbox One. PS3 hade inte ens i närheten av samma problem med värmen som Xbox 360 hade trots inbyggd strömadapter.

För samma komponenter med PSU i och utanför lådan så innebär PSU i lådan mer värme. Alltid. Det är fysik.

Det är självklart inte desamma som mer problem med värmen eftersom värmeproblem har med kyllösningen att göra. 360 hade ju bevisligen underdimensionerad kylning medan PS3ans kylning var bättre anpassad till värmeutvecklingen.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

...Varför så arg? Du använder headsetet som en dålig punkt istället för att säga att det är bra att man får något överhuvudtaget (sony?).

Och 4K kabeln kan ju användas till filmer >_>
Skickades från m.sweclockers.com

Ser inte någonstans in Tumnus inlägg att han verkar arg bara staterar fakta.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Inaktiv

VHS

Skrivet av tednasadator:

Ser ut som en VHS.

Yngre har aldrig sett en VHS. Äldre tror att VHS fortfarande är Hi-Tech.
Kan bli problem med resten av befolkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Jag blev väldigt imponerad av det, sony har ju aldrig gjort något sånt.. ohh wait a minute...
Tyckte han lät jobbig när han höjer rösten så som han gör.

Var det bara jag som tyckte att den såg stor o klumpig ut? Likaså den feta adaptern?

Precis! Alldeles för bulkigt, alltihop; kinectkamerahuset, PSU och själva burken.. Känns retro och inte modernt minimalistiskt! Hur ska man få plats med det där i TVbänken?

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Börjar fundera på i fall Microsoft la ribban så lågt som möjligt med flit för att sedan höja den och framstå som ett företag som lyssnar på sina kunder.

Problemet är att Svensson som är teknikintresserad går på det.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Skulle tro att både xbone och ps4 klarar av 4k filmer, Är inte säker dock, Oavsett så är det knappast något negativt att dom skickar med en 4k kabel.

Skrivet av WardonE:

Och 4K kabeln kan ju användas till filmer >_>
Skickades från m.sweclockers.com

WOW!!! en 4k kabel.... Seriöst.
Låter iofs mer high-tech att säga 4k kabel än vad det egentligen är... HDMI 1.4. Som funnits till ganska lång tid redan och inte är så fancy hightech som herr Nelson får det att låta som. Och precis samma kabel som man har till t.ex ps3 om man vill spela spel i 3D. Det gör ju inte att folk kallar den för 3d kabel. utan just HDMI 1.4

Köper man en HDMI kabel idag så är det väl svårt att få tag på annan modell än just 1.4. Åtminstone på dom ställen jag köper är det.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Jag kanske har missat något, men är det någon som kan upplysa mig om vad det är som är så pass dåligt med Xboxone jämfört med PS3?

Då menar jag inte subjektiva saker som hur dessa två är designade eller liknande, utan praktiska skillnader.
Jag läser mycket negativa meningar om denna, men jag hittar oftast inte något direkt konkret.

Permalänk
Medlem

ser bedrövlig ut. som vår gamla vhs från 1985 ... enda skillnaden är att xbox one inte har någon skön retrofeeling över sig trots detta. sparka designern.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Lägger hellre pengarna på ny hårdvara till min dator!!

P.s Fast ja kommer ändå köpa en ps4 till mina barn

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Skrivet av Hucke:

Jag kanske har missat något, men är det någon som kan upplysa mig om vad det är som är så pass dåligt med Xboxone jämfört med PS3?

Då menar jag inte subjektiva saker som hur dessa två är designade eller liknande, utan praktiska skillnader.
Jag läser mycket negativa meningar om denna, men jag hittar oftast inte något direkt konkret.

Tror många är trötta på Microsoft överlag, sen att folk överdriver sitt hat och verkligen gnäller på varje lite detalj bara för att kan jag inte förstå.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Steve Ballmer hade varit stolt över den presentationen

Att de inte har nätdelen inbyggd har en bra funktion - om den går sönder behöver man inte lämna in hela skiten på lagning

Sorry missuppfattade vad du sa ^^

Permalänk

Vill gärna se när dom här:http://www.ifixit.com/ tar isär Xbox one.

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 4,3 GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | GPU: GTX1080
RAM: Corsair 16GB (2x8GB) LP | SSD: Samsung 840 250GB, OCZ Trion TR100 480GB | HDD: 2X WD Caviar Green 2TB
Moderkort: ASUS Z87I-Pro | Nätagg: be quiet! Pure Power L8 630W | Chassi: Fractal Design Nano S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

WOW!!! en 4k kabel.... Seriöst.
Låter iofs mer high-tech att säga 4k kabel än vad det egentligen är... HDMI 1.4. Som funnits till ganska lång tid redan och inte är så fancy hightech som herr Nelson får det att låta som. Och precis samma kabel som man har till t.ex ps3 om man vill spela spel i 3D. Det gör ju inte att folk kallar den för 3d kabel. utan just HDMI 1.4

Köper man en HDMI kabel idag så är det väl svårt att få tag på annan modell än just 1.4. Åtminstone på dom ställen jag köper är det.

Jaså det blir inte HDMI 2.0 då? Det är ju lite av en besvikelse faktiskt. Trodde att de hade lite mer framförhållning än så. 4K på 24 FPS är ju bara användbart till film.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24