Nytt grafikkort tills imorgon?! -HJÄLP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonKG:

Yes. Har bara 6K, och måste ha större chassi.. Så då får det bli 770

Jag menar, jämför mitt 7770 mot ett 770

Aaa, ok Det blir bra det!

Permalänk

Att spelet/motorn utvecklas "tillsammans med" AMD betyder inte att deras kort automatiskt är bättre, bara bättre optimerat vid släppet och troligtvis lär inte nVidia få den slutgiltiga versionen för optimering fören riktigt sent (tänk Tomb Raider).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hartner_X:

Att spelet/motorn utvecklas "tillsammans med" AMD betyder inte att deras kort automatiskt är bättre, bara bättre optimerat vid släppet och troligtvis lär inte nVidia få den slutgiltiga versionen för optimering fören riktigt sent (tänk Tomb Raider).

Tror inte det kommer vara så stor skillnad faktiskt. Dice är ju inte dumma och EA slänger inte iväg 50% av sina kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Och du tror att det blir lättare om du gör en tråd här där du får mer av samma förslag?
7970 eller 770. Rött eller Grönt.

Amd fanboys kommer säga att 7970 är bäst och tvärtom, och det är ca 50/50 av båda lag, så det viktigaste är väll vad DU tycker?

Överallt på Interweb?

According to IGN, EA says it has inked a partnership with AMD that will see all games based on the Frostbite 3 engine "optimized exclusively for AMD GPUs and CPUs." Those optimized games will include Battlefield 4, Need for Speed Rivals, and the next Mirror's Edge.

Skrivet av xankrig1:

Frostbite 4 utvecklas tight tillsammans med AMD enligt EA/Dice.

http://lmgtfy.com/?q=BF4+AMD&l=1

EDIT: Dallebull var snabbare och gjorde det snyggare, my bad.

Skrivet av Ptah:

Ja. Visa mig nu FAKTA och BEVIS på att ett kort från AMD är bättre än ett kort från Nvidia i samma prisklass och i Battlefield 4. FB4 utvecklas tillsammans med AMD, fine. AMD tillverkar CPU+GPU (APU?) för Xbon och PS4, fine. MEN, det betyder inte att AMD MåSTE vara bättre än Nvidia i BF4, och om det skulle vara så initialt kan man nog räkna med att Nvidia kommer släppa drivrutiner för att matcha prestandan. Faktum kvarstår dock, än så länge finns inga bevis för att AMD skulle vara bättre.
Missförstå mig inte nu, jag gillar AMD, föredrar AMD till och med. Men att yttra sig så tvärsäkert om något som ingen har sett eller upplevt än (officiellt iaf) är ignorant, och skulle snarare kunna stjälpa trådskaparen än att hjälpa denne.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Ja. Visa mig nu FAKTA och BEVIS på att ett kort från AMD är bättre än ett kort från Nvidia i samma prisklass och i Battlefield 4. FB4 utvecklas tillsammans med AMD, fine. AMD tillverkar CPU+GPU (APU?) för Xbon och PS4, fine. MEN, det betyder inte att AMD MåSTE vara bättre än Nvidia i BF4, och om det skulle vara så initialt kan man nog räkna med att Nvidia kommer släppa drivrutiner för att matcha prestandan. Faktum kvarstår dock, än så länge finns inga bevis för att AMD skulle vara bättre.
Missförstå mig inte nu, jag gillar AMD, föredrar AMD till och med. Men att yttra sig så tvärsäkert om något som ingen har sett eller upplevt än (officiellt iaf) är ignorant, och skulle snarare kunna stjälpa trådskaparen än att hjälpa denne.

Nu är det ju lite svårt att dra fram bevis på saker som inte är släppta.
Men det säger sig väl självt att om utvecklarna sitter på AMD hårdvara kommer spelen slutligen fungera bättre på AMD än Nvidia.
Ja Nvidia kan släppa drivers som kontrar detta, dock inte lika snabbt som AMD då det är ett tightare sammarbete mellan Amd's Drivrutinsgäng och de som gör spelen.

Ett exempel är ju last.gen consoller. Hårdvaran suger men ändå lyckas de pressa ut Bf3 och C3 i "ok" kvalitet.
Om de då kan pressa hårdvara som redan är "bra" (7-serien) lika mycket kan man rent teoretiskt spela nya spel i låg grafik på ett ~7850 om 7-8år, spelen är ju redan designade för att dra ur minsta prestanda ur arkitekturen pga konsollerna.

Vem som har snabbast GPU spelar ingen roll sålänge spelen är partiska, egentligen ska man bara jämföra titlar som har oberoende tillverkare, och de är oftrast inte lika krävande eller grafiskt snygga, även fast det finns undantag.

Det är rätt logiskt om man tänker efter.
Kan dock ha helt fel och Nvidia kommer fortsätta leka Apple o ta överpriser för skrytprodukter som presterar som billigare produkter från en annan tillverkare.
Inget ont mot varken Nvida eller Apple men båda företagen övervärderar sina produkter lite lätt jämfört med konkurensen.
Dock kan support och mindre drivsrutinstrassel vara värt en extra slant om man föredrar det.
Dock är inte 320.xx problemfria så att nvidia har kickass drivrutiner som funkar smärtfritt stämmer inte längre.

Permalänk
Medlem

GTX 770 2GB för 3300kr
eller
7970 3GB för 2700kr

Jag vet vad jag hade tagit...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Funderat på Crossfire/SLI?:

Typ:

2xHD7950: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1379702
eller
2xGTX 760: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022897

Lite mer än 4 lax dock....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Gtx 770 eller 780

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

http://www.sweclockers.com/image/diagram/4095?k=86df0b941dd96...

GTX 770 2GB för 3300kr
eller
7970 3GB för 2700kr

Jag vet vad jag hade tagit...

Håller med Pimpim,

Du hade en budget på ca 6000:- va?
2st 7970 á 2690:- ger dig 620:- över för ett chassi.
Lägg på en femhundring för ett lyxigare chassi och du har ett superpaket!

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.