Bannad i MW3 - köpt på nytt.

Permalänk
Medlem

Bannad i MW3 - köpt på nytt.

hej igår så köpte jag mw3 igen.. för jag vart bannad för typ 3-4 månader sen och nu när jag installera allt och så så vart det som förut.
det konstiga var att jag inte behövde skriva in cd koden. så jag undrar hur man skriver in den koden och var och om man måste byta steam eller not sånt tack i förhand:)

Rubrik redigerad.
Permalänk

Har du kört spelet än? vissa spel kräver att man skriver in cd-keyn när man väl är inne i spelet. Och du lär väll ha aktiverat koden för att kunna ladda ner från steam eller köpte du direkt i steam shoppen?

Lite offtopic, Varför mw3 istället för bo2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

hej igår så köpte jag mw3 igen.. för jag vart bannad för typ 3-4 månader sen och nu när jag installera allt och så så vart det som förut.
det konstiga var att jag inte behövde skriva in cd koden. så jag undrar hur man skriver in den koden och var och om man måste byta steam eller not sånt tack i förhand:)

Säg inte att du köpte mw3 igen på samma konto där du blev bannad förra gången? Isåfall kommer du inte kunna spela, jag har gjort samma misstag.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackofaces1:

Har du kört spelet än? vissa spel kräver att man skriver in cd-keyn när man väl är inne i spelet. Och du lär väll ha aktiverat koden för att kunna ladda ner från steam eller köpte du direkt i steam shoppen?

Lite offtopic, Varför mw3 istället för bo2?

ja jag har laddat ner allt och så men jag kan inte spela online det blir typ eror eller vad man ska säga. men jag behövde inte skriva in koden när jag ladda ner det det var lite konstigt för det behövde jag första gången jag köpte det..

jag gillar inte bo är mer för mw + mw3 kan man spela aon

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Säg inte att du köpte mw3 igen på samma konto där du blev bannad förra gången? Isåfall kommer du inte kunna spela, jag har gjort samma misstag.

fan

Permalänk

Hmm, låter konstigt. testa avinstallera det och testa den vägen igen. Annars ta kontakt med steam och säg hur det ligger till så ber nog dom om lite uppgifter från köpet och ordnar åt dig! Låter konstigt att ett sådant stort "företag" som steam inte skulle kunna fixa en sådan enkel sak när du handlat hos dem t.om

Titta i din hotmail btw! Du kan nog kanske med lite tur fått din nyckel via den och kanske kan aktivera den på ett nytt steam account? eller om du kan ta reda på cd-keyn någon väg.

Permalänk

Är det inte självklart att man blir bannad med sitt steam id och inte själva spel exemplaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:
Skrivet av jackofaces1:

Hmm, låter konstigt. testa avinstallera det och testa den vägen igen. Annars ta kontakt med steam och säg hur det ligger till så ber nog dom om lite uppgifter från köpet och ordnar åt dig! Låter konstigt att ett sådant stort "företag" som steam inte skulle kunna fixa en sådan enkel sak när du handlat hos dem t.om

Titta i din hotmail btw! Du kan nog kanske med lite tur fått din nyckel via den och kanske kan aktivera den på ett nytt steam account? eller om du kan ta reda på cd-keyn någon väg.

Det går inte, jag har köpt både css och Tf2 (när det kostade pengar) flera gånger men det går inte att spela, därför har jag 2 steam konton, ett där jag bara har steam spel på som inte går att spela på det bannade kontot.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Är det inte självklart att man blir bannad med sitt steam id och inte själva spel exemplaret?

Det tycker man ju är ganska självklart... Det är ju inte spelet i sig som blir bannat, utan kontot.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackofaces1:

Hmm, låter konstigt. testa avinstallera det och testa den vägen igen. Annars ta kontakt med steam och säg hur det ligger till så ber nog dom om lite uppgifter från köpet och ordnar åt dig! Låter konstigt att ett sådant stort "företag" som steam inte skulle kunna fixa en sådan enkel sak när du handlat hos dem t.om

Titta i din hotmail btw! Du kan nog kanske med lite tur fått din nyckel via den och kanske kan aktivera den på ett nytt steam account? eller om du kan ta reda på cd-keyn någon väg.

Steam kommer knappast hjälpa en bannad så att han kan spela igen. De bannar folk för att de vill bli av med dem.

Han har vad jag vet inte sagt något om att han inte fått CD-key'n, jag tror också att det bör gå att använda den på för ett annat konto.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Varför vart du bannad i första fallet?

Permalänk

Permaban i ett spel där man inte kan göra nya accounts låter väldigt hårt :/

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av FinApelsin:

Permaban i ett spel där man inte kan göra nya accounts låter väldigt hårt :/

Folk blir bannade av en anledning, Är väl bara skönt att slippa dom

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4044-QDHJ...

Citat:

Steam Support will not release your CD Key(s) to be used on other accounts. Do not register retail products or purchase new Steam subscriptions on a VAC banned account.

If you choose to purchase a new copy of the game, please register it or install it under a newly-created Steam account. Prior to installing, remove all cheats from your system - if you do not know how or where the cheats were installed, you may want to consider reformatting your hard drive(s) and starting over with a fresh installation of your operating system.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt bra att ni fuskpellar blivit bannade. Köp ett ex. till och testa, kanske funkar det att regga tredje gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XgamerX:

ja jag har laddat ner allt och så men jag kan inte spela online det blir typ eror eller vad man ska säga. men jag behövde inte skriva in koden när jag ladda ner det det var lite konstigt för det behövde jag första gången jag köpte det..

jag gillar inte bo är mer för mw + mw3 kan man spela aon

skulle gissa på att du spelar på ditt bannade konto.
Prova att registrera cd-nyckeln på ett nytt steam konto så ska du se att det går bättre.

EDIT: Detta förusätter att du köpt en fysisk kopia eller en cd-nyckel på nätet och inte via steam.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1