Tips för 2.5" Extern HDD hemmagjord kabinett?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tornedalen
Registrerad
Apr 2009

Tips för 2.5" Extern HDD hemmagjord kabinett?

Hade lite grejjer liggandes och blandade då ihop en mix bestående av en 300GB 2.5" HDD, SATA-> USB brygga och en 2.5" till 3.5" monterings grej (kommer inte ihåg ord just nu.)

Men jag skulle behöva stänga igen det så den är inte välkomnar damm osv, för att skydda hårddisken. Så någon som har tips? Kan självklart ta bort 2.5" till 3.5" monterings grejen.. Helst grejer man kan ha hemma. Funderar på att kanske lägga kartong runt men vet inte om det är för bra med värmen..

Main: i7-8700K, ASUS Z370-F, NH-U14S, 16GB 3200MHz, GTX 1080Ti FE, Define C TG, Dell U3417W, Razer Deathadder Elite, Diverse tangentbord, Beyerdynamic DT770 Pro
UnRAID Server: Ryzen 1700X, 8 GB ECC, ~20 TB (1 Parity disk)
Macbook: Retina Mid-2014, i5 2.6 GHz, 8GB RAM, 250GB SSD
TV-spel: PS4 Pro, Switch, N64, Super NT, Hi-Def NES, m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av lambdaN:

Hade lite grejjer liggandes och blandade då ihop en mix bestående av en 300GB 2.5" HDD, SATA-> USB brygga och en 2.5" till 3.5" monterings grej (kommer inte ihåg ord just nu.)

http://i.imgur.com/Jc5mzWt.jpg

Men jag skulle behöva stänga igen det så den är inte välkomnar damm osv, för att skydda hårddisken. Så någon som har tips? Kan självklart ta bort 2.5" till 3.5" monterings grejen.. Helst grejer man kan ha hemma. Funderar på att kanske lägga kartong runt men vet inte om det är för bra med värmen..

Gillar också att mickla ihop lite egna ideer, men i detta fallet hade jag nog köpt mig ett nytt kab på ex vis tradera för kanske max 100:- inkl frakt hem i brevlådan....