Ostabil FPS i CS GO
Hej.
Som rubriken lyder har jag ostabil fps i CS GO. När jag aktiverat FPS mätaren ingame så ligger jag allt från 200+ till gult (hinner bara se att det är 2 siffrigt, hoppar så jävla snabbt).
Jag kör just nu på "default":
Global Shadow Qualtity High
Model / Texture Detail High
Effect Detail High
Shader Detail High
Multucore Rendering Enabled
Myltusampling Anti-Aliasing Mode None
Texture Filtering Mode Bilinear
FXAA Anti-Aliasing Enabled
Wait for Vertical Sync Disabled
Motion Blur Disabled
Jag lirar dock i upplösningen 2560x1440.
Som sagt så ändrar sig FPS mätaren hela tiden (flera gånger per sekund) och om man går in i eldstrid så blir det bara caos med låg fps.
Jag har kom förbi någon tråd (rätt gammal, tror det var i betan) så prata om att bios update kan lösa liknande problem, tror dock detta rörde AMD. Är detta fortfarande relevant?
Jag sitter just nu på 314.22 drivers till mitt GTX680 då den efter gav massa problem i LoL. Dock så vad jag läst i patch notes så fixar inte nyare patchar med varken GTX 680 eller CS GO.
Det jag även hittat en hel dom är att folk pratar om att slå av V-sync. Kan man göra detta mer än in-game? Alltså i nvidias kontrollpanel? I så fall något jag inte hittar.
Om ni har övriga tips på consol kommandon, 3:e parts program för att felsöka eller vad som helst som kan vara till hjälp så uppskattas detta!
Tack på förhand ImO.