Svenska Alliance vinner The International 2013

Permalänk
Melding Plague

Svenska Alliance vinner The International 2013

Efter en hård finalstrid står svenska Alliance som segrare i Dota 2-turneringen The International 2013. Laget kammar hem en prispott på inte mindre än 9,3 miljoner kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De som gnällde över spoilers i tråden lär bli arga nu =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Imponerade, Grattis!

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Grattis grabbar! Ni förtjänar varenda krona!

Visa signatur

En dator, en mobil och en tablet. X670 Hero / 7900X / 4080

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av BergEr:

De som gnällde över spoilers i tråden lär bli arga nu =D

Äh, dumheter. Vill man inte veta efter en såpass stor händelse inom e-sport får man nog ducka alla nyhetssidor (eller kanske internet i största allmänhet).

Brasklapp: Jag är inte speciellt insatt i varken Dota 2 eller e-sport, ber därför om ursäkt att nyheten inte blev speciellt djuplodande. Alla kan inte vara bra på allt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast

Citerar farsan "Du blir inte rik på att sitta här inne i mörkret hela dagen"

Får visa honom denna nyheten

Permalänk
Medlem

grattis!

jävlar vilka prispengar det är i Dota jämfört med andra e-sporter o.o det är ju inte ens nära

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Citerar farsan "Du blir inte rik på att sitta här inne i mörkret hela dagen"

Får visa honom denna nyheten

..Men då ska du vara bra på det du gör med.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Äh, dumheter. Vill man inte veta efter en såpass stor händelse inom e-sport får man nog ducka alla nyhetssidor (eller kanske internet i största allmänhet).

Brasklapp: Jag är inte speciellt insatt i varken Dota 2 eller e-sport, ber därför om ursäkt att nyheten inte blev speciellt djuplodande. Alla kan inte vara bra på allt!

Tycker samma, man lär ju också undvika att prata med någon om man ska slippa höra resultat från nå sånt här stort.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Proffsmoddare

Kan vara de största jag någonsin sett inom e-sport, värt varenda trött dag på jobbet att man stannat uppe varje dag förra veckan. Bästa finalen man kunnat önska med.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
ASUS Nordic

E-sport på SweClockers! Det gillar vi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bullen181:

..Men då ska du vara bra på det du gör med.

Och för att ha en chans att bli det måste man ju försöka, under lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

De som gnällde över spoilers i tråden lär bli arga nu =D

Skrivet av emilakered:

Äh, dumheter. Vill man inte veta efter en såpass stor händelse inom e-sport får man nog ducka alla nyhetssidor (eller kanske internet i största allmänhet).

Brasklapp: Jag är inte speciellt insatt i varken Dota 2 eller e-sport, ber därför om ursäkt att nyheten inte blev speciellt djuplodande. Alla kan inte vara bra på allt!

Kan säga de är skönt att veta vem som vinner. Matcherna är onödigt spännande. Och då är jag ingen DOTA 2 fan utan bara sett ett par matcher innan inatt. Tittade på de för att stödja att datorspelande växer fram som ny typ underhållning. Och de var som sagt riktigt spännande även för någon som inte är så insatt. Hade dock inte skadat om man hade vetat lite mer vad alla dessa namn på spells heter för de var inte helt uppenbart vad kommentatorerna pratade om hela tiden. Men intressant och spännande... och sent på natten... eller morgonen måste väl ändå 06.00 räknas som

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bullen181:

..Men då ska du vara bra på det du gör med.

Ja där har vi haken

Fast det gäller ju faktiskt allt

Permalänk
Hedersmedlem

Man är ju lite trött nu, minst sagt, men det var väl värt en natt utan sömn! Helt galen sista match - stort grattis till Alliance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

grattis!

jävlar vilka prispengar det är i Dota jämfört med andra e-sporter o.o det är ju inte ens nära

De vill konkurrera med LoL som är helt sjukt stort, så de lockade med en sinnesjukt stor prize pool, mycket av pengarna kom från Valve etc.

OT: Grattis grabbar, inte insatt i MOBA scenen alls, men man kan ju inte annat än vara stolt över Sverige i dessa tider. NiP smiskar alla i CS:GO, Alliance vinner den största turneringen någonsin.

Permalänk
Inaktiv

Spoiler :/

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag inte alls insatt i det, men riktigt häftigt. Stort grattis!

Permalänk
Medlem

Tjitt pomfritt, det var inte illa.. Grattis Alliance!
"Du gamla du fria.."

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Grattis till Alliance! Hur många matcher körde dom mot navi innan dom vann? 2?

Folk som klagar på att det är en spoiler, jag förstår inte riktigt vad ni menar? När sverige vinner i fotboll och nyhets tidningarna publicerar det är det också en spoiler? Ska alla nyhetssidor invänta tills att alla har sett matchen?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

Kanske skulle kollat på DOTA 2 finalen istället för WCS america starcraft II finalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Grattis till Alliance! Hur många matcher körde dom mot navi innan dom vann? 2?

Folk som klagar på att det är en spoiler, jag förstår inte riktigt vad ni menar? När sverige vinner i fotboll och nyhets tidningarna publicerar det är det också en spoiler? Ska alla nyhetssidor invänta tills att alla har sett matchen?

Håller med detta till fullo. Har man inte tittat får man skylla sig själv.

ONT: Riktigt nice och stort grattis till grabbarna!
Hoppas att e-sport turneringar kommer växa framöver och börja sändas mer och mer!

Permalänk

Lite bitter att man inte fick se live sändningen... Fick tydligen inte sitta uppe hända gången man ville se något pga tjejen -.-

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

De vill konkurrera med LoL som är helt sjukt stort, så de lockade med en sinnesjukt stor prize pool, mycket av pengarna kom från Valve etc.

OT: Grattis grabbar, inte insatt i MOBA scenen alls, men man kan ju inte annat än vara stolt över Sverige i dessa tider. NiP smiskar alla i CS:GO, Alliance vinner den största turneringen någonsin.

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Permalänk

Det där var fan det bästa (och värsta på ett sätt) jag sett på samma gång inom esport. SAtt som nålar och svettades i soffan dom sista 10 minuterna av nervositet och slets mellan hopp och förtvivlan så att man nästan mådde dåligt.

Stort grattis Alliance! Så jävla gött att Loda köpte secret shopen och bara gav bort allt till publiken haha! Helt klart värt 1½ timma sömn innan jobbet!

För övrigt så vill jag säga att jag är så jävla glad att Dota 2 finns, finns nog fan inget bättre och mer spännande spel

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig nyhet, och är främst mycket glad över att e-sporten växer så otroligt mycket. TV6 hade väll sändning av denna final?? Det tycker jag är positivt som f*n

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått det hela med dessa 'moba'-spel, men då är jag ju ändå ett Starcraft-fan...

Grattis i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Det är ju ett extremt dåligt utlåtande, man kan sitta o spela spel på fritiden som andra tränar fotboll eller liknande? Bara för man spelar så behöver man inte totalt sluta gör allt annat.
Finns många som jobbar vardagligt, spelar på kvällar/helger. Bidrar inte dessa till samhället lika mycket som alla andra?

Självklart finns det dom som bara sitter o nördar och totalt inte gör något, lever på bidrag osv. Men det finns massa andra som oxå lever på bidrag, av olika missbruk eller nöjen osv.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Stolt över Sverige för att de vann en spelturnering?
Efter nyheter som dessa kommer fler ungar att stanna hemma för att bli bättre på spel, och medans de tränar tills de blivit 20 år, så får de leva på skattebetalarna (Även långt efter också eftersom inte många kommer någonstans). Folk som fokuserar på spel istället för jobb, bidrar ingenting till samhället medans de lever på dem som gör.

Blir besviken när jag ser att folk vinner massor av pengar på något så löjligt.

Har du samma inställning till folk som ger upp sin skola för andra sporter som, fotboll, hockey, basket, innebandy, etc?.
eller idrottare?...

Det finns många sätt att bidra till samhället. Men många har tyvärr blivit hjärntvättade av högerregering om att det enda sättet att bidra är ekonomisk. Men hur är det med kulturellt bidragande?

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz