globalt bannad på arma 2...

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Hur man kontakar en admin framgår i forumreglerna.
För de har du väl läst då du uppenbarligen är en laglydig och trevlig person?

var det där? såg inte det när jag läste reglerna men tack för svar

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Avstängd

http://se.gamersgate.com/gametutor?issue=239172
http://www.battleye.com/
Sluta larva er nu, denna person kan mycket väl vara oskyldig. Ni här på sweclockers är ju bra jäkla larviga. Småbarn!

Global Ban #3065 20.08.2012 "Recently many users have contacted us regarding this specific ban. We've investigated the problem and found that it's a problem with Steam falsely assigning the same (banned) cd-key to many users. Some users reported that reinstalling the game fixed the problem for them, so we suggest that as a temporary solution. We're in contact with the game developers and they have already informed Valve about this problem. We will post an update once they have fixed the issue in their system.

Just an FYI, I didn't see anyone post this and searched for it as well. Just throwing it out there, sorry if it is a dupe.

Also, do not 'reinstall' your game. Just use these simple steps and it will save you hours of downloading, and it does the exact same thing.

1. Start Steam in Administrator Mode
2. Right click on your ARMA 2 and click Properties
3. Click the Local Files tab
4. Click 'Verify Integrity of Game Cache'
5. Repeat step 4 for "ARMA2: Operation Arrowhead"
6. Run both games once with Steam still being ran in administrator mode.
7. Update your DayZ if need be, and play!

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Hur man kontakar en admin framgår i forumreglerna.
För de har du väl läst då du uppenbarligen är en laglydig och trevlig person?

kolla men det står bara att jag kan anmäla men jag vill ha en admin här i tråden som kan ta hand om alla som fortsätter anklaga mig för att ha fuskat i arma

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att man ibland bara blir global bannad om man spelar DayZ, ibland utan anledning. Jag hade en kompis som spelade på en tom DayZ server och fuskade där för att ha roligt. Han blev bannad så han köpte ett nytt och gjorde samma sak igen, därefter blev han också bannad så han köpte ännu ett till konto. Den tredje gången så fuskade han ingenting utan han sprang bara runt och spelade spelet men blev ändå global bannad utan att ha gjort någonting man inte får.

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Skrivet av DevilRape:

http://se.gamersgate.com/gametutor?issue=239172
http://www.battleye.com/
Sluta larva er nu, denna person kan mycket väl vara oskyldig. Ni här på sweclockers är ju bra jäkla larviga. Småbarn!

Global Ban #3065 20.08.2012 "Recently many users have contacted us regarding this specific ban. We've investigated the problem and found that it's a problem with Steam falsely assigning the same (banned) cd-key to many users. Some users reported that reinstalling the game fixed the problem for them, so we suggest that as a temporary solution. We're in contact with the game developers and they have already informed Valve about this problem. We will post an update once they have fixed the issue in their system.

Just an FYI, I didn't see anyone post this and searched for it as well. Just throwing it out there, sorry if it is a dupe.

Also, do not 'reinstall' your game. Just use these simple steps and it will save you hours of downloading, and it does the exact same thing.

1. Start Steam in Administrator Mode
2. Right click on your ARMA 2 and click Properties
3. Click the Local Files tab
4. Click 'Verify Integrity of Game Cache'
5. Repeat step 4 for "ARMA2: Operation Arrowhead"
6. Run both games once with Steam still being ran in administrator mode.
7. Update your DayZ if need be, and play!

tack men jag har redan kommit i kontakt med bohemia och har skickat info dom borrde nog fixa det annars blir detta en backup

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vinsent10:

tack men jag har redan kommit i kontakt med bohemia och har skickat info dom borrde nog fixa det annars blir detta en backup

Dom kommer skicka exakt samma sak till dig som jag skrev. Den där listan skickade dom till mig med när jag fick detta.

Permalänk
Skrivet av DevilRape:

Dom kommer skicka exakt samma sak till dig som jag skrev. Den där listan skickade dom till mig med när jag fick detta.

Får vi väl se

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

Jag fuska inte LOL min brorsa är en ljugare och säger att han inte gjorde det.Vet att det var han för att det hände efter att jag hade lånat mitt konto till han

Det heter lögnare, inte ljugare.

Permalänk
Skrivet av DevilRape:

Dom kommer skicka exakt samma sak till dig som jag skrev. Den där listan skickade dom till mig med när jag fick detta.

näh dom skicka mig en ny nyckel att använda på ett nytt konto

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

Vill bara inflika att det kan faktiskt ske Global bans fast man är "oskyldig", dåligt exempel kanske men har själv blivit global bannad once upon a time i det gamla Wc3 tiden när man körde Battle.net matcher och körde lite DotA, mitt internet dog under någon match och blev såklart over-reported blabla, och vips var man med på någon Banlista som typ mer eller mindre alla DotA servrar använde.

Oavsett om det är din bror som fått dig bannad eller inte spelar ingen roll, i användaravtal står det alltid att man ska aldrig ge ut sitt konto eller låta någon annan spela på ens konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinsent10:

kolla men det står bara att jag kan anmäla men jag vill ha en admin här i tråden som kan ta hand om alla som fortsätter anklaga mig för att ha fuskat i arma

Om du klickar på anmäl på tex det första inlägget i tråden (ditt egna) kommer du få möjlighet att skriva ett meddelande till admin.
Beskriv din situation så bra du kan, så kommer admin att läsa vad du skrivit och ta ställning till eventuell städning i tråden.

Permalänk
Medlem

tror dom flesta som anklagar dig för fusk är nog dom som fuskar mest.

Sluta kasta sten i glashus och hjälp killen istället

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Inga fler beskyllningar tack!

En sak som alltid gäller är att man har ansvar över sina egna konton och får då ta den bestraffning som man eventuell kommer att få. Det är dock svårt att skydda sig från släkten och som alla vet, de är värst men det är även de som man i första hand då kan kräva ersättning ifrån som i form av t ex födelsedagspresent eller julklapp.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

För att inflika så blev jag en av väldigt många som blev Global Bannade på Call of Duty MW2

En hel del av mina vänner fick sina konton o bannade men jag var tyvärr en av dom som fick stå ut med att bli av 1000kr i "läropengar" enl steam...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

äh, taskigt du har väl också vart en liten jobbig pojk nån gång, och var lär man sig om ingen ger svar?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av Laggzor:

äh, taskigt du har väl också vart en liten jobbig pojk nån gång, och var lär man sig om ingen ger svar?

Jo kanske, men tycker dock att tråden är rätt konstig, jag menar hela tråden dvs alla svar från både op och folk här på swec.

tycker det lutar åt fjafs och försök att bevisa något som inte har med saken att göra?

hoppas dock någon här ger han det svar han behöver

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vinsent10:

Jag fuska inte LOL min brorsa är en ljugare och säger att han inte gjorde det.Vet att det var han för att det hände efter att jag hade lånat mitt konto till han

Ah... Den mytomspunna Brorsan aka Polarn aka papegojan som fuskat. Den jäveln förstör för alla.. Framförallt för fuskare.. för de fuskar ju inte.

Skrivet av DevilRape:

http://se.gamersgate.com/gametutor?issue=239172
http://www.battleye.com/
Sluta larva er nu, denna person kan mycket väl vara oskyldig. Ni här på sweclockers är ju bra jäkla larviga. Småbarn!

Global Ban #3065 20.08.2012 "Recently many users have contacted us regarding this specific ban. We've investigated the problem and found that it's a problem with Steam falsely assigning the same (banned) cd-key to many users. Some users reported that reinstalling the game fixed the problem for them, so we suggest that as a temporary solution. We're in contact with the game developers and they have already informed Valve about this problem. We will post an update once they have fixed the issue in their system.

Just an FYI, I didn't see anyone post this and searched for it as well. Just throwing it out there, sorry if it is a dupe.

Also, do not 'reinstall' your game. Just use these simple steps and it will save you hours of downloading, and it does the exact same thing.

1. Start Steam in Administrator Mode
2. Right click on your ARMA 2 and click Properties
3. Click the Local Files tab
4. Click 'Verify Integrity of Game Cache'
5. Repeat step 4 for "ARMA2: Operation Arrowhead"
6. Run both games once with Steam still being ran in administrator mode.
7. Update your DayZ if need be, and play!

Samtidigt kan Snowden ljuga om hur den amerikanska staten bevakar folk och att Internet faktiskt är så skyddat som det kan bli. Snowden kan dessutom ljuga för att ett gäng utomjordingar har tillkallats av Tom Cruise för att sprida myter omkring sig och Snowden var en av dessa "utomjordingar" som lyckats rymma från Area 51.

Skrivet av fermia:

tror dom flesta som anklagar dig för fusk är nog dom som fuskar mest.

Sluta kasta sten i glashus och hjälp killen istället

Medan du brukar kasta sten i glashus och därför anklagar du andra för att göra det. Eller?

OM (Och det är ett ganska stor om) TS är oskyldigt bannad (ganska liten chans men ändå) så får han helt enkelt ta kontakt med Bohemia och hoppas att de kan kolla loggen efter en utomstående IP. Om inte så är det bara att skapa ett nytt konto och köpa ett nytt spel. Som Sweclockers moderatorn ovanför påpekade så har du ansvar för ditt eget konto och det spelar ingen roll om så papegojan Hugo var den som fuskade.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Ett annat exempel är att diskussionen för det mesta inte förs framåt av inlägg som enbart innehåller citat eller roliga bilder.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

http://www.sweclockers.com/forum/138-arma-och-dayz/1144052-de...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Vill bara inflika att det kan faktiskt ske Global bans fast man är "oskyldig", dåligt exempel kanske men har själv blivit global bannad once upon a time i det gamla Wc3 tiden när man körde Battle.net matcher och körde lite DotA, mitt internet dog under någon match och blev såklart over-reported blabla, och vips var man med på någon Banlista som typ mer eller mindre alla DotA servrar använde.

Oavsett om det är din bror som fått dig bannad eller inte spelar ingen roll, i användaravtal står det alltid att man ska aldrig ge ut sitt konto eller låta någon annan spela på ens konto.

Förstår inte riktigt vad ditt exempel ska visa på? Det är klart att man bannar folk som har dåligt internet och får DC, så att man slipper de i framtiden. Detta är speciellt viktigt i DotA och liknande spel, eftersom det inte är så kul att spela en jämn match i säg 45 minuter för att folk sedan helt plötsligt ska försvinna. Det förstör hela spel ibland.

Ts: så du fick en ny nyckel via mail? Schyst av dem isf tycker jag! Var försiktig med kontot nu bara, det är inte så bra idé att låna ut även om det skulle vara till en familjemedlem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är ganska komiskt att så himla många hackar på en ung pojk som inte riktigt vet hur man skriver ett bra och välformulerat forumsinlägg när de själva inte vet skillnaden mellan de/dem och särskriver vartenda ord. Sedan ska vi inte ens börja tala om meningsbyggnaden eller alla syftningsfel.

\m/ *Way to go!* \m/

Permalänk
Skrivet av aMp:

Förstår inte riktigt vad ditt exempel ska visa på? Det är klart att man bannar folk som har dåligt internet och får DC, så att man slipper de i framtiden. Detta är speciellt viktigt i DotA och liknande spel, eftersom det inte är så kul att spela en jämn match i säg 45 minuter för att folk sedan helt plötsligt ska försvinna. Det förstör hela spel ibland.

Ts: så du fick en ny nyckel via mail? Schyst av dem isf tycker jag! Var försiktig med kontot nu bara, det är inte så bra idé att låna ut även om det skulle vara till en familjemedlem.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad ska ditt exempel visa på? Att mitt internet dör en gång och då påstår du att det är rätt att banna varenda en som får en internet downtime av whatsoever reason för det. I Wc3 borde ju du kanske också veta om du nu är så inne på det att man inte kan se vilka som förlorar internet, det står oavsett Left the game som om man disconnectad själv. Inte som LoL.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Xubunticious:

Vad ska ditt exempel visa på? Att mitt internet dör en gång och då påstår du att det är rätt att banna varenda en som får en internet downtime av whatsoever reason för det. I Wc3 borde ju du kanske också veta om du nu är så inne på det att man inte kan se vilka som förlorar internet, det står oavsett Left the game som om man disconnectad själv. Inte som LoL.

Så vad det ju på Garena och jag klagade aldrig XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

k jag tror jag måste ta bort den här tråden om inte folk slutar prata... problemet är fixat nu snälla sluta svara

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Tycker det är ganska komiskt att så himla många hackar på en ung pojk som inte riktigt vet hur man skriver ett bra och välformulerat forumsinlägg när de själva inte vet skillnaden mellan de/dem och särskriver vartenda ord. Sedan ska vi inte ens börja tala om meningsbyggnaden eller alla syftningsfel.

\m/ *Way to go!* \m/

LOL Jag brukar inte använda stor bockstav och punkt på internet... Tycker det är onödigt men om det inte går att läsa säg till mig så lägger jag till punkt och stor bokstav.

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk

Jag frågar mig själv vad som har hänt med det här forumet. Går fruktansvärt snabbt utför. Såhär var det inte när jag blev medlem här. Det är verkligen synd att vissa medlemmar här inte klarar av att läsa en tråd utan att kommentera en massa onödigt skit.

OnT: Skönt att du fick en ny nyckel iaf.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xubunticious:

Vad ska ditt exempel visa på? Att mitt internet dör en gång och då påstår du att det är rätt att banna varenda en som får en internet downtime av whatsoever reason för det. I Wc3 borde ju du kanske också veta om du nu är så inne på det att man inte kan se vilka som förlorar internet, det står oavsett Left the game som om man disconnectad själv. Inte som LoL.

Har det hänt en gång kan det hända en gång till, just saying. Och jag är inte den som har lust att spela för att allt sedan ska bli förstört om carryn råkar åka ur eller så, spelar inte så stor roll i det läget om personen stängt ner själv eller om internet har dött. Spelet är oftast förstört hur som. Det är iaf så vi körde våra DotA-games back in the days och jag tycker att med vår banlista fick man helt klart bättre kvalité på spelen. Sedan så förstår jag att några "oskyldiga" finns med på listan, men det är för "the greater good". Man har ju ingen aning om någon som åker ur gjort det med flit, om de har dåligt internet eller ett bra internet med ett väldigt sällsynt och tillfälligt fel.

Hade man som i LoL kunna ge upp genom en vote är det en annan sak då man iaf kan göra något åt det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wallman_91:

Jag frågar mig själv vad som har hänt med det här forumet. Går fruktansvärt snabbt utför. Såhär var det inte när jag blev medlem här. Det är verkligen synd att vissa medlemmar här inte klarar av att läsa en tråd utan att kommentera en massa onödigt skit.

OnT: Skönt att du fick en ny nyckel iaf.

För att vara riktigt ärlig så hjälper det inte att folk skapar trådar som dessa heller. Detta är ett hårdvaruforum framförallt och inte ett spelforum för folk att använda ist för det officiella forumet för det spelet som personen ifråga borde vända sig till. Forumet har inte direkt blivit sämre men så det dyker upp liknande trådar för jämnan där personen ifråga påstår sig vara "oskyldig" men ändå blivit "olovligt" bannad. Vilket i 99% av fallen visar sig vara en ren och skär lögn. Kul för TS att han fått en ny cd nyckel. Däremot om du vill se ett forum som är påväg utför gå då in på Fragbite eller vissa sektioner av Flashback.

Skrivet av vinsent10:

LOL Jag brukar inte använda stor bockstav och punkt på internet... Tycker det är onödigt men om det inte går att läsa säg till mig så lägger jag till punkt och stor bokstav.

Väldigt skumt resonemang skulle jag säga men jag är ingen svensklärare så jag kommer inte påpeka frånvaro av versaler.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

För att vara riktigt ärlig så hjälper det inte att folk skapar trådar som dessa heller. Detta är ett hårdvaruforum framförallt och inte ett spelforum för folk att använda ist för det officiella forumet för det spelet som personen ifråga borde vända sig till. Forumet har inte direkt blivit sämre men så det dyker upp liknande trådar för jämnan där personen ifråga påstår sig vara "oskyldig" men ändå blivit "olovligt" bannad. Vilket i 99% av fallen visar sig vara en ren och skär lögn. Kul för TS att han fått en ny cd nyckel. Däremot om du vill se ett forum som är påväg utför gå då in på Fragbite eller vissa sektioner av Flashback.

Väldigt skumt resonemang skulle jag säga men jag är ingen svensklärare så jag kommer inte påpeka frånvaro av versaler.

Nu är det ju så att han postade tråden i Formum > Spel > Shooters > Arma och DayZ, med andra ord så tog han inte upp någon som helst plats i hårdvarudelen av forumet. Förstår inte riktigt vad du menar. Tycker mig se mer än bara hårdvara på den här sidan men det kanske bara är ja det.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Problemet verkar löst och diskussionen går på någon form av OT-tomgång.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S