Nvidia: "GTA V kommer till PC i höst"

Permalänk
Medlem

Med tanke på att dom nya konsolerna är såpass lika PC så borde dom göra GTA V till One och PS4.
Kanske inte direkt, vänta ett tag gör ingenting. Men dom borde verkligen göra detta då
det ändå inte är så svårt tydligen samt att dom ändå inte släpper nya GTA så ofta.
Tror dom skulle tjäna bra på det, då kanske folk köper det till dom gamla konsolerna och sedan
köper det igen till dom nya, har ju varit så förut har jag för mig. Oavsett tycker jag dom borde
göra detta, vore galet najs!

Permalänk
Skrivet av KKay:

PC i all ära, men spel av den här typen spelar jag helst slappandes i soffan

Det du skrev nyss betyder i praktiken:

"Enhet med HDMI-anslutning, stöd för trådlösa gamepads och bra prestanda i all ära, men spel av den här typen spelar jag helst på en enhet med HDMI-anslutning, stöd för trådlösa gamepads och dålig prestanda"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

GTA 4 hackade sönder på både Xbox 360 och Ps3, tydliga slowdowns i ex kurvorna när man körde och det var lite detaljer.
Sen var GTA4 en dålig port av en redan dålig optimerat spel.

Jag blev så überbesviken när jag hade köpt GTA IV till PS3, det var verkligen helt ospelbart. Orkade typ med 20 minuter... sen spelade jag aldrig det igen.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Fast de specsen har ju väldigt väldigt många, utan att få bra flyt. Jag spelar med datorn i sig. och ligger i snitt på 30 fps.

i5-750/4GB/GTX580/1080p och stadiga 60 FPS i Benchmark. Inga antivirusprogram eller dylikt bjäfs som slöar ner allt. Det som drar ner prestandan är så kallade Night Shadows på High men de fanns inte ens med när spelet släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej? Det är ett open world spel, det kommer aldrig flyta som Call of Duty.. GTA IV var aldrig dåligt optimerat, jag lirade det i 60 FPS konstant på en i7 920 i 3.8GHz på Stock kylaren dagen det släpptes till PC, hur är det dåligt optimerat?

Jo, litar knappast på detta, Rockstar har yrat tidigare och valt att hålla väldigt tyst om PC release, det handlar säkert om stora summor pengar från Microsoft och Sony för att göra det konsolexklusivt i början, skulle dom släppa det till PC efter bara en månad eller två kommer de flesta att vänta istället, då tjänar dom ju mindre pengar och det vill dom ju inte

Att dom sköt upp GTA 5 release flera månader med investerarnas missnöje visar väl att de inte bara bryr sig om att tjäna så mycket som möjligt? Jag säger inte att du har fel i att det kommer dröja men det är lite orättvist att säga så.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | MB: 97S SLI KRAIT EDITION | GPU: GTX 780 | CPU: i5 4690k | SSD: Samsung 840 250GB | PSU: Corsair RM 750W | Mus: Logitech G502 Proteus Core | Tangentbord: CM Storm QuickFire Rapid I | Hörlurar: ATH-M50| Mic: Blue Yeti | Speakers: Bose Companion 2 Series |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bugstile:

Bara att skaffa ett par Titans nu om vi vill spela det mjukt va?

Lär behövas med deras optimeringar i portningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Fan, jag crackar alla mina spel. Fastän jag köper de i butik. Just för att slippa allt skit man behöver för att spela.

Måste vara det dummaste jag läst.. När fungerar "crackade" saker bättre? Plus att det fortfarande är emot vad man får göra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350d - i7 4770K @ 4.4GHz - Asus Maximus VI Gene - EVGA SC GTX 680 - Corsair Vengance Pro 2400MHz 16GB - Samsung 840 Pro 256GB - 2TB WD - H100i - AX860i

Permalänk
Medlem

Kan dom inte bara gå ut med ett officiellt datum till PC i stället för att göra så här gång på gång? Det börjar bli jävligt irriterande. Speciellt efter att Red Dead Redemption aldrig kom till PC även fast alla var säkra på att det skulle släppas senare.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Sjukt bra nyhet! Längtar som f*n till pc releasen.

Med tanke på att fyran släpptes drygt ett år efter konsoll release så är det helt klart ett lyft!

Permalänk
Avstängd

Låter riktigt bra, längtat efter GTA 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tänker jag också göra, fast förhoppningsvis med okej grafik och flyt Byter från Eizo som primär skärm till TVn, trycker i en Xbox-kontroll i USB uttaget och så är det bara att börja

Funkar ju helt klart det med, iaf om dom lyckas porta det bra

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hah ja Nvidia ska man ju lita på...nä jag väntar nog på officiellt uttalande ^^

Permalänk
Medlem

Folk verkar ha ett fiskminne. Ingen som minns vilken skitport GTA IV var? Hur kan någon se fram emot detta? Mina förväntningar till PC är ytterst låga.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Skrivet av DellaK:

Folk verkar ha ett fiskminne. Ingen som minns vilken skitport GTA IV var? Hur kan någon se fram emot detta? Mina förväntningar till PC är ytterst låga.

Fast det var ju helt värdelöst även på konsol, lågupplöst och fps-drop. Så vi får be till spelgudarna att det blir bra denna gång ^^

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Skrivet av zather:

Ska fungera bra!
Så länge Rockstar inte gör en skit port av samma kvalité som GTA 4 som ofta ses som det sämst optimerade spelet delat med Saints row 2.

Metro 2033 och S.T.A.L.K.E.R Call of Pripyat då?

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DellaK:

Fast man kunde ju ändå få 60+FPS i GTA IV om man verkligen drog ner inställningarna.
På Xbox 360 och PS3 var det ju spikat 24-30FPS i 720p, nu kanske man i alla fall kan spela i 1920x1080 på low-settings med 60FPS och det är ju sjukt mycket bättre än på Laggbox 360 och Laggstation 3

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jaså? Ser ut att vara SR 3.5 tycker jag Tycker serien har gått utför med det tema de kör nu, jag älskade att 2an hade både flumm och allvar, i 3an och vad jag sett av 4an, ska det bara vara så wacky och chockerande fullt ut, vilket jag tycker snabbt blir trist, tycker kontrasten saknas.

Dock skulle GTA gärna få ärva 3ans customization och uppgraderingar av vapen

Problemet med GTA IV och många andra spel är att de är osammanhängande och därför känns mer orealistiska. Å ena sidan spelan man i en seriös story, å andra sidan mejar man ner folk kors och tvärs och kör bil som en galning utan att något egentligen allvarligt händer. Ett annat spel med samma problem, fast i värsta nivån är nya Tomb Raider. Totalt spricka mellan story och gameplay utanför storyn.

Saints Row 3 och 4 har lika wacky och over the top story som gameplay i övrigt vilket gör det spelet homogent vilket är en stor fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av postal:

Måste vara det dummaste jag läst.. När fungerar "crackade" saker bättre? Plus att det fortfarande är emot vad man får göra.

Det är inte alls dumt. När man vill slippa DRM och andra knepiga kopieringsskydd. Det finns många exempel på när de som köpt spelen har haft problem medan de som köpt/piratkopierat och sedan crackat det, spelar utan problem. T ex med SecuRom och liknande skydd. För vissa spel har t.o.m. utvecklarna släppt oskyddade exe-filer till spelen för att kopieringsskyddet strulade.

Idag är det kanske inte så vanligt med sådana problem så länger man köper via nedladdning, från Steam och andra.

Permalänk

Fan va kul, då fick man en anledning till att uppgradera skiten ur datorn Trist på ett sätt dock, då jag redan har laddat med ps3 inför femman =/

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

Är GTA V optimerat för nvidia eller amd?

Antagligen inte optimerat överhuvudtaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Antagligen inte optimerat överhuvudtaget.

Menar du typ att både nvida och amd's kort presterar så som dom ska eller att det inte är optimerat för pc så att det flyter som skit?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Menar du typ att både nvida och amd's kort presterar så som dom ska eller att det inte är optimerat för pc så att det flyter som skit?

du svarade på din fråga ju?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.. men föredrar att köra min egen bil
Så stor adrenalin kick man får av det ibland

Rekommenderar dock nybörjare från att avhålla sig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Sneaky_rhino:

du svarade på din fråga ju?

Svarade jag på min fråga?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av DellaK:

Skitport eller ej, jag föredrar fortfarande High med dips ner till 40 FPS (prestanda på dåtidens PC) mot konsolversionen som snarare var low/medium med 20-30fps.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Hoppas mitt 580 inte är alltför slött

Hoppas mitt 480 inte är alltför slött

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej? Det är ett open world spel, det kommer aldrig flyta som Call of Duty.. GTA IV var aldrig dåligt optimerat, jag lirade det i 60 FPS konstant på en i7 920 i 3.8GHz på Stock kylaren dagen det släpptes till PC, hur är det dåligt optimerat?

Vet du ens vad optimering är för något? Mitt 660 klarar inte spelet bra alls med Shadows på High
samt att burken inte klarar ens nära 50% på field of view eller vad det heter.
Sen finns det folk som sitter med moderna i7or och 7970/680 osv men dom får skitdålig
fps även på Medium inställningar. Du hade tur, det betyder inte att det är bra optimerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vet du ens vad optimering är för något? Mitt 660 klarar inte spelet bra alls med Shadows på High
samt att burken inte klarar ens nära 50% på field of view eller vad det heter.
Sen finns det folk som sitter med moderna i7or och 7970/680 osv men dom får skitdålig
fps även på Medium inställningar. Du hade tur, det betyder inte att det är bra optimerat.

Satt och lirade det igår med en polare. Har ett 670 och en 2700k själv och fick köra på high high medium low (i den ordningen) för att inte dippa under 30 fps.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Buio:

Problemet med GTA IV och många andra spel är att de är osammanhängande och därför känns mer orealistiska. Å ena sidan spelan man i en seriös story, å andra sidan mejar man ner folk kors och tvärs och kör bil som en galning utan att något egentligen allvarligt händer. Ett annat spel med samma problem, fast i värsta nivån är nya Tomb Raider. Totalt spricka mellan story och gameplay utanför storyn.

Saints Row 3 och 4 har lika wacky och over the top story som gameplay i övrigt vilket gör det spelet homogent vilket är en stor fördel.

Jag sa som sagt inte att de skulle ta bort allt wacky, jag sa att det blir tråkigt om man inte försöker ha någon kontrast, och det är också det som gör att det blir kul att göra flummiga saker i GTA, i en, i sammanhanget, seriös värld där något gör något wacky blir roligare för att det är oväntat, och man kan till viss del leva sig in i hur folk skulle reagera i verkligheten, det funkar inte lika bra om hela världen redan är beredda på att någon ska göra något wacky, eller snarare förväntar sig det.

SR2 hade en bra balans, det kunde ha uppdrag där man dränker folks hus i bajs, och sen slängas in i ett moment som det här. (får seriösa rysningar av hur stark scen de fått in i ett "wacky" spel)

I SR3 kan en av seriens största karaktärer dö, och den enda reaktionen till det genom hela spelet är att hans namn upprepas frågande. Första gången jag spelade förstod jag inte ens att han dog, det kändes som ett så typiskt moment att man ska tro att någon är död som sen visar sig inte stämma.

Har helt enkelt svårt att leva mig in i ett spel där varje "chockande" händelse besvaras med en axelryckning.

Gällande sprickor mellan story och gameplay, tycker det är ett dumt argument egentligen, det är ju spelaren som "förstör" sammanhållningen med sättet den spelar på, och sen klagar på att skaparna har en märklig kontrast mellan gameplay och story, och det kan spelskaparna inte göra något åt på annat sätt än att tvinga spelaren att ha pisstråkigt i princip.

I GTA tycker jag heller inte att det blir en konstig spricka, man spelar som personer som inte bryr sig om mycket mer än sina vänner och pengar, och dödar utan minsta problem, att de skulle köra över fotgängare känns inte speciellt absurt, utan är snarare rätt passande. I denna psykopats hjärna känns det naturligt att dödande för att få tag i en bil är en daglig rutin, men att en väns död är något stort och berörande.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |