TV genom internet (får inga kanaler)

Permalänk

TV genom internet (får inga kanaler)

Hej

Jag är kund hos tele2 och har tv genom data uttaget. Problemet är att jag inte kan få fram några tv kanaler när jag har kopplat in HD-boxen med routern här hemma. Men så när jag ändrar så att et blir direkt anslutning till HD-boxen med fiberkabeln så funkar det..

Här är min router jag har just nu:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/126729-asus_rt-n56u-8...

hur kan jag göra för att lösa mitt problem så jag får kanaler genom att ha nätverkssladden från routern in i HD-boxen?

MVH: Roger

Permalänk
Hedersmedlem

Om Tele2 kör TV på separat VLAN så krävs den funktionen i routern och rätt inställningar om den inte kommer förinställd. Du får kontakta Tele2 och fråga vad som gäller. Ofta skickar leverantörerna ut en egen router där detta redan är fixat, med speciella portar för de olika tillbehören.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

du måste använda tele2s router. eller kanske går men jag hade samma problem där jag bor nu. ska jag ha tv via bbb måste jag ha deras router, men hade en egen bättre sen innan så fick ta tv via ett annat bolag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inne på lan inställningar kan du ändra en port i routern till iptv. se sedan till och koppla hd boxrn till den lan porten.

Permalänk

Många gånger går det att sätta en switch som delar den inkommande signalen till TVn innan routern.
Själv hade jag dock problem med att min router störde innan jag bytte firmware i routern. Min box tappade kontakten om man kanalsurfade och routern var igång.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satt en switch före routern och kopplat iptv via switchen. Det går att lösa på andra "snyggare" sätt men du kommer garanterat få pilla och strula med det i evigheter..

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Asus routern stödjer iptv. Bara att ändra en port till iptv. Sedan ät det bara sätta kabeln i den porten man valt iptv på.

Inga extra utgifter eller strul med extra kopplingar och sådant. Enkelt och smidigt.