Vad är bästa sättet att spela MW3 på?

Permalänk
Avstängd

Vad är bästa sättet att spela MW3 på?

Självklart skulle jag vilja ha unlimited fps, men som jag föärstår är den låst på 91 fps? Vsync drar ner det till 60 fps? Att klicka i/ur precisions rutan på windows ändrar ju en del, men vilken kombination är bäst tycker ni? Om man bortser från de program man kan ladda ner, alltså bara genom att använda och ändra grundinställningarna?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

Inte överhuvudtaget är bästa sättet att spela MW3 på

Men om du fortfarande tänker spela det
Beror väl det på vilken uppdateringshastighet din skärm har
Om det är 60hz slå på v-sync så får du en tystare dator när du spelar

Men om det är över 60hz ska väl du spela med det högsta som går

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miljon3:

Inte överhuvudtaget är bästa sättet att spela MW3 på

Men om du fortfarande tänker spela det
Beror väl det på vilken uppdateringshastighet din skärm har
Om det är 60hz slå på v-sync så får du en tystare dator när du spelar

Men om det är över 60hz ska väl du spela med det högsta som går

Har ju en 75Hz:are har jag för mig, men maxad grafik är alltid ett krav rent allmänt, lite lustigt dock att treyarcs och infinity wards spel verkar funka så olika, kanske bara för mig. Allt är ganska lika förutom vissa små saker som bara måste skilja för att kunna få det att funka!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Har ju en 75Hz:are har jag för mig, men maxad grafik är alltid ett krav rent allmänt, lite lustigt dock att treyarcs och infinity wards spel verkar funka så olika, kanske bara för mig. Allt är ganska lika förutom vissa små saker som bara måste skilja för att kunna få det att funka!

Vsync drar ner din fps så att den matchar skärmens uppdateringsfrekvens. Så med 75Hz på skärmen går din fps aldrig högre än 75.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RiHjD:

Självklart skulle jag vilja ha unlimited fps, men som jag föärstår är den låst på 91 fps? Vsync drar ner det till 60 fps? Att klicka i/ur precisions rutan på windows ändrar ju en del, men vilken kombination är bäst tycker ni? Om man bortser från de program man kan ladda ner, alltså bara genom att använda och ändra grundinställningarna?

Om vsync drar ner det till 60fps så har du 60hz och inte 75hz.

Permalänk
Medlem

MW3 är låst till 91 FPS och 65 FOV, bästa sättet att spela MW3 är att inte spela alls. Sämmre spel får man leta efter.

Men om du ska spela seriöst, stäng av depth of field, gör bara bilden suddig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

MW3 är låst till 91 FPS och 65 FOV, bästa sättet att spela MW3 är att inte spela alls. Sämmre spel får man leta efter.

Men om du ska spela seriöst, stäng av depth of field, gör bara bilden suddig.

IW gick ut med att fov changer är tillåten i mw3 så det går att fixa men dom har inte sagt något om fps unlockers så ja, 91 fps är man låst till om man inte vill ta risken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.