Xbox One till Sverige först 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu ska ni inte vara ledsna. De säljer fortfarande VHS-spelare på Elgiganten! http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/dvd-spelare-och-bl...

Kanske dags att byta ut familjens VHS/Dvd mot denna? Kanske är dags nu efter efter en sån där 10 år...

OnT: Ja detta lär ju knappast förbättra XBox försäljningsiffror i Sverige, och övriga "andrahandsländer" ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tyvärr, måste ha apor som styr för mer fel kan det inte bli. Kanske använder samma studio som Familiy Guy i South Park Cartoon Wars.

Microsoft började spåra med Zune tillsammans med Vista, sedan har allt bara gått utför ju.
Dom tar beslut lite som dom känner har det ju visat sig. Sedan undrar man ju varför det pumpas in pengar för att skapa appar för en konsol, när det finns en mobil platform som skriker efter vettiga appar.

Svårt att INTE se ett prisdropp på XboxOne ganska snabbt efter lansering...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Hur många köper egentligen en konsol på release? Kommer vänta minst ett år innan (om) jag köper en ny konsol. Dels pga priset och dels pga spelutbudet.

Tror rätt många är sugna på en ny konsol nu så fort de bara kommer då förra generationen är otroligt föråldrade nu..

Permalänk
Inaktiv

Fattas ju bara att Sony bjuder på ett spel för att verkligen dra till sig Xbox köparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Hur många spel kommer finnas vid release av Xbox One och PS4?
Kommer man kunna spela föregående konsols spel?
Finns säkert svar på detta överallt.... men

Ingen av konsolerna kan spela gamla spel.

PS4 spel vid launch:
DC Universe Online (Sony Online Entertainment)
Killzone: Shadow Fall (Guerrilla Games)
Knack (SCE Japan Studio)
Warframe (Digital Extremes)

Xbox One spel vid launch:
Dead Rising 3 (Capcom)
Forza Motorsport 5 (Turn 10)
LocoCycle (Twisted Pixel)
Killer Instinct (Double Helix)
Ryse: Son of Rome (Crytek)

Säg till om jag har missat några

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Finns en anledning till varför man köper dator. :]
Du bestämmer själv hårdvara, pris och spel som den ska klara av, och viktigast av allt, du kan köpa den vilken dag i veckan som helst, året om. :]
Sen om du vill ha en sån där störande och äcklig handkontroll så funkar dessa med spel i Windows så det är bara att köpa en USB-kabel och koppla in din tråkiga och störande handkontroll och spela datorspel med Xbox kontroll.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Så tråkigt för MS dom kommer förlora ännu mer än va dom redan gjort innan release med det draget dom sista vacklande själarna som låg i valet kvalet xbox eller Ps4 fick nog den skjuts dom behövde för att boka Ps4 och dissa Xbox nu helt klart ..

PS4 släpps förmodligen inte innan 2014 i Europa, kanske december 2013 i USA. Jag får i alla fall min One på release och det är det som räknas mest, lite synd att jag inte får något spel gratis men samtidigt betalade jag mycket mindre för min One

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

PS4 spel vid launch:
Knack (SCE Japan Studio)

Dead Rising 3 (Capcom)

Om Xbone kommer ha release 2014 här i sveriget blir ju den listan mycket lääängre!

Permalänk
Medlem

tror att det hr är bullshit då man kan förboka på spelbutiken.se och jag har varit och pratat med min lokala elgiganten butik och dom har inte sagt något om detta

Permalänk
Medlem

Gött för då har man pengar till båda!

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

PS4 släpps förmodligen inte innan 2014 i Europa, kanske december 2013 i USA. Jag får i alla fall min One på release och det är det som räknas mest, lite synd att jag inte får något spel gratis men samtidigt betalade jag mycket mindre för min One

Importerar du eller bor du i USA?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Är XO regionslåst? Om den inte är det så kan man väll ändå köpa den igenom Amazon (UK) och köra offline tills det släpps i Sverige eller?

Det är ju en konsoll, så spel ska funka offline för tusan.

Hela Europa går under PAL så du behöver nog inte oroa dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAIEEER:

tror att det hr är bullshit då man kan förboka på spelbutiken.se och jag har varit och pratat med min lokala elgiganten butik och dom har inte sagt något om detta

.. (Y)

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Hela Europa går under PAL så du behöver nog inte oroa dig.

Xbox One är ju inte regionlåst så det kvittar ju vart han köper den ifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Impoterar du eller bor du i USA?

Bosatt i USA sedan 2009. MJycket bättre här borta jämnfört med Sverige med tanke på livskvalitet och priser.

Ontopic: En av anledningarna till att norden inte ligger i fokus just nu är för att trycket för en One i USA är väldigt högt, kommer garanterat vara slutsåld i någon vecka

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Först är inte alltid bäst, kolla Nintendo Wii U. Men iom att Xbox One mest satsar på USA är det inte konstigt den släpps först där. De har väl sett förbokningar och försöker släppa där de har bäst tryck.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Skrivet av BAIEEER:

Tillverkar dom egna konsoler? Vilken tur då, så att man slipper lyssna på vad den faktiska tillverkaren säger.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av BillyBobCraskin:

Sverige/Norden är en skitregion i sammanhanget.

Ponera att tillgången är begränsad då kan man inte köpa ändå. Vad är skillnaden? Vet vi när PS4:an släpps i Sverige?

http://se.ign.com/news/5084/aer-det-haer-datumet-foer-ps4-

Verkar lovande.

Permalänk
Medlem

Man har ingen som helst respekt kvar för Microsoft längre, Balmer är en dåre! jag fattar inte att han fick ansvaret att styra skutan efter Gates. Totalt jävla hopplös, han har haft fel i precis ALLT. Att en styrelse fortsätter att låta han härja runt som han gör är för mig en gåta. Är det inte rubriker om Win8 eller WP så är det Xbox, De pissar konstant på sina kunder... varför ska man ge de sina pengar?! "Du måste ha kinect inkopplat!" crap, ok vi ändrar oss då. "du måste vara konstant uppkopplad" crap, vi ändrar oss igen. Men nu är den stora frågan när det här har poppat upp... Om alla avbokar sina förbeställningar så måste nånting hända. Nån annan inom företaget måste pissas på! För jag som kund är jävligt less på det. Mina pengar får dem inte! BALMER, AVGÅ!

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAIEEER:

För att anställda på elgiganten brukar vara upplysta om allt, hälften av de som jobbar där kan ju inget om elektronik.
Inget ovanligt, ps3 va ju försenat nästan ett halvår pågrund av att det va dålig tillgång på bluray läshuvuden eller va det nu va.
Jag som själv hade bokat va jävligt förbannad men höll mig till ps3 ändå och lirade lite pc medans jag väntade vilket jag inte ångrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

PS4 spel vid launch:
Knack (SCE Japan Studio)

Dead Rising 3 (Capcom)

Skulle inte DC Universe Online vara F2P?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem

Jag har kritiserat Microsoft hårt den senaste tiden och mycket av det är välförtjänt, men om folk på fullaste allvar låter lanseringsdatumet avgöra om ett köp så är man bra korkad anser jag. Vad spelar några månader för roll? Var glada över att ni kan lägga pengar på annat kul inför julen och har mer pengar till spel efteråt istället.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Skulle dom släppa det 10 dagar efter dom släppt Beyond: Two Souls? Vi får väl se. Enbart spekulationer.

Visa signatur

Data...

Permalänk
Medlem

GG Microsoft, ni visar verkligen vad ni tycker om vissa regioner.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

Skulle inte DC Universe Online vara F2P?

Kan väl vara ett launch spel även om det är F2P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tillverkar dom egna konsoler? Vilken tur då, så att man slipper lyssna på vad den faktiska tillverkaren säger.

Skrivet av kozmos:

För att anställda på elgiganten brukar vara upplysta om allt, hälften av de som jobbar där kan ju inget om elektronik.
Inget ovanligt, ps3 va ju försenat nästan ett halvår pågrund av att det va dålig tillgång på bluray läshuvuden eller va det nu va.
Jag som själv hade bokat va jävligt förbannad men höll mig till ps3 ändå och lirade lite pc medans jag väntade vilket jag inte ångrar!

Just saying

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAIEEER:

Skrivet av Ozzed:

Nu ska ni inte vara ledsna. De säljer fortfarande VHS-spelare på Elgiganten! http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/dvd-spelare-och-bl...

BAIEEER, you are in for a suprise...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Ja, USA är det bästa landet på jorden. Allt bra kommer från USA. Men Xbox One suger, så det gör inte så mycket. PS4 är bättre.

Otroligt konstruktivt inlägg måste jag säga.

Visst, vi kan läsa specifikationerna på vad för hårdvara de olika konsollerna har, men tanken har inte slagit dig att majoriteten av målgruppen troligtvis inte bryr sig om hårdvaran, utan om användarupplevelsen i sin helhet, där vissa funktioner tilltalar vissa mer än andra?

Att skriva att "Xbox One suger" och "PS4 är bättre" säger inte speciellt mycket. Om man enbart går efter vilken hårdvara som är bäst så tror jag att många håller sig till datorn och köper till en gamepad istället, men som sagt, jag tror inte att majoriteten tänker så.

Användarupplevelse och förmodligen en del exklusiva är nog vad de flesta trots allt är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BAIEEER:

Dude, pressmeddelandet kom ut precis. De kan inte ha sagt något då de inte visste detta.

Permalänk
Medlem

Detta hände ju med PS3.

Ändå roligt Blir PS4 för mig såsmåningon men inte vid lansering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64