Humble Bundle med spel från Electronic Arts

Permalänk
Melding Plague

Humble Bundle med spel från Electronic Arts

Electronic Arts ansluter sig till det populära Humble Bundle med inget mindre än åtta speltitlar. I paketet ingår bland annat Dead Space, Mirror's Edge och slagfältspangaren Battlefield 3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra deal.

Har dock installerat Medal of Honor på steam men det är på något annat språk än engelska och hittar inte språkinställningarna.
Någon vänlig själ som vet vart man byter språk?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Och jag som trodde EA bara var pengar sugande iglar!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

EA = humble? Don't think so.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Har hälften av titlarna redan. Men man kanske bara kan ge andra lite lycka likväl

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Haha, köpte precis när jag såg tråden om det. Lätt värt med 30 spänn för bara bf3.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Dem måste verkligen vara desperata att få folk att använda origin nu.
EA, med den lilla chansen att ni läser detta. Origin är cancer i form av ett program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Dem måste verkligen vara desperata att få folk att använda origin nu.
EA, med den lilla chansen att ni läser detta. Origin är cancer i form av ett program.

Bara sims, bf3 och deadspace3 som är låst till origin, resten kan du köra på steam om du vill.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

En superbra deal enligt mig, trodde nästan inte det var sant. Blir lätt ett köp, särskilt som Bf3 är det enda av spelen jag äger. Mycket bra också att de flesta spelen ju går att spela på steam om man nu, som majoriteten verkar göra, avskyr Origin.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Dem måste verkligen vara desperata att få folk att använda origin nu.
EA, med den lilla chansen att ni läser detta. Origin är cancer i form av ett program.

vad är det som gör origin till cancer? om du kan så får du gärna utveckla ett bättre alternativ :). för mig fungerar origin som det ska och jag har inga problem

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Ni glömde en del väsentliga saker såsom att intäkterna går till välgörenhet där man kan välja mellan 5 olika inriktningar och att fem av spelen går att få Steam-keys till.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Dem måste verkligen vara desperata att få folk att använda origin nu.
EA, med den lilla chansen att ni läser detta. Origin är cancer i form av ett program.

Pengarna går till Humblebundle och välgörenhet... Tror knappast EA saknar pengar i kassan.

Permalänk
Medlem

Även om jag fick betalt av EA skulle jag inte installera Origin.

Bra pris för visso, men världens sämsta plattform med världens sämsta användarvillkor.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra för de lite "större" att även ansluta sig. Jag köpte, men äger redan de flesta spelen. Men allt för en god sak

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Även om jag fick betalt av EA skulle jag inte installera Origin.

Bra pris för visso, men världens sämsta plattform med världens sämsta användarvillkor.

som zant skriver så går 5 av spelen att köra på steam

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Även om jag fick betalt av EA skulle jag inte installera Origin.

Bra pris för visso, men världens sämsta plattform med världens sämsta användarvillkor.

Flera av spelen har även Steam nycklar och kan installeras där. Bara några av dem är Origin only.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Har inga som helst problem med Origin. Om Origin är en plåga så är väl Steam också det? Bägge programmen är ju näst intill lika? Den enda stora skillnaden är väl att Origin inte har i närheten så många spel som Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mpulseS0D:

Har inga som helst problem med Origin. Om Origin är en plåga så är väl Steam också det? Bägge programmen är ju näst intill lika? Den enda stora skillnaden är väl att Origin inte har i närheten så många spel som Steam?

precis, jag stör mig på att så många säger "origin e dåligt" men ingen har hitils kunnat presentera varför origin e dåligt

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Tänkte skänka bort några nycklar men funkar nycklarna både på Steam och Origin? Alltså, kan jag ge bort både Steam och Origin-nyckeln till samma spel utan att en av dem blir inaktiverade?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DDemis:

Pengarna går till Humblebundle och välgörenhet... Tror knappast EA saknar pengar i kassan.

Glöm inte att man i USA för göra avdrag för varenda krona man skänker till välgörande ändamål. Så i slutändan blir det rätt mycket mindre skatt EA behöver betala. Väldigt trevlig bundle och initiativ oavsett.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Tänkte skänka bort några nycklar men funkar nycklarna både på Steam och Origin? Alltså, kan jag ge bort både Steam och Origin-nyckeln till samma spel utan att en av dem blir inaktiverade?

Nycklarna är personliga och går inte att ge bort som gåva. Du kan så klart skriva ner koden och ge den till någon, men är denne någon så snål att den inte vill betala 35 spänn för det så borde den inte få spelet över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarrgoth:

Nycklarna är personliga och går inte att ge bort som gåva. Du kan så klart skriva ner koden och ge den till någon, men är denne någon så snål att den inte vill betala 35 spänn för det så borde den inte få spelet över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Sant, men bättre att de kommer till användning och ger nöje för någon annan än att de sitter och möglar på mitt HB-konto.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Electrix:

Tänkte skänka bort några nycklar men funkar nycklarna både på Steam och Origin? Alltså, kan jag ge bort både Steam och Origin-nyckeln till samma spel utan att en av dem blir inaktiverade?

Det tror jag man kan, det är ju olika nycklar - alltså borde det vara olika licenser.
Jag tänkte nämligen samma sak...

Jisses, internet kommer flöda av crysis 2, dead space mm..

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Vitsen med det hela är väl säkert att få mer folk att använda origin.
Men jag tycker att det är en ganska bra deal om man inte hunnit spela dessa spel än, origin eller ej.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har köpt varenda bundle hittils älskar det.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Glöm inte att man i USA för göra avdrag för varenda krona man skänker till välgörande ändamål. Så i slutändan blir det rätt mycket mindre skatt EA behöver betala. Väldigt trevlig bundle och initiativ oavsett.

Det vet jag, men min poäng var att EA inte är desperata efter pengar

Permalänk
Avstängd

Tja 30 kr för BF3 och ME är ju ett rätt hyggligt pris, trevligt också är att pengarna går till välgörenhet istället för EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Tänkte skänka bort några nycklar men funkar nycklarna både på Steam och Origin? Alltså, kan jag ge bort både Steam och Origin-nyckeln till samma spel utan att en av dem blir inaktiverade?

Då båda nycklarna går till olika klienter har jag svårt att föreställa mig att de kan påverka varandra vid aktivering, men jag skulle aktivera de du vill ha för eget bruk först innan du skänker till någon bara för att vara på den säkra sidan.

Permalänk
99:e percentilen

Årets deal.

Är det någon som vet om man kan ge bort enskilda spel i present, eller om det är allt eller inget? (Antar att man får åtta koder att göra vad man vill med.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers