Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Inget Wifipå mobilen

Har en telia hemma, och på senaste tiden har wifi bara fungerat på laptops, det fungerar inte på nån av våra telefoner(s3 mini,iphone 3gs,iphone 4s,ipad 3). Har pratat med telia och vi har fått ett nytt modem men ingen skillnad, har även en AP hemma som det har fungerat på förr men inte nu. Är det nån här på Swec som har haft liknande problem som kan hjälpa mig?

P.S var på ett hotell ganska precis efter att det slutat att fungerat och på deras wifi fungerade det.

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Anky:

Har en telia hemma, och på senaste tiden har wifi bara fungerat på laptops, det fungerar inte på nån av våra telefoner(s3 mini,iphone 3gs,iphone 4s,ipad 3). Har pratat med telia och vi har fått ett nytt modem men ingen skillnad, har även en AP hemma som det har fungerat på förr men inte nu. Är det nån här på Swec som har haft liknande problem som kan hjälpa mig?

P.S var på ett hotell ganska precis efter att det slutat att fungerat och på deras wifi fungerade det.

Har du ställt in "802.11n only" i routern?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Har du ställt in "802.11n only" i routern?

så här står det på detaljer i routern "Gränssnittstyp: 802.11b/g/n", men det finns inget alternativ att ändra. jag har en TG799vn v2

Edit: värt att nämna är att på min s3a så fungerar det bara beroende på vad Gatewayen har för humör status, på ipad fungerar det i 1min sen måste man slå av och på wifi för att det ska fungera