Fungerar Worms Armageddon med Intels HD2xxx/3xxx/4xxx?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Fungerar Worms Armageddon med Intels HD2xxx/3xxx/4xxx?

Funderar lite på ny HTPC, en mindre modell och då kommer det inte bli något separat grafikkort utan en integrerad modell i processorn. Skulle det gamla Worms Armageddon fungera med HD2000 eller behöver jag gå upp till 3000/4000?

Underskatta inte Citera-funktionen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av light44:

Funderar lite på ny HTPC, en mindre modell och då kommer det inte bli något separat grafikkort utan en integrerad modell i processorn. Skulle det gamla Worms Armageddon fungera med HD2000 eller behöver jag gå upp till 3000/4000?

Vet inget om just Worms men Jag har en ultrabook med HD3000 och jag tycker du ska köra på minst det. Datorn klara visserligen av CS:S och Minecraft med låga inställningar och det är vad den klarar. Worms är ett 2D spel om jag inte misstar mej och kan nog köras på alla tre men vill man spela något annat är nog HD4000,HD3000 att föredra, altrenativt en AMD APU.
Men har du en med HD2000 så kör på det.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av light44:

RECOMMENDED
Pentium 150MHz processor
32MB RAM
4MB video card
4X CD-ROM drive

Känns som att du kommer klara dig fint.

http://www.youtube.com/watch?v=W4v7Zf5aC1o
Här spelar någon Worms Reloaded, vilket lär vara mer krävande om något.

Vad heter du på wormnet? Vi kanske ses