Vem får pengarna om ett företag ej existerar längre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Vem får pengarna om ett företag ej existerar längre?

(Jag är inte säker om jag har lagt tråden i rätt del av forumet)

Jag tänkte på de roliga timmarna man har spelat dem olika STALKER spelen och funderade på vem som får pengarna om man köper något, i detta fallet ett spel, där företaget som gjorde (gav ut) spelet inte finns längre.

Då THQ gick i konkurs och ingen köpte upp STALKER serien (vad jag kommer ihåg) så vet jag inte vem som får pengarna om man köper något av spelen. Är det konkursförvaltarna eller GSC Game World?

Mvh Skingken

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Generellt sett går pengarna till det bolag av vilka du köper spelet. Detta bolag har i sin tur redan köpt en packe spel av en distributör eller direkt av ett spelhus, i avsikt att sälja dem till slutkund. Knallar du alltså in i en spelbutik är det också där dina pengar kommer stanna när du går därifrån.
Vid en konkurs driver konkursförvaltaren in alla obetalda fakturor till konkursboet, som sedan pytsas ut till de olika fordringsägarna.
Allting säljs vid en konkurs. Finns det ingen som aktivt visar intresse sker det via auktion.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thq#Bankruptcy_and_liquidation

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Ok, tack!

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->