Upplevelse av beställning på SIBA

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Upplevelse av beställning på SIBA

Beställt Battlefield-expansion som borde kommit med mail. Inom en timme eller så är väl brukligt. Har väntat en vecka nu i tron om att den kanske kommer till brevlådan. Icke. (Beställde förövrigt endast därifrån för att priset var bäst där)

Dessutom är deras hemsida seg som sirap, alltså på riktigt, hur lyckas en så etablerad kedja med en så värdelös hemsida. Det går heller inte att få tag på någon support-mail, utan man hänvisas till ett buggigt kontaktformulär som inte skickar något meddelande. Den bara uppdaterar. Man kan alltså INTE maila direkt från ens eget mailprogram.

De utgör sig för att vara BILLIGA, BILLIGARE, BILLIGAST osv. vilket väldigt sällan stämmer.

*** raderat ***

Edit: Perfekt!

Redigerat
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av zebrra3:

Beställt Battlefield-expansion som borde kommit med mail. Inom en timme eller så är väl brukligt. Har väntat en vecka nu i tron om att den kanske kommer till brevlådan. Icke. (Beställde förövrigt endast därifrån för att priset var bäst där)

Dessutom är deras hemsida seg som sirap, alltså på riktigt, hur lyckas en så etablerad kedja med en så värdelös hemsida. Det går heller inte att få tag på någon support-mail, utan man hänvisas till ett buggigt kontaktformulär som inte skickar något meddelande. Den bara uppdaterar. Man kan alltså INTE maila direkt från ens eget mailprogram.

De utgör sig för att vara BILLIGA, BILLIGARE, BILLIGAST osv. vilket väldigt sällan stämmer.

Fabian Bengtsson är bevisligen en fruktansvärd människa, så som han utsatt mig och många andra för hans skrika, jävliga reklamfilmer.

Konkurs, NU!

Edit: Perfekt!

http://i.imgur.com/5TRp6Il.png

testa ring?

don't worry, be happy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Jag ser hellre att Elgiganten går i konkurs än att Siba, Mediamark gör det.

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Vad ska vi diskutera? Att Siba inte är billigast på allting? Att du inte fått ditt spel efter en vecka? Har du ens testat att kontakta dem på annat vis?

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Siba har en massiv kampanj som pågår i helgen för kortkunder. Misstänker att den har sänkt webbsidan...

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | GPU: - | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV 4K, Synology NAS DS918+ (12GBG), iPhone8 32GB, LG 55UH664V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Bakgrund:

Vad ska vi diskutera? Att Siba inte är billigast på allting? Att du inte fått ditt spel efter en vecka? Har du ens testat att kontakta dem på annat vis?

Ptjao, det faktum att det tagit dem en vecka att skicka ett mail med aktiveringskod är väl underlag för lite galla i alla fall

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Prova telefon? Sådant man använde innan cybermail.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
_
Registrerad
Jun 2008

Varför vill du att de ska gå i konkurs, vill du ha mindre konkurrens och oligopol/monopol på marknaden? Skulle det inte vara bättre för alla om de bättrar sig istället för att lägga ner?

CPU: Phenom II 955BE@3,5 GHz | RAM: 12GB DDR3 1333MHz | MB: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | GPU: Radeon HD6950 | PSU: Scythe Kamariki4 650W | OS: Windows 7 pro x64 | Chassi: Lian-Li PC-8B | SSD: Intel 320 120 GB
Skärm: Dell Ultrasharp 2311H 23" FullHD
Laptop: Sony Vaio Pro 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Känns som en riktigt poänglös tråd med en gnällig ts. Vad exakt är det vi ska diskutera tycker du? Siba suger?! Jag är kanonnöjd med mina köp hos dom de senaste åren och har aldrig haft nåt strul med dom. Dom flesta vettiga människor skulle nog i en sån här situation få för sig att plocka upp luren och ringa dom, men så långt kom du inte innan gnället startade.
Men visst, om du vill att dom konkar och till slut bara ha 2 riktigt stora fysiska kedjor kvar så, konkurrens ger bättre priser.

☢ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎥 Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 HTC U11+
🎧 Cowon Plenue J • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Tycker alla svenska elektronikvaruhus kan gå i konkurs, man blir ju bara rånad med tanke på vilket överpris man betalar på allt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Dec 2011

Går du o väntar på ett mail i en vecka o är förbannad får du nästan skylla dig själv som inte ringt så att dom kan lösa det på 5 min.
Att du väntar tills efter 18 en Fredag gör det ju bara bättre. Prova ring på Måndag när supporten öppnar igen om du inte fått koden då.
Annars ser jag inget diskussionsunderlag. Siba livnär sig inte direkt på att sälja spel via Email så de lär inte konka för att du inte är väldens nöjdaste kund.

Intel 3570K@4.8ghz på ett Maximus v Gene med ett 7950 CFX OC(1150/1700, so far!), 8gb ram@1600mhz som sitter i ett Moddat Define R3, Och Drivs av ett 600w Agg Från Fractal Design (Sug på den ni som påstår att 600w inte orkar med två kort..)
Tack SimonReborn för loggan!
In Dayz, Capslock should be the panic button, not LMB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av addy1995:

Jag ser hellre att Elgiganten går i konkurs än att Siba, Mediamark gör det.

Går Mediamarkt så illa alltså?

Keep it up!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Mar 2006

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom den inte uppfyller kravet i forumreglerna:

Citat:

§ 3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde.

Att bara uttrycka en åsikt passar bättre i en blogg.

/KimTjik