Crysis 2 svarta kanter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Crysis 2 svarta kanter

Tänkte lira lite crysis 2 då jag köpte det från humble bundle. Problemet jag har är att det är en svart ram runt hela skärmen när jag ska spela i 1080p.
Har prövat alla möjliga saker då jag läst om att många användare har haft det här problemet men ingenting fungerar.
Det fungerar dock när man kör i DX10 men inte i 11 som man vill ha.
Kör med AMD kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

Har inte sett något sådant jag köpte också crysis 2 maximum edition och har också AMD kort(7970) återkommer inom kort ska bara ladda ner spelet igen och testa borde ta någon minut.

Edit: Laddat ner och testat nu och har inte samma problem konstigt nog.

Bra att du fick det löst iaf.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Kika på GPU-scaling eller overscan/underscan inställningarna i CCC.

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2012

Har hänt mig med fast där var ramen med mig överallt och inte bara i spel. Jag gjorde så här:
Catalyst Control Canter > My Digital Flat-Panels > Scaling Options > 0%

Dator: 3770K @ 4,3 | GTX 980 Ti | 3DMark
Ljud: HD598 | ATH-M50 | K619 | O2 + ODAC | ModMic 4.0
Bild: S2417DG | DP2710 @ 96
Kringutrustning: Rival Fade Edition | Shine 3 MX Red | FX-90

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Random guy on Interwebz:

There's a definite fix for this:

1. Open the AMD Vision Engine Control Center and go to the scaling settings page.
2. Right click on the desktop and open Screen Resolution.
3. On the Windows Screen Resolution window, click Advanced Settings in the bottom right corner.
4. Click on the monitor tab.
5. In the Screen Refresh Rate drop down box, click on the next lowest refresh rate and click apply.
6. If the screen under scales after changing the refresh rate, go to the AMD Control Center and move the scaling slider back to 0%.
7. Repeat steps 5-6 for every refresh rate in the drop down box.
8. After you've fixed the scaling for every refresh rate, change it back to your monitors native refresh rate and restart the computer.

After Windows restarts you should not have anymore troubles with under scaling in Crysis or any other game.

dfgsfgsdfsdfsdfsdfsdf

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av MrMunchy:

Har hänt mig med fast där var ramen med mig överallt och inte bara i spel. Jag gjorde så här:
Catalyst Control Canter > My Digital Flat-Panels > Scaling Options > 0%

Har 0% redan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Pimpim666:

dfgsfgsdfsdfsdfsdfsdf

Det fungerade, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av jackan18:

Det fungerade, tack!

Då var det ju felaktig skala, men att du har crysis dx11 i annan uppdateringsfrekvens än skrivbordet och crysis dx10..

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*