Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av jnsson:

Jag tycker inte att N4 kamera är dålig

Då har du inte sett vad kamerorna i andra telefoner kan prestera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Då har du inte sett vad kamerorna i andra telefoner kan prestera.

Jo då. Använder man HDR så blir det rätt bra bilder. Vanligt går också bra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo då. Använder man HDR så blir det rätt bra bilder. Vanligt går också bra

HDR läget är inte bra då det tar alldeles för lång tid att knäppa en bild. I ljusa situationer blir det okej bilder men inte speciellt bra om man jämför med andra telefoner.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Svenska butiker har listat Nexus 5 på sina hemsidor med priser från 4390:- och uppåt..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Svenska butiker har listat Nexus 5 på sina hemsidor med priser från 4390:- och uppåt..

Närmare bestämt nästan upp mot 700 konverterade dollar? Äeee......

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZiSwE:

Närmare bestämt nästan upp mot 700 konverterade dollar? Äeee......

Om priset stämmer eller inte, det får vi väl reda på tids nog. Men att den blir dyrare hos butiker är helt klart. Google subventionerar sina lurar kraftigt i Play Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Om priset stämmer eller inte, det får vi väl reda på tids nog. Men att den blir dyrare hos butiker är helt klart. Google subventionerar sina lurar kraftigt i Play Store.

Njae, så enkelt är det inte.

Google sätter ett rekommenderat pris som återförsäljare sedan följer till stor del. Prissättning innan release är inte särskilt givande om man vill veta vad slutprodukten kommer kosta.

Poängen med Nexus-lurar är att den ska säljas för mindre marginaler än andra lurar men uppmuntra mer användning av Googles tjänster(så de får sina intäkter). Det är iofs hela tanken med Android överlag. Dessutom ryktas det om att Play Store kommer komma till Norden inom kort, vi kan få se den väldigt snart, kanske rentav i samband med utannonseringen.

Permalänk
Medlem

En holländsk återförsäljare har redan börjat prissätta Nexus 5 och tar in förbokningar också.

Dessutom, Vic Gundotra, en fet fisk i Google hierarki, har skrivit två inlägg idag på sitt Google+ konto som vissa tolkar som: den kanske släpps idag.

Kanske, kanske inte. Kom ihåg att Googles huvudkvarter är minus 8 timmar svensk tid.
Just när jag skriver detta så är klockan 07:59:32 deras lokala tid. Så de har hela dagen på sig. Men om inte idag så definitivt denna vecka.

Nexus 10 har redan "råkat" blivit outad på Google Play Store's hemsida idag också.

Permalänk
Medlem

För övrigt, jag spekulerade förut om att Nexus 5 är världens kanske mest läcka lur någonsin.
Det känns som om det inte ens är en tävling längre. Solklar etta.

Permalänk
Medlem

Det är mycket nu!

Idag har Google utannonserat ett event, ett frukostevent. Vissa av er kanske minns att sist detta hände så utannonserades Nexus 7.

Tiden blir 17.30 svensk tid.

Dessutom har denna bild läckt ut:

Vikten är ny, 130 gram är ganska lite. Vi får tacka det mindre batteriet(även om jag gärna hade sett 15-20 gram extra och större batteri). 8.59 cm är hyffsat ändå när det gäller tunnhet. Varken mycket eller lite i dagens mått mätt.

Och bara för att göra det hela ännu mer oundvikligt så har man hittat Nexus 5 i kartonger i Kanada.
Luren ska troligen gå att köpa direkt när den utannonseras i USA. Så jag antar att man kommer kunna importera direkt via Bazula om den utannonseras idag. Jag skrev tidigare i tråden att jag hade mailat Bazula och de sa att de kommer importera den, precis som man kunde köpa en Nexus 7 (2013) via dem innan den gick att få tag på direkt via svensk inrikeshandel.

Permalänk
Medlem

Nu är den officiell, frågan är bara när den kommer till Sverige. proshop.se säger sig få in den sista november, men hoppas att det blir tidigare än så.

http://www.google.com/nexus/5/

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem

Synd batteriet inte håller måttet annars verkar den hyfsat intressant.

Permalänk
Medlem

Vad är den största skillnaden mellan denna och LG G2 förutom androids gränssnitt?

Permalänk
Medlem

Buy button vars är du? Givet köp för mig. Ska ändå sälja iväg min xperia Z1. Så blir till att köra denna nexus helt klart!!!

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Vad är den största skillnaden mellan denna och LG G2 förutom androids gränssnitt?

Sämre batteri och sämre kamera är nog de största skillnaderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Sämre batteri och sämre kamera är nog de största skillnaderna.

Nej, mjukvaran.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Nej, mjukvaran.

Är ju bara att roota G2an så har du samma sak. Hårdvaran kan man inte byta ut däremot

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Är ju bara att roota G2an så har du samma sak. Hårdvaran kan man inte byta ut däremot

"bara"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Poängen är att mjukvaran kan man ändra på. Hårdvaran kan du inte ändra på.

Permalänk
Medlem

Blir en vit Nexus 5 för min del, bara att vänta tills jag kan skaffa genom Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Blir en vit Nexus 5 för min del, bara att vänta tills jag kan skaffa genom Telia.

Jag är också sugen på en vit Nexus 5, från just Telia, det enda som oroar mig är att Telia inte ens tog in Nexus 4...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wifi:

Jag är också sugen på en vit Nexus 5, från just Telia, det enda som oroar mig är att Telia inte ens tog in Nexus 4...

Köp den med telia abb från någon annan då.

Permalänk
Medlem

När kan den tänkas komma till Sverige?

Visa signatur

[Chassi- Define R4] [GPU- Msi 970 twin frozr] [CPU- 4670k @ liten överklockning] [Mobo- Asus z87 - A] [PSU- HX 750 750w 80+ gold] [Ram- Corsair vengence 8gb][SSD- Kingston 120GB][Hårdrisk- 1TB]
Tillbehör
[Skärm: Koreaskräm 1440p] [Mobil: Iphone 6]
[Tangentbord: Q-pad mk 50] [Hörlurar: Audio Technica Ath-50] [Mus: R.A.T 3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Köp den med telia abb från någon annan då.

Vilka andra, förutom Telia, säljer deras abonnemang?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd

Typ Phonehouse, Dustin, cdon, katshing etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbis:

När kan den tänkas komma till Sverige?

Skulle tippa på att den kommer i december som Nexus 4 gjorde. Vill dock minnas att det var lite strul med den lanseringen så det kan lika gärna bli tidigare.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Typ Phonehouse, Dustin, cdon, katshing etc.

Jaha! Du menar så. Dock har sådana återförsäljare inte deras studenterbjudanden.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Köpte precis nexus 5 från landet i väst.
En fråga, har inte riktigt fattat det här med lte och olika frekvenser.
Kommer lte inte funka i Europa men vanligt 2g/3g i sverige fungerar?

Fick den för 2400kr så jag är glad

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av awqawq:

Köpte precis nexus 5 från landet i väst.
En fråga, har inte riktigt fattat det här med lte och olika frekvenser.
Kommer lte inte funka i Europa men vanligt 2g/3g i sverige fungerar?

Fick den för 2400kr så jag är glad

Svaret är nej.
(D820) North America: GSM: 850/900/1800/1900 MHz
CDMA: Band Class: 0/1/10
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19
LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41

(D821) Rest of World: GSM: 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8
LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

Sverige använder band 3,7,8,20

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Köpte precis nexus 5 från landet i väst.
En fråga, har inte riktigt fattat det här med lte och olika frekvenser.
Kommer lte inte funka i Europa men vanligt 2g/3g i sverige fungerar?

Fick den för 2400kr så jag är glad

3G kommer att fungera men inte 4G.