Permalänk

Xbox 360 till Dataskärm.

Tjenare, jo som titeln lyder så har jag precis köpt ett xbox 360, som jag klantigt nog trodde jag kunde bara plugga in i dataskärmen. Men när jag fått xboxet så får jag en sladd ifrån xboxet > dataskärmen som är en scart sladd som jag definitivt inte kan ansluta till dataskärmen.

Dem ända anslutningarna jag har på dataskärmen är DVI och VGA, så jag undrar om någon vet någon konverterare mellan dessa?

HDMI till vga, så får jag skippa ljud kablarna och köra headset.
Eller
Om det finns en konverterings adapter ifrån scart till VGA, men jag läste en annan tråd och fick höra att om min skärm inte tar emot RBG eller vad det kallades så får skärmen inga signaler ifrån xboxet?

Så, om det finns en/några snälla själar på detta forum som kan hjälpa mig. Vore jag väldigt tacksam!

Ps. Eller det kanske lönar sig å köpa en lite billigare TV ist så jag slipper krångel, och vilken TV isf för mellan 1k till 2,5k.

Mvh Alex.

Permalänk

Är inte säker vilken sort men det ska finnas adaptrar som gör att man kan använda tex en datorskärm till sitt xbox 360, wii...
Annars om du har råd kan du köpa en sån http://www.samsung.com/se/consumer/it-products/monitors/monit...
Den verkar funka eftersom den har ett scart uttag

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Medlem

Har du inte hdmi uttag på xboxen? om ja, köp en adapter HDMI -> DVI, sen ljudet vet jag inte hur man ska göra :S

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Okej, ja den skärmen såg lovande ut men sparar den länken ifall jag inte hittar adapter.

Ja HDMI har ju Xboxet men inte skärmen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör digitalt, inte analogt med vga. Inte för att bildkvaliteten lär vara märkbart sämre, men för att bildsignalen i dvi och hdmi är samma så det räcker att köpa en billig adapter för en tjuga ungefär, eller en billig sladd http://www.dustinhome.se/product/5010309838/microconnect-hdmi... utan dyra anpassningar för xbox för att få det att fungera.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Richie, japp det får bli en sådan, sen får jag skaffa headset bara. Tack alla för svar!

Permalänk

Skulle vilja koppla min dator till min gamla tjock tv som bara har scart.
Min dator har HDMI och VGA.
Vet ni om det finns någon billig adapter till det?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Zingo2000:

Skulle vilja koppla min dator till min gamla tjock tv som bara har scart.
Min dator har HDMI och VGA.
Vet ni om det finns någon billig adapter till det?

Det beror på om din tv kan ställa om scarten till vga eller datorn kan ställas om till tv rgb, annars behöver du en formatkonverterare, tänk bara på att en gammal crt tv är lågupplöst så bilden brukar se hemsk ut, men vill du så finns det färdiga omvandlare om du inte bygger nån själv
http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/scar...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.