Reklamfilmer från Samsung och AMD rör upp känslor på internet

Permalänk
Skrivet av Pippihunter:

Tjejer som inte kan ett skvatt om fotboll (Sett det med egna ögon) JAG SÄGER INTE TJEJER KAN EJ- JAG SÄGER TJEJER SOM INTE KAN ETT SKVATT
eller något annat vi tränade under skolperioden lyckades få VG, när man själv vart den som vart plockad som 2A eller 3E i helvettes sållet (fotbollsplan) / Klarade av att ibland inte SITTA AV lektioner innan menstruations åldern får IG?

Mitt mattetest i nationella fick jag VG på, när brudpolarn med som JAG TYCKER SKA GÅ IGENOM EXAKT SAMMA JÄVLA ÄCKLIGA KRITERIER får MVG?!

Jobb hos webhallen tänkt jag söka då jag är duktig inom hårdvara och det var det dem frågar efter, Men KVINNLIGA MEDARBETARE FÖR ATT FRÄMJA EN MER JÄMNSTÄLLD BULLSHIT. Och när jag frågar om en FX-6100 corsairs value ram vid 1333 som låg på 299 spänn då för (8gb o.o) och en mammaplanka, så har hon MAGE och säga att hon ska ta hjälp av sin kollega. Håll käft för fan och öppna ögonen.

Jag drabbas av kvinnor, jag har aldrig drabbat en kvinna. att lönen ska skilja mellan att få lite mindre vid en arbets plats eller inte få en arbetsplats alls då det söks kunniga inom vad som råkar vara en mans perfekta arbetmiljö (EN MANS ALLTSÅ JAG DÅ INTE MÄNNENS MISSTOLKA EJ TACK, EN MANS SOM I SINGULAR = JAG. JAG SYFTAR PÅ MIG SJÄLV). Och så ska man komma till kassan i närmaste webhallen (solna) För att möta en kvinna som inte kan ett skit om jobbet, Hon är SÄKERT jätteduktig och överträffar mig i ALLT ANNAT, men det skiter jag i för hon har haft förtur för att hon är kvinna och ingenting annat.

*Hur många gånger har jag inte fått höra, Städa inte du kommer ändå inte göra det ordentligt av bruden? Eller lämna maten jag tar hand om den? Tror ni man blir glad utav det? AVISST nästa vecka ska jag överraska med en romantisk rejäl hemlagad middag, Knappast.

Comedy gold.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Att vita heterosexuella människor är normen i Sverige är väl inte så överraskande? Varför skulle det vara något fel med det? Det är ju så det ser ut. Vita heterosexuella människor är den vanligaste typen av människor i Sverige. Är detta kränkande?

Alla diskrimineras men du tycks ju bara se könsskillnader. Man kan diskrimineras på grund av status, härkomst, inkomst, utseende, utbildning och lite vad som helst. Så ser det ut här i världen. Inte är mitt liv problemfritt och inte har jag tillgång till någon hemlig gubbklubb där alla klappar varandra om ryggen och ger varandra fördelar här i livet.

Att kvinnor blir gravida och VAB:ar är inte en begränsande stereotyp. Det är ju så det ser ut. Folk väljer ju själva hur dom delar upp ansvaret hemma men det är ju överlag så det ser ut. Det är ju synd om det går ut över dig men problemet ligger väl då i att vi lever inom ramen av kapitalism där avkastning och vinster är det mest viktiga?

Diskriminerad hit och dit... Tror du verkligen att världen är rättvis för någon? Folk gör sig dessutom roliga över rabiata feminister för att dom är så extremt korkade och löjliga. Har du sett vilka stolpskott som får utrymme inom media och politik?

Det roliga är att vita heterosexuella män anser sig ha rätt att avfärda andras upplevelser av diskriminering, "jag är inte minsann inte diskriminerad, så de kvinnor som känner sig diskriminerade är bara överkänsliga feminister!".

Citat:

Att kvinnor blir gravida och VAB:ar är inte en begränsande stereotyp. Det är ju så det ser ut. Folk väljer ju själva hur dom delar upp ansvaret hemma men det är ju överlag så det ser ut. Det är ju synd om det går ut över dig men...

Har du någonsin blivit diskriminerad pga ditt kön? Har du någonsin fått frågan om du planerar att skaffa barn snart vid en arbetsintervju? Om man blir bortsorterad vid en jobbintervju för att man "är i lagom ålder för att skaffa barn" så blir man diskriminerad. Det är liksom det som är definitionen av en begränsande stereotyp, de som anställer har då förväntningar på hur man ska vara baserat enbart på kön och det drabbar även de som inte faller inom den ramen. Som sagt, ge gärna ett vettigt exempel på när du personligen drabbats påtagligt negativt av en manlig stereotyp? Fundera också på om du kan ge ett exempel då någon kvinnlig bekant diskriminerats pga sitt kön? Eller tror du inte att det någonsin hänt?

Det är så många som verkligen inte tror att könsdiskriminering existerar då själva inte upplever någon form av diskriminering då de just tillhör den i detta sammanhang privilegierade gruppen vita, heterosexuella män. Om du själv får gissa, hur många av inläggen här där man avfärdar det hela som överdrivet pk mm görs av denna grupp? Hur många av dessa inlägg görs av personer som inte tillhör denna grupp? Om du nu tror att det är en majoritet som är just vita, heterosexuella män, varför är det så?

Permalänk
Medlem

Samsungs Reklam gjorde ju vad den skulle. I vilken annan reklam skulle man komma ihåg om någon som "älskar att dela filer"? Med hjälp av något som upprör så skapar man snabbt något folk kan komma ihåg. Samsung SSD 840 EVO, bara jag som inte kommer glömma namnet nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Det roliga är att vita heterosexuella män anser sig ha rätt att avfärda andras upplevelser av diskriminering, "jag är inte minsann inte diskriminerad, så de kvinnor som känner sig diskriminerade är bara överkänsliga feminister!".

Har du någonsin blivit diskriminerad pga ditt kön? Har du någonsin fått frågan om du planerar att skaffa barn snart vid en arbetsintervju? Om man blir bortsorterad vid en jobbintervju för att man "är i lagom ålder för att skaffa barn" så blir man diskriminerad. Det är liksom det som är definitionen av en begränsande stereotyp, de som anställer har då förväntningar på hur man ska vara baserat enbart på kön och det drabbar även de som inte faller inom den ramen. Som sagt, ge gärna ett vettigt exempel på när du personligen drabbats påtagligt negativt av en manlig stereotyp? Fundera också på om du kan ge ett exempel då någon kvinnlig bekant diskriminerats pga sitt kön? Eller tror du inte att det någonsin hänt?

Det är så många som verkligen inte tror att könsdiskriminering existerar då själva inte upplever någon form av diskriminering då de just tillhör den i detta sammanhang privilegierade gruppen vita, heterosexuella män. Om du själv får gissa, hur många av inläggen här där man avfärdar det hela som överdrivet pk mm görs av denna grupp? Hur många av dessa inlägg görs av personer som inte tillhör denna grupp? Om du nu tror att det är en majoritet som är just vita, heterosexuella män, varför är det så?

Vet inte varifrån du fått att vita heterosexuella män aldrig blir diskriminerade. Världen är inte rättvis såsom du lärde dig i förskolan.

Är det fel att en man i barnskaffande ålder är mer attraktiv på arbetsmarknaden än ett kvinnligt dito? Jo, kanske det men det är ju så det ser ut. Då handlar det inte heller om att män förtrycker kvinnor som du vill få det till utan att ekonomiska intressen går före finkänslighet.

Klart jag tycker att hela debatten är överdrivet PK. Vet inte riktigt vad som är kränkande med en hemmafru i en reklamfilm.

Vet inte varför du tycker att jag ska fundera på det ena och det andra och ge exempel på det här och det där bara för att jag råkar vara en vit man. Vet inte om jag känner mig värst privilegierad heller. Kanske skönt att ingen tror att jag ska sno nåt när jag går in i en butik men mitt personliga privilegium slutar nog ungefär där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Frågan är ju varför samsung behövde porträttera upp en hemmafru i sin reklam över huvudtaget. Hemmafruar är ju inte dom största konsumenterna för SSDs vad jag vet?

Hur många hemmafruar tror du det finns i jämförelse med datornördar?
Hur många datornördar har andra SSD diskar än Samsung?
Vilken marknad är orörd och skulle ge ENORM vinst för företaget om man är först att nyttja den?

Svaret på frågorna hittar du på baksidan av Sweclockers hemsida.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Vet inte varifrån du fått att vita heterosexuella män aldrig blir diskriminerade. Världen är inte rättvis såsom du lärde dig i förskolan.

Har jag sagt att värden är rättvis? Jag bad dig bara ge ett exempel då du drabbats påtagligt negativt av en manlig stereotyp? Kom igen, så svårt kan det väl inte vara? Jag ger ett väldigt påtagligt exempel då kvinnor blir diskriminerade, när det gäller män kommer jag bara på några stycken, kommer du på dessa? Och har de någonsin drabbat dig?

Skrivet av moztech:

Är det fel att en man i barnskaffande ålder är mer attraktiv på arbetsmarknaden än ett kvinnligt dito? Jo, kanske det men det är ju så det ser ut. Då handlar det inte heller om att män förtrycker kvinnor som du vill få det till utan att ekonomiska intressen går före finkänslighet.

Vet inte om du medvetet missar min poäng eller bara inte ser det...om man som kvinna väljs bort för att man förväntas skaffa barn så drabbas man av en begränsade stereotyp, oavsett om det är kapitalism som ligger bakom. Det baseras då på förväntningar som arbetsgivaren har på kvinnor har och inte på vad du som person har för önskningar/planer. Är du en kvinna som inte alls vill ha barn så har du valts bort pga förväntningar som finns på dig enbart för att du är kvinna. Förstår du vad jag menar?

Skrivet av moztech:

Klart jag tycker att hela debatten är överdrivet PK. Vet inte riktigt vad som är kränkande med en hemmafru i en reklamfilm.

Vet inte varför du tycker att jag ska fundera på det ena och det andra och ge exempel på det här och det där bara för att jag råkar vara en vit man. Vet inte om jag känner mig värst privilegierad heller. Kanske skönt att ingen tror att jag ska sno nåt när jag går in i en butik men mitt personliga privilegium slutar nog ungefär där.

Ditt personliga privilegium sträcker sig tex så pass långt att du i exemplet ovan har bättre chanser att få ett jobb än en kvinna. Du har också ca 6% högre lön än en kvinna med samma utbildning, erfarenhet och arbetsuppgifter. Du har antagligen inte blivit nedvärderad med "men lilla gumman" kommentarer, du har antagligen inte blivit tafsad på ute på krogen eller på en fest, du är antagligen inte orolig över att bli våldtagen när du går hem från krogen mitt i natten. Denna lista går att göra rätt lång, det är mycket saker som kvinnor utsätts för enbart för att de är kvinnor. Vilka saker utsätts män för endast för att de är män?

Självklart är det inte alla mäns kollektiva fel att det är så här, men de som klagar på rabiata feminister mm är huvudsakligen den privilegierade gruppen vita, heterosexuella män som inte råkar ut för diskriminering i någon större grad. Eller tror du att det är ett genomsitt av svenska befolkningen som klagar på överdrivet pk? Kan faktiskt vara värt att fundera på om man är intresserad av att förstå varför denna typ av reklamfilm upprör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har jag sagt att värden är rättvis? Jag bad dig bara ge ett exempel då du drabbats påtagligt negativt av en manlig stereotyp? Kom igen, så svårt kan det väl inte vara? Jag ger ett väldigt påtagligt exempel då kvinnor blir diskriminerade, när det gäller män kommer jag bara på några stycken, kommer du på dessa? Och har de någonsin drabbat dig?

Klart att män kan drabbas negativt av manliga stereotyper. Vet inte varför jag borde försvara det. Självklart.

Skrivet av Frispel:

Vet inte om du medvetet missar min poäng eller bara inte ser det...om man som kvinna väljs bort för att man förväntas skaffa barn så drabbas man av en begränsade stereotyp, oavsett om det är kapitalism som ligger bakom. Det baseras då på förväntningar som arbetsgivaren har på kvinnor har och inte på vad du som person har för önskningar/planer. Är du en kvinna som inte alls vill ha barn så har du valts bort pga förväntningar som finns på dig enbart för att du är kvinna. Förstår du vad jag menar?

Jag missade inte din poäng. Jag är bara mer intresserad av vad som ligger bakom detta än att gnälla över själva fenomenet. De flesta kvinnor föder barn, eller hur? Alltså är det en relevant stereotyp och inte en begränsande stereotyp. Vet inte varför det ska vara så svårt för dig att förstå att ekonomiska intressen går före finkänslighet i dagsläget och varför detta nu är berättigat.

Skrivet av Frispel:

Ditt personliga privilegium sträcker sig tex så pass långt att du i exemplet ovan har bättre chanser att få ett jobb än en kvinna. Du har också ca 6% högre lön än en kvinna med samma utbildning, erfarenhet och arbetsuppgifter. Du har antagligen inte blivit nedvärderad med "men lilla gumman" kommentarer, du har antagligen inte blivit tafsad på ute på krogen eller på en fest, du är antagligen inte orolig över att bli våldtagen när du går hem från krogen mitt i natten. Denna lista går att göra rätt lång, det är mycket saker som kvinnor utsätts för enbart för att de är kvinnor. Vilka saker utsätts män för endast för att de är män?

Ja, men hur har vi ju diskuterat varför män är mer attraktiva på arbetsmarknaden än kvinnor, eller hur? Det där med högre lön för samma arbete är dessutom ett felaktigt påstående.

Klart jag har blivit tafsad på på krogen (hehe) och klart att jag har blivit nedvärderad i mina dagar. Tror du att detta är något som bara kvinnor utsätts för? Jag kanske inte är rädd för att bli våldtagen men statistiskt sett så har en man väldigt mycket högre chanser att bli påhoppad och misshandlad än en kvinna. Dessutom sker misshandel av man oftare än våldtäkt av kvinna, så vem är mer utsatt egentligen?

Ta av dig offerkoftan nu lilla gumman. Haha.

Skrivet av Frispel:

Självklart är det inte alla mäns kollektiva fel att det är så här, men de som klagar på rabiata feminister mm är huvudsakligen den privilegierade gruppen vita, heterosexuella män som inte råkar ut för diskriminering i någon större grad. Eller tror du att det är ett genomsitt av svenska befolkningen som klagar på överdrivet pk? Kan faktiskt vara värt att fundera på om man är intresserad av att förstå varför denna typ av reklamfilm upprör.

Finns gott om folk som inte är vita män som gärna skulle slänga Gudrun Schyman i Östersjön. Finns gott om kvinnor som trivs som hemmafruar, trivs i sin könsroll, som vill vara feminina, inte ha sina barn på Egalia på söder och som tycker om att bli ompysslade och omhändertagna av riktiga män (och inte toffelhjältar). Det där är ju ett enormt antagande från din sida som du inte har några belägg för alls.

Permalänk

Köns diskriminering eller ej, det som får mig att krafsa på huvudet är varför samsung och andra varumärken, om och om igen verkar faller ner i samma hål? Är de lika dumma som karaktärerna i deras egna reklamer, eller är det så simpelt att de tjänar mer på publiciteten än de förlorar på sitt rykte?

Oavsett så skulle jag vilja påstå att det riktiga problemet är det samma som vanligt när det gäller sådant här; 'Gubb- och gumfaktorn' och fram tills dess att vi som är aktiva på internet inte är en minoritet längre, så tjänar vi ytterst lite på att förstärka "oss och dom" mentaliteten bland oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigCheese:

Sååååå dåligt att män och kvinnor har olika könsorgan alltså! När ska det fixas till så det blir jämställt på den fronten då?

Hahaha bästa svaret idag xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Klart att män kan drabbas negativt av manliga stereotyper. Vet inte varför jag borde försvara det. Självklart.

Har inte bett dig försvara det, har bara bett dig komma med exempel ...borde inte vara speciellt svårt då uppenbarligen inte är privilegierad

Skrivet av moztech:

Jag missade inte din poäng. Jag är bara mer intresserad av vad som ligger bakom detta än att gnälla över själva fenomenet. De flesta kvinnor föder barn, eller hur? Alltså är det en relevant stereotyp och inte en begränsande stereotyp. Vet inte varför det ska vara så svårt för dig att förstå att ekonomiska intressen går före finkänslighet i dagsläget och varför detta nu är berättigat.

Får verkligen hoppas att du trollar, men kan vara intressant att svara ändå...

Spelar ingen roll hor berättigad denna stereotyp än är, de som inte passa in i den och drabbas av den kommer också att begränsas av den = en begränsande stereotyp. Borde inte vara så himla svårt att förstå detta, men men...

Skrivet av moztech:

Ja, men hur har vi ju diskuterat varför män är mer attraktiva på arbetsmarknaden än kvinnor, eller hur? Det där med högre lön för samma arbete är dessutom ett felaktigt påstående.

Mig veterligen så pekar i princip all forskning åt detta hållet:

http://www.mi.se/rapporter/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-...

...men du kanske har andra trovärdiga källor till ditt påstående att det inte är någon skillnad?

Skrivet av moztech:

Klart jag har blivit tafsad på på krogen (hehe) och klart att jag har blivit nedvärderad i mina dagar. Tror du att detta är något som bara kvinnor utsätts för? Jag kanske inte är rädd för att bli våldtagen men statistiskt sett så har en man väldigt höga chanser att bli påhoppad och misshandlad än en kvinna. Dessutom sker misshandel av man oftare än våldtäkt av kvinna, så vem är mer utsatt egentligen?

Blir du misshandlad huvudsakligen pga att du är man? Jämfört med att bli våldtagen huvudsakligen pga att man är kvinna? Eller bryr sig våldtäktsmännen inte om vad det är för kön på den de våldtar? Har du blivit nedvärderad huvusakligen pga av att du är man? Det var väl enbart saker som man råkar ut för pga kön som vi pratar om här?

Skrivet av moztech:

Finns gott om folk som inte är vita män som gärna skulle slänga Gudrun Schyman i Östersjön. Finns gott om kvinnor som trivs som hemmafruar, trivs i sin könsroll, som vill vara feminina, inte ha sina barn på Egalia på söder och som tycker om att bli ompysslade och omhändertagna av riktiga män (och inte toffelhjältar). Det där är ju ett enormt antagande från din sida som du inte har några belägg för alls.

Vilket antagande? Att kvinnor i högre grad än män utsätts för stereotyper som är begränsande? Inget fel att vara hemmafru, problemen uppstår när stereotypen gör att det inte är ok att inte vara hemmafru, inte vilja ha barn mm.

Skrivet av moztech:

Ta av dig offerkoftan nu lilla gumman. Haha.

Lite kul detta, kan faktiskt inte avgöra om du trollar eller faktiskt är så...får hoppas på det första

Citerar mig själv

Citat:

Du har antagligen inte blivit nedvärderad med "men lilla gumman" kommentarer...

Bra där lilla gubben, kan inte vara lätt att var vit heterosexuell man i dagens samhälle. Du ska se att det ordnar sig nog snart!

Permalänk
Medlem

Mamman i Samsungs video är ju het.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frispel:

Ditt personliga privilegium sträcker sig tex så pass långt att du i exemplet ovan har bättre chanser att få ett jobb än en kvinna. Du har också ca 6% högre lön än en kvinna med samma utbildning, erfarenhet och arbetsuppgifter. Du har antagligen inte blivit nedvärderad med "men lilla gumman" kommentarer, du har antagligen inte blivit tafsad på ute på krogen eller på en fest, du är antagligen inte orolig över att bli våldtagen när du går hem från krogen mitt i natten. Denna lista går att göra rätt lång, det är mycket saker som kvinnor utsätts för enbart för att de är kvinnor. Vilka saker utsätts män för endast för att de är män?

Självklart är det inte alla mäns kollektiva fel att det är så här, men de som klagar på rabiata feminister mm är huvudsakligen den privilegierade gruppen vita, heterosexuella män som inte råkar ut för diskriminering i någon större grad. Eller tror du att det är ett genomsitt av svenska befolkningen som klagar på överdrivet pk? Kan faktiskt vara värt att fundera på om man är intresserad av att förstå varför denna typ av reklamfilm upprör.

Nu låter du som en feminist som bara är feminist för att hon är ful och knappt någon vill ligga med henne.

Det finns saker som män utsätts för bara för de är män och det beror på att män och kvinnor är olika i verkligheten samtidigt som folk försöker förneka det.

Permalänk
Medlem

Så förlegat att man nästan kräks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Har inte bett dig försvara det, har bara bett dig komma med exempel ...borde inte vara speciellt svårt då uppenbarligen inte är privilegierad

Varför ska jag komma med exempel? När något är självklart så behöver man ju inte förklara det. Det förklarar sig självt.

Skrivet av Frispel:

Spelar ingen roll hor berättigad denna stereotyp än är, de som inte passa in i den och drabbas av den kommer också att begränsas av den = en begränsande stereotyp. Borde inte vara så himla svårt att förstå detta, men men...

Jag förstår precis vad du menar med din formulering men i och med att stereotypen är berättigad (dvs. den stämmer bra på de flesta kvinnor) så tycker jag inte om din offerkoftsformulering som du säkert läst om i någon "kvinnor kan" bok.

Skrivet av Frispel:

Mig veterligen så pekar i princip all forskning åt detta hållet:

http://www.mi.se/rapporter/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-...

...men du kanske har andra trovärdiga källor till ditt påstående att det inte är någon skillnad?

Dig veterligen och all forskning... Jaha. Jättestarka argument. En (1) luddig rapport. Läs 1.3.2 om skillnaden för deras så kallade standardvägning. Låter ju jättevetenskapligt det där.

Skrivet av Frispel:

Blir du misshandlad huvudsakligen pga att du är man? Jämfört med att bli våldtagen huvudsakligen pga att man är kvinna? Eller bryr sig våldtäktsmännen inte om vad det är för kön på den de våldtar? Har du blivit nedvärderad huvusakligen pga av att du är man? Det var väl enbart saker som man råkar ut för pga kön som vi pratar om här?

Ja, män får ju inte slå kvinnor eller hur? Hur ofta hör du om nerslagna och rånade kvinnor? Vardagsmat för män det där. Känner flera män som utsatts för det där och inte en enda kvinna som blivit våldtagen. Du är ju helt insnöad på könsskillnader och det är dina dumheter som vi diskuterar här, ja.

Sist men inte minst så tycks du ju inte ha någon humor alls heller. Använde lilla gumman som ett skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Nu låter du som en feminist som bara är feminist för att hon är ful och knappt någon vill ligga med henne.

Det finns saker som män utsätts för bara för de är män och det beror på att män och kvinnor är olika i verkligheten samtidigt som folk försöker förneka det.

Det var faktiskt en seriös fråga, vad är det för saker som män utsätts för endast för de är men?

Sedan kan du ju ta och växa upp lite grann och låta bli att avfärda mig med att jag är en feminist som ingen vill ligga med. Högre nivå på argumenten tack! Argument på nivå p12 undanbedes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frispel:

Det var faktiskt en seriös fråga, vad är det för saker som män utsätts för endast för de är men?

Män löper större risk att utsättas för misshandel och rån på eller i anslutning till krogen. Som man är det även i många fall svårt att visa känslor, man förväntas att bete sig som "en riktig karl" och man får inte vara rädd för något, det kan också vara svårare för en man att få vårdnad av barn vid en skilsmässa och säger du att du älskar barn så blir du stämplad pedofil, det finns en hel sjö av fler exempel.

Så man kan absolut bli utsatt för att man är man, men alla former av diskriminering är fel oavsett kön och därav ser jag inte någon poäng i att diskutera vilket kön som blir mest diskriminerat, diskriminering är fel punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Varför ska jag komma med exempel? När något är självklart så behöver man ju inte förklara det. Det förklarar sig självt.

Jag förstår precis vad du menar med din formulering men i och med att stereotypen är berättigad (dvs. den stämmer bra på de flesta kvinnor) så tycker jag inte om din offerkoftsformulering som du säkert läst om i någon "kvinnor kan" bok.

Dig veterligen och all forskning... Jaha. Jättestarka argument. En (1) luddig rapport. Läs 1.3.2 om skillnaden för deras så kallade standardvägning. Låter ju jättevetenskapligt det där.

Ja, män får ju inte slå kvinnor eller hur? Hur ofta hör du om nerslagna och rånade kvinnor? Vardagsmat för män det där. Känner flera män som utsatts för det där och inte en enda kvinna som blivit våldtagen. Du är ju helt insnöad på könsskillnader och det är dina dumheter som vi diskuterar här, ja.

Sist men inte minst så tycks du ju inte ha någon humor alls heller. Använde lilla gumman som ett skämt.

Helt seriöst moztech, du känner garanterat inte en enda j'vla kvinna, HAHA jag skrattar fan. Lycka till med att hitta nån. Läser man igenom dina poster så förundras man över hur någon kan vara så okunnig. Inte bara om detta ämne utan du svamlar om Sveriges historia vilket du bevisar att du inte heller kan ett dyft om. Tillbaka till skolbänken och ut och träffa lite kvinnor.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Avstängd
Skrivet av luddev:

Helt seriöst moztech, du känner garanterat inte en enda j'vla kvinna, HAHA jag skrattar fan. Lycka till med att hitta nån. Läser man igenom dina poster så förundras man över hur någon kan vara så okunnig. Inte bara om detta ämne utan du svamlar om Sveriges historia vilket du bevisar att du inte heller kan ett dyft om. Tillbaka till skolbänken och ut och träffa lite kvinnor.

Det vore ju tråkigt att bemöta folk med faktiska argument, men antar att det är lättare att bara kalla dom för "Arga vita män" vars hela existens går ut på att hata feminister och pk-människor. Ska du inte kalla honom lågutbildad och sexuellt frustrerad när du ändå håller på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Helt seriöst moztech, du känner garanterat inte en enda j'vla kvinna, HAHA jag skrattar fan. Lycka till med att hitta nån. Läser man igenom dina poster så förundras man över hur någon kan vara så okunnig. Inte bara om detta ämne utan du svamlar om Sveriges historia vilket du bevisar att du inte heller kan ett dyft om. Tillbaka till skolbänken och ut och träffa lite kvinnor.

Nej, jag känner inte en enda kvinna som blivit våldtagen men jag känner många män som blivit misshandlade och rånade efter en kväll på krogen.

Jag, okunnig? Allt jag sagt kan verifieras med fakta. PK-feminister kan inte säga samma sak. Kan du peka ut en enda felaktighet jag skrivit så får du gärna göra det.

Har annars många fruntimmer i mitt liv, thankyouverymuch. Ny flickvän på gång och allt. Hehe.

Permalänk
Skrivet av luddev:

Helt seriöst moztech, du känner garanterat inte en enda j'vla kvinna, HAHA jag skrattar fan. Lycka till med att hitta nån. Läser man igenom dina poster så förundras man över hur någon kan vara så okunnig. Inte bara om detta ämne utan du svamlar om Sveriges historia vilket du bevisar att du inte heller kan ett dyft om. Tillbaka till skolbänken och ut och träffa lite kvinnor.

Sämsta posten jag sett i denna 'trevliga' genusdebatt.

Kanske du också ska börja träffa lite kvinnor? Innan du lämna dina elitiska påhopp på ett hårdvaruforum.

"Haha nu skrattar jag haha"

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem

Grabbar vafan håller ni på med? För min skull, kan ni inte starta en tråd om denna OffTopic ni håller på med i tråden just nu på familjeliv. Så skulle jag garanterat läsa när ni skriker fram och tillbaka om PK, feminism, orättvisor tillsammans med alla mammor som sitter där dag in och dag ut. Dom har nog en hel del frustration som vill ut i form av text dom också ska ni se. Det enda ni gör just nu är att passa bollen fram och tillbaka, lägg ner, gå diska istället eller beställ en SSD från Samsung.

Permalänk
Medlem

Även om reklamsnuttarna upprör så förväntar man sig lite högre nivå på "debatten" som följer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Grabbar vafan håller ni på med? För min skull, kan ni inte starta en tråd om denna OffTopic ni håller på med i tråden just nu på familjeliv. Så skulle jag garanterat läsa när ni skriker fram och tillbaka om PK, feminism, orättvisor tillsammans med alla mammor som sitter där dag in och dag ut. Dom har nog en hel del frustration som vill ut i form av text dom också ska ni se. Det enda ni gör just nu är att passa bollen fram och tillbaka, lägg ner, gå diska istället eller beställ en SSD från Samsung.

Exakt, kunde inte sagt det bättre själv. Detta är den främsta orsaken till varför jag inte har ett twitterkonto, ska jag behöva läsa en rad till av detta urvattnade svammel på Sweclockers lär jag få hjärnblödning.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Entusiast

Jag förstår inte vad som är kränkande i Samsungs video. Karaktärerna här är "En mamma", "En man på jobbet" och en "Avancerad hobby-användare/gamer".

Köket är en knutpunkt i hemmet, och har man inget nämnvärt datorintresse så har man oftast ingen dedikerad datorhörna så som gamern. Då passar ju knutpunkten i husen bra då det oftast finns ett ordentligt bord och den är nära till hands.

Kvinnor är generellt mindre teknikintresserande är killar. Det är inte någon form av "syn" jag har, det är baserat på vanliga observationer. Ett bra exempel är att gå till vilken gymnasieskola som helst med ett Teknikprogram. Du lär se ganska snabbt att klasserna har ca 15% tjejer i genomsnitt.

Att säga att någon är dum för att de in kan så mycket om datorer är ganska korkat, det handlar oftast om ointresse. Kvinnan i videon hade ju inga som helst problem med bytet efter att någon mer intresserad/kunnig i ämnet hade förklarat.

Men nu kommer det riktiga problemet med dagens samhälle. Hade det varit en man i köket, så hade folk gått rambo över att det inte var några tjejer i videon. "Öhh! inga tjejer bara för att det är en teknikvideo hurr durr!"
Hade mannen på jobbet varit en kvinna hade ingen lyft ett ögonbryn.

Och folk reagerar över kvinnan stereotypiskt nog är i köket. Gamern då? Ingen bryr sig om stereotypen att alla gamers är killar?
Så varför är det ramaskri över en stereotyp men inte den andra?

Patetiskt. Gå och tjura över något riktigt problem istället.

Permalänk
Medlem

Kunde inte tjejen fått repliken "I'm just joking of course I know how to install a ssd"

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Två män på kontor som pratar om att dela filer och arbeta. En kvinna i ett kök som pratar om att ta hand om barn och surfa. Det här är mer än att män i regel är mer teknikintresserade (Jag vet, vi 27 killar och 5 tjejer i klassen. Det är ju ingen slump direkt). Det bygget helt på idén om en dum kvinna som är hemma och tar hand om barn och lagar mat medans de smarta engagerade männen sitter på kontoret och utför viktigt arbete och har full koll på vad de gör. Säger ni på allvar att ni inte ser något fel i det?!

Tycker det säger mer om dig. Bara för att en kvinna väljer att vara hemmafru och har kunskaper och kunnande om andra saker än datorer behöver det väl inte betyda att hon är dum? När du blir lite äldre ska du se att du lär dig uppskatta människor som är bra på andra saker än du själv är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Grabbar vafan håller ni på med? För min skull, kan ni inte starta en tråd om denna OffTopic ni håller på med i tråden just nu på familjeliv. Så skulle jag garanterat läsa när ni skriker fram och tillbaka om PK, feminism, orättvisor tillsammans med alla mammor som sitter där dag in och dag ut. Dom har nog en hel del frustration som vill ut i form av text dom också ska ni se. Det enda ni gör just nu är att passa bollen fram och tillbaka, lägg ner, gå diska istället eller beställ en SSD från Samsung.

Jo, kan delvis hålla med dig där. Kunde bara inte låta alla standardfloskler som man alltid får höra när det gäller feminism, könsroller, "diskriminering" eller "kränkningar" stå outmanade. Det är ett smutsigt jobb men någon måste ju göra det. Intressant att folk som förespråkar könsapartheid sist och slutligen måste ta till personliga angrepp när flosklerna tar slut.

Ska vi slå vad om att detta är sista gången sweclockers publicerar en artikel med sånt här innehåll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

Varför ska jag komma med exempel? När något är självklart så behöver man ju inte förklara det. Det förklarar sig självt.

Seriöst, om det nu är så självklart, kom med exempel!

Skrivet av moztech:

Jag förstår precis vad du menar med din formulering men i och med att stereotypen är berättigad (dvs. den stämmer bra på de flesta kvinnor) så tycker jag inte om din offerkoftsformulering som du säkert läst om i någon "kvinnor kan" bok.

Wow, argumentation på hög nivå här, helt ok att dra alla över en kam, även om drabbar de som inte passar in i stereotypen? Bra, då klämmer vi in dig i facket "vit, lågutbildad heterosexuell man" som inte har koll på mer än vilken som är den billigaste ölen på systembolaget. Oddsen att du passar in på den stereotypen är rätt hyffsade, så då är det helt ok att behandla dig därefter?

Alla är individer och bör behandlas som det, sedan spelar det ingen roll om en stereotyp är hyffsat rättvisande, drabbas man av en bild som andra har av hur man ska vara så är det diskriminerande. Punkt.

Skrivet av moztech:

Dig veterligen och all forskning... Jaha. Jättestarka argument. En (1) luddig rapport. Läs 1.3.2 om skillnaden för deras så kallade standardvägning. Låter ju jättevetenskapligt det där.

Tog mig ca 10 sekunder på google att hitta den länken, vill gärna se grunden till dina argument om att det inte är några skillnader? Än så länge så har jag producerat en länk till en hyffsat trovärdig källa, du har än så länge gått på...magkänsla? Manlig intuition?

Bättre kan du! Hoppas jag i alla fall, annars är det bara deprimerande...

Skrivet av moztech:

Ja, män får ju inte slå kvinnor eller hur? Hur ofta hör du om nerslagna och rånade kvinnor? Vardagsmat för män det där. Känner flera män som utsatts för det där och inte en enda kvinna som blivit våldtagen. Du är ju helt insnöad på könsskillnader och det är dina dumheter som vi diskuterar här, ja.

Visste inte att det var ok att slå män...och du känner garanterat ett antal kvinnor som blivit våldtagna, du vet bara inte om det. Själv känner jag två tjejer som blivit våldtagna, inga trevliga historier...

Återigen, vi talar om saker som drabbar folk huvudsakligen pga av deras kön, blir män rånade just för att de är män? Blir män nerslagna för att de just är män? Antar att du inte argumenterar för att kvinnor bara råkar bli våldtagna och att det inte har något att göra med att de är just kvinnor? Är det så svårt att se skillnaden?

F.ö. inte speciellt insnöad på könsskillnader, däremot försöker jag peka på skillnader i hur män och kvinnor behandlas och då bara på skillnader som endast baseras på just könstillhörighet. Har inte tagit upp någon som helst offerroll öht, däremot är du rätt benägen att försöka använda det som ett slagträ av någon anledning

Skrivet av moztech:

Sist men inte minst så tycks du ju inte ha någon humor alls heller. Använde lilla gumman som ett skämt.

Citerar mig själv igen:

Citat:

"han skojade bara"
Du har antagligen inte blivit nedvärderad med "men lilla gumman" kommentarer...

Men vad rolig du är då lilla gubben som använder såååå raffinerad humor...duktig ponke!

Permalänk
Medlem

Som glasögonorm känner jag mig otroligt kränkt av Samsungs video. Vadå, menar de att alla vi med 4 ögon inte gör något annat än att sitta och spela spel hela dagarna? Fy fan för Samsung, jag köper aldrig mer en endaste av deras produkter!

TVI! #hatasamsung

Permalänk

Måste vara världshistoriens lägsta reklamsnutt. Inte bara en unken kvinnosyn. Mansynen är inte bättre den. De framstår som minst lika korkade. Menar Samsung att folk pratar så där?