Köpt ny dator ingen respons från skärmen

Permalänk
Medlem

Köpt ny dator ingen respons från skärmen

Som titeln lyder så har jag då köpt mig en dator från komplett som äntligen kom idag, efter att jag satt dit alla sladdar och startar datorn så märker jag att skärmen inte får någon signal. så jag testar med en annan skärm men fortfarande ingen respons. (även testat olika sladdar).

köpte en komplett entry gamer ifall det kan vara till någon hjälp.

Tacksam för snabba svar hade varit guld värt att kunna gibba nu på kvällen :=)

Permalänk

Intel pentium???

Men komtaka komplett eller om det är fel på sladden?

Visa signatur

IPhone 4, IPad 2, Wii, Apple TV, Monster:Rehab [Energidricka]

Permalänk
Avstängd

Du kan ju kolla så att grafikkortet är riktigt nertryckt i moderkortet (kanske sitter lite snett)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Nä den är helk klart sönder, bortom all reparation, släng skiten, och fråga gudarna varför du fick en trasig dator.

Det är nog enda vettiga svaret jag kan ge dig, tills du verkligen försöker ge oss lite mer information vad du har testat, lite bilder, eller inspelad film som visar lite, skulle kanske hjälpa.... who knows.

Eller så kan man ju även ringa supporten till där du köpte produkten...

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk

Vilken port kopplade du in skärmen i?

Permalänk

Vart sätter du sladden? Grafikkortet eller moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Nä den är helk klart sönder, bortom all reparation, släng skiten, och fråga gudarna varför du fick en trasig dator.

Det är nog enda vettiga svaret jag kan ge dig, tills du verkligen försöker ge oss lite mer information vad du har testat, lite bilder, eller inspelad film som visar lite, skulle kanske hjälpa.... who knows.

Eller så kan man ju även ringa supporten till där du köpte produkten...

supporten har bara öppet till kl 6 , aight pumpar in en video snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Vilken port kopplade du in skärmen i?

kopplade den från DVI till DVI porten i skärmen.

Permalänk
Medlem

Kopplat från DVI till DVI , testat med olika sladdar för att kolla att sladdarna inte glappar. testat med olika skärmar som jag vet fungerar som de ska.

jag hörde att det kan vara så att skärmen inte stöder win8 så den inte fungerar. Här kommer infon om min dator

corsair CX 500m , 500w PSU

Intel LGA1155 core i3-3220

MSI B75MA-P45 socket-1155

Corsair XMS3 1600MHx 4GB vengeance CL9

Zotac Geforce GTX 650TI 1GB

samsung dvd rw sh

WD Blue 1TB

Windowns 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av renov:

Kopplat från DVI till DVI , testat med olika sladdar för att kolla att sladdarna inte glappar. testat med olika skärmar som jag vet fungerar som de ska.

jag hörde att det kan vara så att skärmen inte stöder win8 så den inte fungerar. Här kommer infon om min dator

corsair CX 500m , 500w PSU

Intel LGA1155 core i3-3220

MSI B75MA-P45 socket-1155

Corsair XMS3 1600MHx 4GB vengeance CL9

Zotac Geforce GTX 650TI 1GB

samsung dvd rw sh

WD Blue 1TB

Windowns 8

Ja men testa koppla in kabeln från grafikkortet och inte moderkortet om du inte har gjort det, sen testa.

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArbnorRe:

Ja men testa koppla in kabeln från grafikkortet och inte moderkortet om du inte har gjort det, sen testa.

okej tack för tipset

Permalänk
Medlem

fixade det tillslut, kopplade tygligen till fel port ^^

inte lätt o vara en nybörjare

tack för hjälpen allihopa !