Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eller ta av alla plastdelar från ps3:t och gör identiska fast i trä. Alltså ta ett block trä och sedan hyvla ner och gröpa ur och göra fäst punkter så som dem som finns i plastchassit. Alltså bara göra samma chassi igen fast i trä?

Alltså

och göra de två i trä. Genom hyvling och urgröpning, svarvning.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Eller ta av alla plastdelar från ps3:t och gör identiska fast i trä. Alltså ta ett block trä och sedan hyvla ner och gröpa ur och göra fäst punkter så som dem som finns i plastchassit. Alltså bara göra samma chassi igen fast i trä?

Alltså http://i.ebayimg.com/t/OEM-Sony-Playstation-3-PS3-Slim-System...
och göra de två i trä. Genom hyvling och urgröpning, svarvning.

nepp, kommer göras helt från scratch

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

Om du vill ha bättre betyg så föreslår jag att du börjar använda stor bokstav, punkter och kontrollerar vad du skrivit. Meningsuppbyggnad är också viktigt, det blir jobbigt att läsa annars. Själv var jag på vippen att sluta läsa när du använde ordet och 3 gånger i första meningen. :/

OnT: Kommer säkert bli nice, och ser fram emot detta galleri Googla och se om du får några bra idéer inför bygget. Finns det inga ps3or där kan du googla på Xbox 360, vet att det gjorts sjukt snygga moddar med dem.

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najsisen:

Om du vill ha bättre betyg så föreslår jag att du börjar använda stor bokstav, punkter och kontrollerar vad du skrivit. Meningsuppbyggnad är också viktigt, det blir jobbigt att läsa annars. Själv var jag på vippen att sluta läsa när du använde ordet och 3 gånger i första meningen. :/

OnT: Kommer säkert bli nice, och ser fram emot detta galleri Googla och se om du får några bra idéer inför bygget. Finns det inga ps3or där kan du googla på Xbox 360, vet att det gjorts sjukt snygga moddar med dem.

just det, jag glömde att man bedömer betyget i träslöjd efter elevens kunskap inom den Svenska grammatiken..

ett galleri och bygglogg kommer snart

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tob@X:

Tjenare, har precis börjat 9:an och då vill man ju få det bästa möjliga betyg osv.

Var stod det att det bara var träslöjden du ville ha bättre betyg i?

Ont (igen ): Om jag själv skulle gjort en burk till en ps3a skulle jag inte gjort den exakt som plastskalet ser ut, eftersom att det var typ det enda man fick upp på google :/ Gör något mer unikt, och kör på din ide med fett insug ovanpå och utblås baktill Bygg så att det inte ser ut som ett ps3 och inte som en dator

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Hedersmedlem

TS: Tänkte bara tipsa om böjbara MDF-skivor. Blir mycket enklare att göra nåt kul. Går att böja ganska mycket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

TS: Tänkte bara tipsa om böjbara MDF-skivor. Blir mycket enklare att göra nåt kul. Går att böja ganska mycket.

http://www.sonicdesign.se/bilder/webpics/Groovymdf.jpg

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=344071.jpg

dom var ju praktiska! vet du hur mycket dessa kostar att köpa?

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tob@X:

dom var ju praktiska! vet du hur mycket dessa kostar att köpa?

http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor...
Stor skiva, ibland går det att köpa mindre bitar billigt. Ska även finns i 6mm om jag minns rätt. Beijer är dessutom ganska dyra

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor...
Stor skiva, ibland går det att köpa mindre bitar billigt. Ska även finns i 6mm om jag minns rätt. Beijer är dessutom ganska dyra

tack för tipset jag har inte kollat vad träslöjden har för träslag men jag tror de har några fina bitar, så jag kommer inte beställa något trä för detta bygge

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tob@X:

tack för tipset jag har inte kollat vad träslöjden har för träslag men jag tror de har några fina bitar, så jag kommer inte beställa något trä för detta bygge

Går även att göra själv, tar lite tid bara

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Går även att göra själv, tar lite tid bara

joo klart att det gör men eftersom jag bara har träslöjd en gång i veckan (måndag) så finns det inte jätte mycket tid

det får bli "färdiga" plankor/skivor som jag kommer arbeta med

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w