är Fast2play.se legit?

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Håll dig borta från RUS-nycklar på Steam så är det GG.

Fungerar perfekt, så långe du gör rätt......

och ja fast2play är legit

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sneaky_rhino:

Fungerar perfekt, så långe du gör rätt......

och ja fast2play är legit

Njae, Steam har ju börjat ta bort nycklar som är rus-registrerade vare sig du kör med VPN eller inte.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av terminator94zozo:

Så vad säger ni? Should I go for it?

Nej, inte värt att spara lite småpengar om du senare riskerar att få ditt konto bannat. Visst har du bara ett eller två spel är det skitsamma, har du 30st blir det jobbigt.

Sen kan man ju personligen fråga sig om den klassiska sagan "är det för billigt för att vara sant så är det troligen det" stämmer?
Och just för g2play...dom har ju kasst rykte och har väl handlat med stulna keys? Vill man stödja dåliga företag? Googla lite, finns massor med anklagelser, och även tidigare trådar om g2play här på swec. Det räcker för att iaf jag ska välja bort dom och satsa på något annat.

En sak till du kan testa är att gå till steamforumen och posta "g2play.net" så ser du att du blir autocensurerad..det är ju en hint om något.

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Njae, Steam har ju börjat ta bort nycklar som är rus-registrerade vare sig du kör med VPN eller inte.

haft borderlands sen de kom ut så

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Säljer dom stulna koder eller?.

det har hänt några gånger

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Nej. Dels för risken att hamna i konflikt med Steam, om även antagligen inte mer än att din produktnyckel raderas, så även för vad för affärsmodell du stödjer med dina pengar.

Vadå så jag måste ha steam för att spela bf4?
Vafan räcker det inte med Skyrim, Bioshock och Arma 3... suck

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk

Köpte precis spel från Kinguin.net, Batman Arkham Origins för 142:-
Fick nyckeln på mailet omedelbart och nyckeln funkade

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D (Artic Liquid Freezer 2 360) | MSI GeForce RTX 4090 24GB SUPRIM X | G.Skill 32GB DDR5 | Seasonic Vertex GX 1000W | Lian Li LANCOOL III | Samsung 49" Odyssey G9 | beyerdynamic dt 1990 pro | ADI-2-DAC FS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14025232']Vadå så jag måste ha steam för att spela bf4?
Vafan räcker det inte med Skyrim, Bioshock och Arma 3... suck

Nej du måste inte ha Steam, Du måste ha Origin

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Nej du måste inte ha Steam, Du måste ha Origin

Pjuuh!
Fast det är i webbläsaren och inget tramsprogram va?

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[sic:

;14025920']Pjuuh!
Fast det är i webbläsaren och inget tramsprogram va?

tramsprogram som samlar in data om dig

Permalänk
Medlem

Beställde också en bf4 nyckeln ifrån fast2play men nu när det snart är release så fungerar inte sidan....
Känns lite mysko

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Beställde också en bf4 nyckeln ifrån fast2play men nu när det snart är release så fungerar inte sidan....
Känns lite mysko

Testa öppna sidan i en annan webläsare alt. använd Google DNS: https://developers.google.com/speed/public-dns/

Firefox funkade för mig

Permalänk
Medlem

Fick nyckeln till BF4 från fast2play nu vid lunch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Nej. Dels för risken att hamna i konflikt med Steam, om även antagligen inte mer än att din produktnyckel raderas, så även för vad för affärsmodell du stödjer med dina pengar.

Steam funkar inte så, man kan inte "hamna i konflikt" med dom.
Dom är okej med alla koder! Dom tycker inte heller synd om dig om du köpt en key som är fake eller regionsbunden

Permalänk
Medlem

Beställde en bf4 nu för 1-2 timmar sen, inte fått den ännu :S

Permalänk
Medlem

KÖP ALDRIG FRÅN DENNA SIDA.
Nu vid BF4 release har dom påstått att dom har blivit DDossade från en "konkurrent".
Dom har nu avbrutit alla utskick av nycklarna och flera tusentals sitter nu med -600kr.

Permalänk
Skrivet av totte1015:

Nu vid BF4 release har dom påstått att dom har blivit DDossade från en "konkurrent".
Dom har nu avbrutit alla utskick av nycklarna och flera tusentals sitter nu med -600kr.

Va? skojar du?
Man borde kunna dra tillbaka köpet isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Dom har inte avbrytit utskicket. Det kommer fortfarande nycklar sporadiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

det säger väl allt om hur seriösa nyckelsites är när de använder DDos som konkurenssmetoder

Permalänk
Medlem

Fick precis min BF4 premium nyckel av de.

Permalänk
Avstängd

Har köpt från Fast2Play innan. Men nu på 2 dagar så har jag inte fått min key till diablo 3 reaper of souls. Har skrivit in till dom och har fortfarande inte fått något svar. Tycker detta är väldigt konstigt då jag har köpt därifrån innan.

EDIT: Kommer inte ens in på deras sida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Har köpt från Fast2Play innan. Men nu på 2 dagar så har jag inte fått min key till diablo 3 reaper of souls. Har skrivit in till dom och har fortfarande inte fått något svar. Tycker detta är väldigt konstigt då jag har köpt därifrån innan.

Samma sak här. Skrev till dom och frågade för tre dagar sedan vart min nyckel va, för jag trodde att man fick nyckeln innan och kunde aktivera den på battle.net. Då skrev dom att det var ett förbeställt spel och nu behöver du vänta tills release dagen. Okej, det köper jag tänkte jag. Men har inte alls fått någon nyckel idag.

Permalänk
Medlem

Hade själv en del problem med dem under BF4 och fick kräva pengar tillbaks via PayPal - sedan dess håller jag mig till greenmangaming - lite dyrare - mycket säkrare.

Permalänk
Medlem

Jag känner att jag måste säga något om det här. Många här vet inte ett skvatt om vad som är lagligt eller inte. Jag är själv återförsäljare till nycklar och det är fritt fram att göra detta. Så länge nycklarna inte kommer ifrån stulna kreditkort eller shady paypal konton.

Det finns INGA auktoriserade återförsäljare för steam nycklar. Det är inte ens Valve som delar ut dessa. Det är företagen som tillverkar spelen som skapar nycklarna och som sedan skickar ut till grossister osv. Jag köper själv ifrån en säker källa och jag säljer som sagt själv. Så ni som inte håller på med det här själva har INGEN aning om vad ni snackar om. PUNKT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Hade själv en del problem med dem under BF4 och fick kräva pengar tillbaks via PayPal - sedan dess håller jag mig till greenmangaming - lite dyrare - mycket säkrare.

Jag brukar köpa blizzards spel via battle.net men har inte vart så jättesugen på RoS så jag tänkte att jag köper det billigt via fast2play istället. Men tji fick jag.

Om man ska kräva pengarna tillbaka gör man det enbart via paypal eller måste man gå via fast2play då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Nycklarna är slut dessvärre på många håll. Kollade min källa nyss och det var totalt slut där. Köp direkt från blizzard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pittsa:

Jag brukar köpa blizzards spel via battle.net men har inte vart så jättesugen på RoS så jag tänkte att jag köper det billigt via fast2play istället. Men tji fick jag.

Om man ska kräva pengarna tillbaka gör man det enbart via paypal eller måste man gå via fast2play då eller?

Om Fast2Play inte vill ge dig dina pengar så starta du en dispute på paypal, att de tagit dina pengar och att du önskar få tillbaka dem. De brukar lösa det inom 24h.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Om Fast2Play inte vill ge dig dina pengar så starta du en dispute på paypal, att de tagit dina pengar och att du önskar få tillbaka dem. De brukar lösa det inom 24h.

Okej. Bra att veta.

Permalänk
Medlem

1: Köp inte spel det står "VPN" på. Dessa kan ni få problem med, även om det är väldigt osannolikt.
2: Köp inte spel som saknar CD-keys, dvs inte säljs i retail.

Och ja, det värsta som kan hända är att du förlorar spelet.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM