Bygga eget skrivbord med plats för inbyggd dator

Permalänk
Medlem

Bygga eget skrivbord med plats för inbyggd dator

Jag funderar på att bygga mitt eget datorbord med inbyggd dator och behöver lite tips. Tanken är lite åt Red Harbinger hållet, men med en träskiva ovanpå istället för glas. Behöver inget bling och ingen genomskinlighet. Vill gärna lägga pengar på höj/sänkbart istället t.ex.

Jag har inte några bra verktyg eller möjlighet att arbeta med metall, förutom enklare saker som att såga osv. Vill därför helst bygga så mycket i trä som möjligt. Det är mycket viktigt att datorn blir tyst i slutändan, vilket inte borde bli något större problem. En annan mycket viktig faktor är förstås att datordelarna går att komma åt utan allt för mycket strul. Kanske att det är en enda stor "låda" under skrivbordets toppskiva t.ex. som går att dra ut och på så sätt komma åt datordelarna vid behov.

Några tips på byggen jag kan kolla på? Något jag bör tänka på? Har inte så mycket erfarenhet av byggen på det här sättet så jag vet inte ens vilket material jag bör använda. Men inte bara spånskivor, utan vill ha ett stabilt bord, utan att det för den skull ska behöva kosta 10 000+

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

är det inte lättare att bara bygga en låda där du gömmer hela chassit? känns otroligt jobbigt att hålla på mecka med hela bordet om så skulle behövas. känns även som om det skulle kunna bli ganska varmt och instängt.

Permalänk
Medlem

Ja jag har kollat runt lite mer och det verkar ta otroligt lång tid att bygga ett skrivbord från grunden, om det ska bli bra. Så genvägar mottages gärna.

Det jag är mest inne på är att köpa ett färdigt skrivbord med enbart bordsskiva och höj/sänkbara ben. T.ex. ett sånt här. Då kan jag sedan bygga till en utdragbar underdel för dator. Har beställt ett helt nytt kök som jag ska bygga om en månad så detta blir i så fall efter det och det gör inte jätte mycket om det tar lite tid om jag får ihop ett riktigt bra skrivbord som jag vill ha det, men går det att snabba upp och få till det bra så är det förstås ingen nackdel.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |