Permalänk

Får Corsair Hydro H100 plats?

Tjena,

Min kommande dator ser i nuläget ut såhär:

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/70022

Det jag undrar över är, får kylningen, Corsair Hydro H100 plats? Var ages ago som jag byggde ihop min nuvarande dator, så jag vill veta säkert att den kommer få plats tillsammans med de komponenter jag satt i varukorgen. Finns det bättre kylning i samma prisklass som får plats?

Tack på förhand

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 4770 MOBO:MSI Z87-G45 Gaming Grafikkort:MSI Geforce GTX 770 Twin Frozr Gaming RAM:Corsair Vengeance 1600 MHz 6GB (Low Profile) SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD:Seagate Barracuda 1TB Chassi:Fractal Design Defin R4 PSU:be quiet Straight Power CM E9 680W (Modulärt) Mus: Steel Series Sensei Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 Matta: steelseries QcK+ Skärm: AOC 2460pqu 24" 1ms 144hz.

Permalänk
Skrivet av Svenahmed:

Tjena,

Min kommande dator ser i nuläget ut såhär:

www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/70022

Det jag undrar över är, får kylningen, Corsair Hydro H100 plats? Var ages ago som jag byggde ihop min nuvarande dator, så jag vill veta säkert att den kommer få plats tillsammans med de komponenter jag satt i varukorgen. Finns det bättre kylning i samma prisklass som får plats?

Tack på förhand

Har du provat att Googla?

Permalänk
Medlem

Tror den ska passa ja (inte 100%), men kommer att sitta rätt tight med moderkortet om du kör den i top. Har själv R4 och funderat på en H100i. Enligt den infon jag fått so far så går den att klämma in, men då icke som Push 'n Pull funktion.

Läs detta

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Tror den ska passa ja (inte 100%), men kommer att sitta rätt tight med moderkortet om du kör den i top. Har själv R4 och funderat på en H100i. Enligt den infon jag fått so far så går den att klämma in, men då icke som Push 'n Pull funktion.

Läs detta

Om man plockat bort mittriggen (då jag tänkt ha ssdn på baksidan och lagringen i bottenriggen) så borde den väl få plats i fronten? eller är jag helt ute och cyklar?

*edit*
Såg nu via länken du gav mig. Om jag ska köra den i fronten, så behöver man hitta en bra lösningen för min lagringsdisk. suggestions?

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 4770 MOBO:MSI Z87-G45 Gaming Grafikkort:MSI Geforce GTX 770 Twin Frozr Gaming RAM:Corsair Vengeance 1600 MHz 6GB (Low Profile) SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD:Seagate Barracuda 1TB Chassi:Fractal Design Defin R4 PSU:be quiet Straight Power CM E9 680W (Modulärt) Mus: Steel Series Sensei Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 Matta: steelseries QcK+ Skärm: AOC 2460pqu 24" 1ms 144hz.

Permalänk
Medlem

Jag tror du kan flytta den nedre hårddisk buren närmare nätagget, men då kommer du inte kunna sätta en fläkt där på botten

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenahmed:

Om man plockat bort mittriggen (då jag tänkt ha ssdn på baksidan och lagringen i bottenriggen) så borde den väl få plats i fronten? eller är jag helt ute och cyklar?

*edit*
Såg nu via länken du gav mig. Om jag ska köra den i fronten, så behöver man hitta en bra lösningen för min lagringsdisk. suggestions?

Det räcker inte om du bara tar bort mittenriggen, bottenriggen måste också bort. Om du inte kör SLI lösning eller har plats över så skulle du kunna flytta bottenriggen till mitten, dvs där hålen för bottenfläkten är. Ta en titt här

Permalänk

Jag har en h100 i mitt r4. Funkade att ha det i toppen med lite moddning. Har ett z77 sabertooth mobo.

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

Jag har en h100 i mitt r4. Funkade att ha det i toppen med lite moddning. Har ett z77 sabertooth mobo.

Vad menar du med lite moddning?

Permalänk

Har ett h100i i r4 i toppen, funkar perfekt utan moddning eller något, men blir nog tajt om man vill köra P&P också är inte jättemycket utrymme att spela på neråt mot moderkortet.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Har ett h100i i r4 i toppen, funkar perfekt utan moddning eller något, men blir nog tajt om man vill köra P&P också är inte jättemycket utrymme att spela på neråt mot moderkortet.

Har läst flertalet gånger att P&P är uteslutet med R4 och H100i (i toppen då), men det kanske inte stämmer? Eller beror på hårdvaran?

Permalänk
Skrivet av Fatmajk:

Har läst flertalet gånger att P&P är uteslutet med R4 och H100i (i toppen då), men det kanske inte stämmer? Eller beror på hårdvaran?

Jag har också läst det, men nu när jag sitter med ett skulle jag säga njaae. . . tror inte det skulle ta så långt tid att mecka dit en P&P konfiguration men det är ganska tajt, beror nog på vilket moderkort och minnen man använder också.

Visa signatur

//Totte

Permalänk

Tack för alla svar! Jag kan inte riktigt bestämma mig mellan h100i och 80. Hur mycket förlorar man på att gå ner till ett 80? det verkar smidigare, men man vill ju inte tappa för mycket effekt.

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 4770 MOBO:MSI Z87-G45 Gaming Grafikkort:MSI Geforce GTX 770 Twin Frozr Gaming RAM:Corsair Vengeance 1600 MHz 6GB (Low Profile) SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD:Seagate Barracuda 1TB Chassi:Fractal Design Defin R4 PSU:be quiet Straight Power CM E9 680W (Modulärt) Mus: Steel Series Sensei Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 Matta: steelseries QcK+ Skärm: AOC 2460pqu 24" 1ms 144hz.

Permalänk
Medlem

Har läst förut på olika tester att det inte skiljer myucket mellan h80i och h100i, har du tänkt att överclocka osv?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Skrivet av Red110:

Har läst förut på olika tester att det inte skiljer myucket mellan h80i och h100i, har du tänkt att överclocka osv?

nej inte vad jag tänkt just nu, aldrig satt mig in i det, men klart, man ska aldrig säga aldrig

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 4770 MOBO:MSI Z87-G45 Gaming Grafikkort:MSI Geforce GTX 770 Twin Frozr Gaming RAM:Corsair Vengeance 1600 MHz 6GB (Low Profile) SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD:Seagate Barracuda 1TB Chassi:Fractal Design Defin R4 PSU:be quiet Straight Power CM E9 680W (Modulärt) Mus: Steel Series Sensei Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 Matta: steelseries QcK+ Skärm: AOC 2460pqu 24" 1ms 144hz.