Spara ner bild, blir dålig kvalité

Permalänk
Medlem

Spara ner bild, blir dålig kvalité

Vetefan om jag lagt mig i rätt forumskategori men provar här.

Är en gammal bild från imageshack som jag försöker spara ner, när jag högerklickar och sparar den så ser den helt mörk och pixlig ut. Tänkte att dom kanske har nån grej som gör att man inte kan spara bilderna i bra kvalité på sidan så jag printade och sparade bilden i paint, en .png. Men det vart samma sak.

Nån som vet vad felet är?

Okej verkar vara fotovisaren i windows som ändrar bilden, men det gör den inte på några andra bilder?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du en länk till bilden är det lättare att se vad som händer om du inte nöjer dig med resultatet du fått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du en länk till bilden är det lättare att se vad som händer om du inte nöjer dig med resultatet du fått.

Det är en gammal ful bild på mig som jag hittat och vill spara för sakens skull, så helst inte

Permalänk
Medlem

Nu är jag långt ifrån en expert på området, men har inte detta med vilken färgprofil som används? Jag hade också problem med detta för länge sedan, fast då att röda färger blev riktigt överdrivna i bara Photoshop vilket totalt förstörde det mjuka övergångarna mellan röda färgtoner.

Jag kommer inte ihåg hur jag löste det, men jag hoppas att du kanske kan se detta som någon liten hjälp iaf. Någon annan här borde veta om jag kan ha rätt eller vara helt ute och cykla.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nu är jag långt ifrån en expert på området, men har inte detta med vilken färgprofil som används? Jag hade också problem med detta för länge sedan, fast då att röda färger blev riktigt överdrivna i bara Photoshop vilket totalt förstörde det mjuka övergångarna mellan röda färgtoner.

Jag kommer inte ihåg hur jag löste det, men jag hoppas att du kanske kan se detta som någon liten hjälp iaf. Någon annan här borde veta om jag kan ha rätt eller vara helt ute och cykla.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det har jag också tänkt på, hade förut att alla mina bilder vart gula. Ska kolla upp om jag har nån färgprofil aktiverad.

Dock känns det konstigt att ingen annan bild blir så, nåja.

Permalänk
Rekordmedlem

Är bilden gammal och online så är den väl i jpg format och inte png, så spara den som den är utan att konvertera den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.