Sälja Steam konto?

Permalänk
Avstängd

Sälja Steam konto?

Tjenare! Osäker på om detta är rätt ställa att lägga ut detta. Men det är väl det mest passande stället att fråga. Får man sälja spelkonton på SweC marknaden? E.g Steam / origin konton! Eller är bara spelkoder tillåtna?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Får man sälja konton för Steam/Origin?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

jag har själv sålt Origin / LoL / Battlenet konton här, vet inte om de är emot SweC o sälja konton, men sålänge dem är orginala så borde de räknas som begagnande..

Därav är de inte tillåtet o sälja steam konton enligt Steam...Men kommer de inte på dig, så blir de inga problem..
Origin har jag därav hört att de inte har emot något försäljande med konton, enligt supporten, men de inte säkert då de står i deras EULA att de är förbjudet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

jag har själv sålt Origin / LoL / Battlenet konton här, vet inte om de är emot SweC o sälja konton, men sålänge dem är orginala så borde de räknas som begagnande..

Därav är de inte tillåtet o sälja steam konton enligt Steam...Men kommer de inte på dig, så blir de inga problem..
Origin har jag därav hört att de inte har emot något försäljande med konton, enligt supporten, men de inte säkert då de står i deras EULA att de är förbjudet.

Okej tackar
Är det bara att lägga ut en annons dårå?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Okej tackar
Är det bara att lägga ut en annons dårå?

Ja, många har gjort de, och Sweclockers har inte sagt något, i värsta fall blir du tillsagd att ta bort den

Permalänk
Skrivet av simon253:

Får man sälja konton för Steam/Origin?

Eftersom de vill utplåna begagnatmarknaden; Nej, förmodligen inte.

Som tur är varken Steam eller Origin allsmäktiga, och lär därför inte veta om det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Sweclockers bryr sig inte, massvis med konto försäljning på swec och har varit så länge jag kan minnas.

Sen finns ju alltid risken att kontot blir bannat om reports kommer in, eller att ägaren tar tillbaka det etc etc.