Ångrar bilköp hos firma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Ok. Jag köpte den mellan fyra ögon. Tycker den känns ovanligt sliten i hjulupphängningen som jag inte kände när jag provkörde den på fin plan mark. Också så har jag känt att automatlådan inte riktigt växlar som den ska (hittade inget sådan när jag provkörde bilen), dn vibrerar vid ett visst växelbyte (3-4?) och lågt varvtal samt lite uppförsbacke. Hackar i hela bilen. Bilfirman lämnar inga garantier på bilen och detta avtal har jag skrivit på. Vad gäller igentligen?

Känner mig dum som köpte den.

Vart köpte du den?

Där jag köpte min V40 så lämnade han 3 månaders garanti/ångerrätt på bilar över 30k SEK.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Skönt att höra att han köpte tillbaka bilen, hade det varit jag dock så hade jag gått till arn med detta fortare än fan för sånna bilhandlare skall bort!

Skrivet av Kent:

Vilka riktiga jävla as! Skönt att det löste sig men tycker dom slipper undan lite väl billigt. Jag hade hängt ut dom på alla tänkbara forum bara för att varna andra (och hämnas).

Skrivet av Subzero299:

Gott att höra att det löste sig tillslut.

Skrivet av ozo64:

Gött som fan. Det bevisar att man alltid ska stå på sig.

Tack för feedbacken! Detta har varit mycket jobbigt, skönt att kunna slappna av igen.

Permalänk
Medlem

Att köpa bil hos Mariebergs bil är tyvärr som att köpa en minröjare i Irak, även om det är hål i golvet så är det fullständigt normalt för en "såpass gammal bil". Varför de brytt sig om att byta ut mattorna, kunde de inte svara på. Senast jag hade att göra med dessa skojare var på 90talet, men jag fick priset sänkt med 10000 när jag kom och försökte göra mig hörd om att bilen var trafikfarlig.

Numera skulle jag aldrig åka dit, oavsett vad de annonserar om. Du skrev om Adamsky, hör med Magnus ute i Botorp vad han säger, om det nu är som så att du bor i närheten av Karlskoga.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av quattro-2.6:

hittar på första sökningen, många av positiva omdämmena känns lite krystat = http://www.rejta.se/omdome/204159/marieberg+bil+ab

Mjo, hur många använder sig av frasen "Trevligt Place"? 2 omdömen inom 2.5 månader skriver så........

Se omdömet från den 2013-05-11 och 2013-02-25

Bernt (eller Bengt) Sundelius på 75 år är jag mycket tveksam till att han skriver "place". Kollade upp namnet på ratsit.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Att köpa bil hos Mariebergs bil är tyvärr som att köpa en minröjare i Irak, även om det är hål i golvet så är det fullständigt normalt för en "såpass gammal bil". Varför de brytt sig om att byta ut mattorna, kunde de inte svara på. Senast jag hade att göra med dessa skojare var på 90talet, men jag fick priset sänkt med 10000 när jag kom och försökte göra mig hörd om att bilen var trafikfarlig.

Numera skulle jag aldrig åka dit, oavsett vad de annonserar om. Du skrev om Adamsky, hör med Magnus ute i Botorp vad han säger, om det nu är som så att du bor i närheten av Karlskoga.

Jag har lämnat tillbaka den. Så problemet finns inte kvar. Magnus vet jag vem det är, shysst kille. Jag bor i Karlskoga

Skrivet av screamin-daemon:

Mjo, hur många använder sig av frasen "Trevligt Place"? 2 omdömen inom 2.5 månader skriver så........

Se omdömet från den 2013-05-11 och 2013-02-25

Bernt (eller Bengt) Sundelius på 75 år är jag mycket tveksam till att han skriver "place". Kollade upp namnet på ratsit.

Dom är trevliga när man ska köpa, men blir det komplikationer efteråt får man se vad dom går för. Det värsta jag någonsin har varit med om gällande affärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Mjo, hur många använder sig av frasen "Trevligt Place"? 2 omdömen inom 2.5 månader skriver så........

Se omdömet från den 2013-05-11 och 2013-02-25

Bernt (eller Bengt) Sundelius på 75 år är jag mycket tveksam till att han skriver "place". Kollade upp namnet på ratsit.

Ja nästan alla av de överdrivet positiva inläggen är skrivna i precis samma stil som de officiella svaren. Jättelånga meningar utan punkter och dessutom krystat mycket beröm.

"Kikade in där idag då en nära vän rekommenderat dem och oj oj oj vilka vävårdade bilar det stod i deras bilsalong, de flesta var i nyskick och jag kommer garanterat köpa min nästa bil där, trevligt bemötande och kunnig säljare jagfick kontakt med."

Ringde till dom och frågade lite om en BMW dom hade inne och det kändes helt ok så vi bestämde oss för att åka dom 46 milen lite nervösa ändå men när vi väl var på plats så gav dom ett otroligt seriöst intryck och att dom dessutom var MRF handlare gjorde inte saken sämre vi köpte bilen och hela affären kändes kanon bra vill tacka säljaren som var väldigt hjälpsam tack än en gång vi kommer garanterat tillbaka vid nästa bilaffär.

Seriöst vem skriver ens så?! Sen är de officiella svaren ju sjukt snorkiga mot de negativa inläggen och kallar dem direkt för lögnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Ja nästan alla av de överdrivet positiva inläggen är skrivna i precis samma stil som de officiella svaren. Jättelånga meningar utan punkter och dessutom krystat mycket beröm.

"Kikade in där idag då en nära vän rekommenderat dem och oj oj oj vilka vävårdade bilar det stod i deras bilsalong, de flesta var i nyskick och jag kommer garanterat köpa min nästa bil där, trevligt bemötande och kunnig säljare jagfick kontakt med."

Ringde till dom och frågade lite om en BMW dom hade inne och det kändes helt ok så vi bestämde oss för att åka dom 46 milen lite nervösa ändå men när vi väl var på plats så gav dom ett otroligt seriöst intryck och att dom dessutom var MRF handlare gjorde inte saken sämre vi köpte bilen och hela affären kändes kanon bra vill tacka säljaren som var väldigt hjälpsam tack än en gång vi kommer garanterat tillbaka vid nästa bilaffär.

Seriöst vem skriver ens så?! Sen är de officiella svaren ju sjukt snorkiga mot de negativa inläggen och kallar dem direkt för lögnare.

Swecare är duktiga detektiver, man blir väll så när man felsöker datorer ofta. jag håller med om att omdömena verkar skumma

Och han är snorking IRL också. När man ska reklamera (inte köpa).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns däremot ett problem i det här fallet eftersom bilen är 9 år och kostar under 30 000kr då behöver den bara vara "trafikduglig" om inte annat överenskommits för det är bara trafiksäkerhetsdeklaration som behöver lämnas på en bil som kostar under 30 000kr (29900kr tänk vilket sammanträffande ) och säljaren behöver i princip bara låta bli att ljuga om skicket eftersom man kan förvänta sig att bilen är sliten när den är 9år, hade den däremot kostat 30 000 så hade firman behövt upplysa om skicket i en varudeklaration av bilen.

Åh, det var det tjockaste! Vilken djävulsk slamkrypare! Den bilhandlaren skulle man allt vilja knyta upp svansen på!

Permalänk
Medlem

gött att det löste sig för dig

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Bra att höra att det gick vägen med att lämna tillbaka bilen.
Jag tycker lite att du borde kontakta motormännen som denna bilfirma var ansluten till och berätta
din upplevelse. Du kanske inte är den första hos den bilfirman...

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Skrivet av Silcan:

Idag ringde jag dom igen, fick prata med chefen och han var som sagt helt säker på att jag ingen kan göra, men eftersom man inte kan avtala bort ursprungsfel som finns så var det enligt han jag som hade bevisbördan. Summa summarum slutade det med att jag så åt han jag kommer gå till ARN om detta och om beslutet blir till min fördel så kommer jag då att stämma dom. Eftersom jag är försäkrad med 5 tusen i självrisk för rättskydd så är det en smäll jag gärna tar. Han svarade då att han köper tillbaka bilen.

Så i skrivande stund har jag redan lämnat tillbaka den och återfått alla mina pengar på kontot. Gud va skönt

FAN VA GÖTT! bra jobbat! köp dig nu något riktigt kul för att fira!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Så det är fler som konstaterat att omdömena är genom falska skrivna av någon tomte på firman.
Undrar om man kan anmäla alla skriverier till rejta så dom kan ta kolla upp ip, hoppsan hej, blev bara dom negativa kvar.

När jag läste omdömena så tyckte jag det var en bunt med störda personer som skrivit, alltså så gulle gull gull aktigt, det är bara en bil firma ingen bordell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

gott att det löste sig!

men jag vet att en del 406:or behöver bakvagnen renoveras efter ett tag(20K mil hade jag gör mig) vilket skall vara rätt vanligt på dom.

ang automat lådan så skall det absolut inte vara så, dock de där med 15K för att byta låda kändes som ett högt pris! för högt!

nu är det ju ingen volvo men ändå

(när min låda i 740:in skulle bytas efter att ettan rasade,(heh, den och koplingen var lite klen... sablans M46or!) så gick det på 650kr får en låda och 500kr för jobbet på verkstan!

har själv varit inne på att skaffa en 406, trist iaf att det skulle ta sån tid som det verkade ta!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Så det är fler som konstaterat att omdömena är genom falska skrivna av någon tomte på firman.
Undrar om man kan anmäla alla skriverier till rejta så dom kan ta kolla upp ip, hoppsan hej, blev bara dom negativa kvar.

När jag läste omdömena så tyckte jag det var en bunt med störda personer som skrivit, alltså så gulle gull gull aktigt, det är bara en bil firma ingen bordell.

Skickades från m.sweclockers.com

Man vet inte vad som försigår bakom stängda dörrar :).