Mitt första egna uppdrag sedan Operation Flashpoint: Resistance var nytt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Mitt första egna uppdrag sedan Operation Flashpoint: Resistance var nytt

Hej!

Jag har skapat ett eget uppdrag i ArmA 3 och vill gärna ha kritik på vad ni tycker om det. Jag har även ett par till frågor angående skriptningen. Då jag inte är så värst bra på att skapa skriptade scener, så som ett intro, göra så att fienden kommunicerar med varann, vad som händer efter att alla fiender är eliminerade och så vidare, så använder uppdraget vanliga utlösningsmoment och waypoints. Om någon här vet hur man fixar till sådana scener, så hade det varit underbart om ni berättar hur jag gör dessa. Länka gärna till en bra guide eller YouTube-klipp.

PBO-filen för uppdraget hittar ni här. Jag kör bara med standard-sakerna till ArmA 3, så det ska fungera hos er också. För er som inte vet hur man lägger in uppdraget: ladda hem filen och lägg den i SteamApps\common\Arma 3\Missions. Öppna sedan spelet och välj "editor" i menyn. Välj Stratis-kartan och klicka sedan på "Load"-ikonen (Ctrl + O), så ska uppdraget ligga där.

Uppdraget är skapat för 2 spelare som börjar på varsin sida om fiendens läger, men det går att köra igenom det ensammen. Båda spelarna har ljuddämpade vapen och även mörkerseende (nightvision), men även fienden har mörkerseende (dock inga ljuddämpade vapen). Jag har valt att enbart ha 2 spelare som max, för att man ska kunna känna den där taktiska känslan, istället för att kunna nästan ruscha med typ 7 spelare och ta kål på fienden på så sätt. Det är bara lame i en soldatsimulator.

Hur som helst. Har jag missat något i själva uppdraget, förutom de skriptade scenerna? Vad kan läggas till?

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg