Demonstration Copyswede

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Demonstration Copyswede

Hejsan sweclockers! Jag, som så många andra här på forumet, är väldigt upprörd efter maffiaorganisationen copyswedes beslut om att belägga skatt på lagringsmedia (privatkopiering) och jag undrar om det finns intresse för att demonstrera emot detta sjuka beslut, tex utanför deras kontor i stockholm, eller vid en plats i huvudstaden där vi ses och hörs. Deras adress är Alströmergatan 12, 7 tr 112 47 Stockholm.
Och försöka få större nyhetstidningar att haka på och dokumentera detta, och om större elektronikkedjor skulle vilja vara med och stötta.
Detta är bara ett förslag, har ingen aning om det blir något eller inte, men vore kul och se om det finns intresse för det! Har även kontaktat inet, och de har nu bunkrat upp med icke-skattebelagd lagringsmedia, och de gör allt de kan för att stoppa detta! Hör av er till de större aktörerna om detta för att visa erat stöd.
Hälsningar Leo Carlsson

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010

Sen när blev det en skatt? Jag hade för mig att det var en avgift...

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011

Trevligt initiativ. Skulle vara kul om det kom några dussin om inte mer.

Hade det inte varit så j*vla långt till Stockholm så hade jag nog hakat på...

Skickades från m.sweclockers.com

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Känns som det vore bättre att uppvakta ansvarig politiker istället för en lagändring.
Copyswede lär aldrig släppa kakburken frivilligt.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |