Simplygames nekar mitt kort trotts en lyckad betalning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockhom
Registrerad
Jun 2012

Simplygames nekar mitt kort trotts en lyckad betalning

Hejsan Sweclockers, jag har ett litet dilemma som behöver lösas.
Som titeln lyder så förbeställde jag Rome 2 total War (steam cdkey) från SimplyCdKey runt 4 månader som skulle skickas till mig idag via Email. Istället skickar de ett mail och säger att mitt kort vart nekat fast att pengarna drogs från mitt konto när jag förbeställde spelet. Pengarna var inte skickade tillbaka till mitt bankkonto. Skickade tillbaka ett mail och sa sanningen, att pengarna drogs från mitt konto och jag förväntar mig en refund eller själva spelet osv.

Vad ska jag göra om de nekar mig, och hävdar att de aldrig fick betalningen?

Tacksam för svar,
Mvh, Thomas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Maj 2012

Ifall dom nekar så är det ju bara att ta fram betalningen på din internetbank (summan, datumet osv) sen fick du troligen ett mail direkt när du förhandsbokade med ett serienummer? Ta fram det också, printa det (utelämna skadlig info?).

Om inte det är bevis nog så gå till polisen med summan, datumet och serienummret du fick när du förhandsbokade spelet.

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockhom
Registrerad
Jun 2012

Det står följande på PayPal betalningen:
Status: Expired
Authorization for this payment has expired. Contact the merchant for more information.

Kan detta vara problemet? Ska det inte stå complete? Kom ihåg att denna betalning skickades i Maj.

Pengarna har aldrig skickats tillbaka till mitt konto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Bugatti885:

Det står följande på PayPal betalningen:
Status: Expired
Authorization for this payment has expired. Contact the merchant for more information.

Kan detta vara problemet? Ska det inte stå complete? Kom ihåg att denna betalning skickades i Maj.

Pengarna har aldrig skickats tillbaka till mitt konto.

Ring PayPal och fråga, de har vart väldigt hjälpsamma de gånger jag har ringt. Dock så verkar det ta lite tid med återbetalningar från dem. Men ring och fråga!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Dubbelkolla att pengarna verkligen dragits från ditt konto. Har något gått snett vid transaktionen är det troligt att slantarna bara reserverats en period och sedan åter varit tillgängliga på kontot. Det senare dyker då inte upp som någon transaktion.

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Är ju bra om du skriver rätt företagsnamn i rubriken..

5820K 4,3 GHz OC | MSI X99S Gaming 9 AC | Asus GTX 1060 6GB | Corsair Vengeance wLED DDR4 3200MHz CL16 4x16GB | Samsung NVMe SM961 1TB | IRONWOLF 10TB | EVGA SuperNOVA P2 1000W | Asus ROG Swift PG348Q | 2 x Dell U2714H | Dell U2312HM | Corsair K65 MX Speed Rapidfire RGB | SteelSeries Rival 500 | Bose Companion 5 | LITEON BLURAY BD-R 12X | Noctua NH-U14S PnP | Fractal Design Define XL R2 | WIN 10 Pro 64-bit | 3Dmark Fire:

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2002

Pengarna har inte dragits utan reserverades bara och en reservation på Paypal håller sig inte i fyra månader utan går tillbaka efter ett tag. Kolla historiken hos Paypal för datumet då du bokade spelet, det kommer stå "Authorization To" istället för "Payment To" under type och "pending" under status. Klicka på details på den transaktionen så kan du se datumet för när reservationen gick ut vid "Authorization Expiration Date".

Var själv med om det när jag beställde en produkt som inte fanns i lager från ett företag, betalningen (som bara var en reservation så länge produkten inte hade skickats) gick igenom utan problem men sen när de skulle dra pengarna i samband med att varan skickades hade reservationen gått ut och företaget kom inte åt några pengar. Jag löste det genom att betala på nytt, den första betalningen blev ju aldrig genomförd.

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 8GB][Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming]