Simplygames nekar mitt kort trotts en lyckad betalning

Permalänk
Medlem

Simplygames nekar mitt kort trotts en lyckad betalning

Hejsan Sweclockers, jag har ett litet dilemma som behöver lösas.
Som titeln lyder så förbeställde jag Rome 2 total War (steam cdkey) från SimplyCdKey runt 4 månader som skulle skickas till mig idag via Email. Istället skickar de ett mail och säger att mitt kort vart nekat fast att pengarna drogs från mitt konto när jag förbeställde spelet. Pengarna var inte skickade tillbaka till mitt bankkonto. Skickade tillbaka ett mail och sa sanningen, att pengarna drogs från mitt konto och jag förväntar mig en refund eller själva spelet osv.

Vad ska jag göra om de nekar mig, och hävdar att de aldrig fick betalningen?

Tacksam för svar,
Mvh, Thomas.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

Ifall dom nekar så är det ju bara att ta fram betalningen på din internetbank (summan, datumet osv) sen fick du troligen ett mail direkt när du förhandsbokade med ett serienummer? Ta fram det också, printa det (utelämna skadlig info?).

Om inte det är bevis nog så gå till polisen med summan, datumet och serienummret du fick när du förhandsbokade spelet.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Det står följande på PayPal betalningen:
Status: Expired
Authorization for this payment has expired. Contact the merchant for more information.

Kan detta vara problemet? Ska det inte stå complete? Kom ihåg att denna betalning skickades i Maj.

Pengarna har aldrig skickats tillbaka till mitt konto.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Det står följande på PayPal betalningen:
Status: Expired
Authorization for this payment has expired. Contact the merchant for more information.

Kan detta vara problemet? Ska det inte stå complete? Kom ihåg att denna betalning skickades i Maj.

Pengarna har aldrig skickats tillbaka till mitt konto.

Ring PayPal och fråga, de har vart väldigt hjälpsamma de gånger jag har ringt. Dock så verkar det ta lite tid med återbetalningar från dem. Men ring och fråga!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dubbelkolla att pengarna verkligen dragits från ditt konto. Har något gått snett vid transaktionen är det troligt att slantarna bara reserverats en period och sedan åter varit tillgängliga på kontot. Det senare dyker då inte upp som någon transaktion.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Är ju bra om du skriver rätt företagsnamn i rubriken..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Testpilot

Pengarna har inte dragits utan reserverades bara och en reservation på Paypal håller sig inte i fyra månader utan går tillbaka efter ett tag. Kolla historiken hos Paypal för datumet då du bokade spelet, det kommer stå "Authorization To" istället för "Payment To" under type och "pending" under status. Klicka på details på den transaktionen så kan du se datumet för när reservationen gick ut vid "Authorization Expiration Date".

Var själv med om det när jag beställde en produkt som inte fanns i lager från ett företag, betalningen (som bara var en reservation så länge produkten inte hade skickats) gick igenom utan problem men sen när de skulle dra pengarna i samband med att varan skickades hade reservationen gått ut och företaget kom inte åt några pengar. Jag löste det genom att betala på nytt, den första betalningen blev ju aldrig genomförd.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]