Hjälp sökes i Trelleborgstrakten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2010

Hjälp sökes i Trelleborgstrakten

Tjenare! Jag söker någon i trakterna kring Trelleborg som har ett fungerande radeon i 6000 serien att låna ut. Jag reklamerade för ett par veckor sedan mitt Gigabyte HD 6970 2Gb för att jag fick random artefakter när jag spelade. Jag passade då på att byta till ett Asus GTX 770 Direct CUII 2GB, men tråkigt nog när jag fick hem kortet och monterat det så ville inte datorn boota, rättare sagt så fick jag felkod: 62 = Installation of the South Bridge Runtime Services.
Jag har försökt söka runt på nätet efter en lösning och min slutsats är att jag måste uppdatera bios. Då jag har ett Asrock p67 Fatal1ty Professional B3 så kommer jag inte åt att updatera eftersom MB inte har inbyggd gpu.
Så har du ett fungerande kort och är sugen på att vara en god medmänniska så behöver jag din hjälp en timme eller två. Jag kan hämta upp i Trelleborg med omnejd.

MVH Needas

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2011

kommer du inte ens in i Windows när du har pluggat ur graffekortet?

|CPU: Intel core i7 2600K 4,2Ghz|GPU: GTX 770|Mobo: ASRock Z68 Extreme3|Chassi: Corsair Carbide 400c|Ram: Corssair 12gb ram|HDD: 500GB samsung SSD|PSU: Corsair 550W|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av lome:

Edit: Vad menar du med att ditt moderkort inte har inbyggd gpu? Vad har du för moderkort?

|CPU: Intel core i7 2600K 4,2Ghz|GPU: GTX 770|Mobo: ASRock Z68 Extreme3|Chassi: Corsair Carbide 400c|Ram: Corssair 12gb ram|HDD: 500GB samsung SSD|PSU: Corsair 550W|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av lome:

Skrivet av lome:

Edit: Vad menar du med att ditt moderkort inte har inbyggd gpu? Vad har du för moderkort?

Lite svårt för ts att veta då han inte har ett grafikkort anslutet, om han tar bort grafikkortet.
Den han menar är att moderkortet inte har inbyggt grafikkort, och därför blir han helt blind när han tar bort det icke-fungerande kortet.

Ps, det finns en edit-knapp.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av lome:

Inget moderkort med P67-krets har iGPU, så...

Skrivet av Needas:

Då jag har ett Asrock p67 Fatal1ty Professional B3

Istället har vi mer användbara saker som fler USB-kontakter eller dylikt

i7 8770k @ 5.2 | MSI Z370 KRAIT | 32 GB DDR4-3200 | AX850W
EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Jory89:

Lite svårt för ts att veta då han inte har ett grafikkort anslutet, om han tar bort grafikkortet.
Den han menar är att moderkortet inte har inbyggt grafikkort, och därför blir han helt blind när han tar bort det icke-fungerande kortet.

Ps, det finns en edit-knapp.

Skrivet av lome:

Problemet löst!!! Det var inget fel på varken gpu el moderkort. Jag lyckades få tag på en Asrock support tech snubbe som rådde mig att uppdatera bios och på så sätt kunna använda mitt GTX770. Dock så fick jag först låna ett gammalt gt8400 av min bror, detta funkade så att jag kunde uppdatera bios.
Ett jävla meck men jag passade på att köpa nytt chassi och nätagg när datorn ändå stod och dammade.

Tack för att ni uppmärksammade tråden.

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Zcenicx:

Inget moderkort med P67-krets har iGPU, så...

Istället har vi mer användbara saker som fler USB-kontakter eller dylikt

Visste jag faktist inte, varje dag lär man sig något nytt
Ps, jag vet att det finns en redigera knapp men jag råka göra fel.