Bing på varje ny flik

Permalänk
Medlem

Bing på varje ny flik

Detta kanske är fel ställe att lägga det på men...

Varför får jag den där BING på varje ny flik i explorer?

Jag har googlat mig trött men hittar inget som får bort skiten.

Det blir så i chorme också.

Permalänk
Medlem

Du har förmodligen installerat nån Bing toolbar eller liknande.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Har du kollat om det är satt som startsida?

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program / avinstallera program -> leta upp alla toolbars /bingrelaterat

Gå sedan in i chrome och ta bort allt där också, kan vara startsida, addons, plugins osv. Detta är riktat åt toolbars överlag, inte bara bing.

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk

I IE kan du ställa beteendet för ny tab.
Gå på "Internet options", "General", en bit ner har du en knapp "Settings" för tabbar.
Där under ska du ungefär mitt på sidan ha en drop down där du kan välja vad som händer när du öppnar en ny tab.

Har ingen Chrome installerad på den här datorn så jag vet inte om det finns någon liknande inställning där.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, jag vet att jag var otydlig.

Det är ingen toolbar, den har Bing som startsida varje gång jag öppnar ett fönster trots att jag ställer in annat.

Jag har ställt in google som sk öppnas som en ny tab och en ana sidan som förstasida....men jag får bara tråkiga Bing...

Permalänk
Skrivet av Kitty:

Tack för alla svar, jag vet att jag var otydlig.

Det är ingen toolbar, den har Bing som startsida varje gång jag öppnar ett fönster trots att jag ställer in annat.

Jag har ställt in google som sk öppnas som en ny tab och en ana sidan som förstasida....men jag får bara tråkiga Bing...

Började problemen uppstå när du nyligen uppdaterat uTorrent? Jag uppdaterade det nämligen igår och har haft samma problem i Chrome sedan dess. Jag har kollat inställningarna för webbläsaren och letat efter bingrelaterade saker i kontrollpanelen men inte hittat någonting.

Någon som har fler förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tillfälligtbehov:

Började problemen uppstå när du nyligen uppdaterat uTorrent? Jag uppdaterade det nämligen igår och har haft samma problem i Chrome sedan dess. Jag har kollat inställningarna för webbläsaren och letat efter bingrelaterade saker i kontrollpanelen men inte hittat någonting.

Någon som har fler förslag?

Fick samma fick googla på namnet på söken (inte bing utan c något) och hitta ett program som tog bort allt, då det tydligen jobbar som ett virus och ändrar lite överallt.

Edit: Hittade det.
http://www.techsupportall.com/how-to-remove-conduit-search/
Än har jag inte märkt att jag fick virus av fixen.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, är säker på at fler har nytta av den här tråden.

Jag löste det med hjälp av denna

http://deletemalware.blogspot.se/2012/01/searchconduitcom-uni...

Permalänk
Medlem

AdwCleaner av Xplode är ett lätt sätt att bli av med önskade tillägg mm i webbläsare, starta, klicka, vänta, klicka (men stäng av andra program under tiden).
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outil...

Permalänk
Medlem

Search Protect

Jag råkade godkänna något under en uppdatering av uTorrent vilket innebar in installation av Search Protect.
Avinstallera det bara och du är good to go

Permalänk
Medlem

Återigen ett exempel på varför man ska hålla sig till uTorrent 2.2.1 eller vad det nu är (sista under 3.x).
Tragiskt att det gått så långt att de bundlar sån här malware.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggi79:

Jag råkade godkänna något under en uppdatering av uTorrent vilket innebar in installation av Search Protect.
Avinstallera det bara och du är good to go

Detta är lösningen till problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggi79:

Jag råkade godkänna något under en uppdatering av uTorrent vilket innebar in installation av Search Protect.
Avinstallera det bara och du är good to go

japp detta stämmer. Funkade hur bra som helst.

Permalänk

kanske lite sent, men jag fick samma problem. Jag hatar BING.
jag löste det i alla fall med att klicka på den blåa teten längst ner till vänster, typ "restore your default tab settings" sen försvann det...
Det är samma sköna känsla som när man är täppt i näsan, och det börjar lossna!!
Tack för tipsen ovan dock.

EDIT just det, search and protect låg dock kvar. Avinstallerade det också. Många bra tips här!

Permalänk

Shit vad gött. Höll på att kasta ut hela datorn av det...

Permalänk
Medlem

Svar

Jag hade det samma problem och alla säger att man ska avinstallera Search Protecter.
Jag har haft det från innan men inte förens efter Utorrent som jag fick problem!
Öppna Search Protecter som är i nere högra hörnet, där kan du välja Home Page, New Tab! Välj Google eller något annat!
Det är uTorrent som "Ändrar" men Search Protect själv är ganska bra ifall du råkar acceptera en annan
Så är det bara att gå in på Search Protect och ändra tillbaka.

Permalänk
Medlem

Enkel lösning

Det går enkelt att få bort bing som "förvald sökmotor" i chrome genom att i chrome // settings återställa alla inställningar till orginella. Det hittas längst ner på sidan under rubriken "nolla och rensa".

Permalänk
Medlem
Skrivet av aggi79:

Jag råkade godkänna något under en uppdatering av uTorrent vilket innebar in installation av Search Protect.
Avinstallera det bara och du är good to go

Sämst vad utvecklarna bakom uTorrent har förstört ett såpass bra program. Reklam överallt och det installeras en massa jävla skit, som man inte vill ha! Tacka vetja qBittorrent: noll reklam, open source och 100% gratis.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.