In Win lanserar chassi i glas och aluminium

Permalänk
Melding Plague

In Win lanserar chassi i glas och aluminium

Exklusiva materialval är huvudnumret i In Wins nya datorlåda Tou, som med härdat glas och aluminium ska locka datorbyggare som tröttnat på traditionella plåtlådor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser lite för flashit ut för mig

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Medlem

Blir säkert superbilligt! :: )

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vackert? Nja.

Coolt? Ja.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg för den som vill sticka ut

Men jag håller mig till det stilrena!

Permalänk
Medlem

Tittar ut genom fönstret och ser en sopcontainer och tänker, ja, så där skulle chassit se ut i grönt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Häftigt men detta är väl precis som många andra saker bara en cool grej inget
man faktiskt gärna har i sitt kontor. Finns väl dem som skulle gilla det men den gruppen
tillhör jag inte riktigt..

Permalänk

Vem vill ha ett sådant?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Alltså, om man lägger ner lite tid (och en hel del pengar) på att fixa en riktig snygg vattenkylningsannordning så skulle det här chassit vara top notch!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Ja du, vackert var det inte.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är inte så intresserad av utsidan av chassit, och insidan fick man knappt se något av. Utsidan kändes mest jobbig. Ser ut som någon modern byggnad.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem

Jag gillar den.
Ett väl utfört designprojekt. Inte feg sobert. Inte crazy bling. Snygga vinklar och färger.

Kommer jag köpa ett? Aldrig i livet.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

om den var en blandning mellan svart och silver

Permalänk
Medlem

Med tanke på vad deras senaste skapelse, utan kompletts logo ingraverad, kostar http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=792704&cks=ASS&assoc=B99... så skulle det inte förvåna mig om det här landar i samma sväng. Vem fasiken köper det där chassit för nästan 10 lax?! Hade det kostat max 3500-4000 så kan jag förstå att det finns en och annan som är villiga att betala för det. Men det dubbla?
Anyway, gissar på 9-1k i alla fall.

Dom ska dock ha stort cred för att dom till skillnad från många andra tillverkare är en av få som vågar ta ut svängarna lite. Lian Li ligger ju inte långt bakom när det kommer till udda skapelser liksom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det va inte vackert ... Kom direkt att tänka på:

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Coolt!

Är normalt inte mycket för sådant här men denna gilla jag!

Gäller dock att man har ett rätt spaceat rum som matchar, kommer knappast till sin rätt under någon tonårings sunkiga ikea skrivbord.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är vackert jämfört med alla svarta lådor med lampor i olika färger som står o lyser i mörkret på dreamhack.
Själv har jag en vit FD Define R3 låda, stör inte i mörkret, ser bra ut och väldigt bekvämt när man öppnar lådan att se plåtarna utan en lampa.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Kul idé (förutom touchpanelen), och ser helt ok ut tycker jag. Definitivt inget för mig dock.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hoppas dem packar den bra , inte i hårdfrigolit!

Visa signatur

Intel i5 3570K @3.4GHz - ASUS P8Z77-V - Corsair Vengeance 16GB - GTX 670 2GB- TX750W - CM Storm Scout II Gaming

Permalänk
Medlem

Finns flera filmer på Youtube om detta Chassi där priset nämns.

Priset enligt In Win själva är tydligen $799.

Visa signatur

.. We all have the same amount of time, it's all about our priorities ..

Permalänk

Lite blandade känslor här inne. Men jag tycker den var skitsnygg. Kommer säkert bli dyr dock annars har de en köpare

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Riktigt snygg för den som vill sticka ut

Men jag håller mig till det stilrena!

Den är ju stilren?
Vad ordet stilren betyder och diskussionen kring det blir fan aldrig tråkig, höhö.

Räkna med att chassit blir SVINIGT dyrt.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

... väldigt bekvämt när man öppnar lådan att se plåtarna utan en lampa.

Det!

Helsvart på insidan är ruskigt opraktiskt. Föredrar t.o.m. omålad galvaniserad plåt...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fick jag ett gratis så skulle jag ta ett, men det lär kosta in i helvete med pengar.

Sedan är det ju det där med bling... Jag har nog lärt mig vid det här laget att jag tycker bling är jättecoolt... i några dagar. Sedan blir det bara jobbigt.

Sedan som det påpekats så nämns ju inte mycket om insidan. Det kanske är skitjobbigt att bygga i och då går det bort direkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser sjukt fult ut. Oerhört mkt tramsigt bling bling överallt. Vill man ha ngt som inte är svart/grått testa i sådana fall t.ex. antecs p180 vita chassin. Stilrena och så som chassin ska se ut.

Permalänk
Medlem

Skulle varit betydligt mer stilrent och känns mest som en modern version av Apple G5

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

I vit var den faktiskt väldigt snygg men det är lite fusk här och var. T.ex ingen bricka vid handtagen så det är öppet rakt ner... lite synd. Samt special edition-typsnittet är det fulaste jag sett kunde bara bli värre om man använt comic sans... xD Alla logotyper överhuvudtaget på burken var väldigt fula...

Nå ja... det är vänt till moddare så tror de gör de ändringarna som de vill ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För mycket blingbling för min smak.

Permalänk

Synd att de har lånat designspråk från transformers. Däremot gillar jag konceptet med halvgenomskinligt glas.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

I vit var den faktiskt väldigt snygg men det är lite fusk här och var. T.ex ingen bricka vid handtagen så det är öppet rakt ner... lite synd. Samt special edition-typsnittet är det fulaste jag sett kunde bara bli värre om man använt comic sans... xD Alla logotyper överhuvudtaget på burken var väldigt fula...

Nå ja... det är vänt till moddare så tror de gör de ändringarna som de vill ha.

den är då inte vit...det är spegelglas och aluminum, den ser vit ut bara för att "speglarna" har fångat färgen från väggarna runt om där dom tagit kortet på chassiet..möjligen är insidan vit...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...