Permalänk

Dator hänger sig vid nerladdning

Jag har en laptop som hänger sig lite titt som tätt. Men det händer bara när jag ska ladda ner filer från nätet av någon anledning. Har testat både med Explorer och Firefox med samma resultat.

Datorn kör just nu Windows 7 men är anpassad efter windows vista och därmed finns det inga drivrutiner för chipset. Dessa plockade jag från vista delen men tror inte det är detta som får datorn att låsa sig.

någon som har en aning om vad det kan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Jag har en laptop som hänger sig lite titt som tätt. Men det händer bara när jag ska ladda ner filer från nätet av någon anledning. Har testat både med Explorer och Firefox med samma resultat.

Datorn kör just nu Windows 7 men är anpassad efter windows vista och därmed finns det inga drivrutiner för chipset. Dessa plockade jag från vista delen men tror inte det är detta som får datorn att låsa sig.

någon som har en aning om vad det kan vara?

Vad är det för dator då? Vad för drivrutiner är det du inte kunnat få tag på, det mesta brukar ju ändå tillhandahållas direkt av chiptillverkarna.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Vad är det för dator då? Vad för drivrutiner är det du inte kunnat få tag på, det mesta brukar ju ändå tillhandahållas direkt av chiptillverkarna.

Jag har redan bytt ut operativsystemet mot Vista igen. Men den hänger sig fortfarande, antar att det är att blixten slagit ner i den eller något liknande.

Permalänk

drivrutiner uppdatera där är problemet W7 är identisk med vista