Acceleration, eller inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jepp, det är nog bäst du lägger ner, ditt snack gör bara folk irriterad

Välkommen till klubben...
Uppenbarligen ingen idé att ödsla mer tid i den här tråden.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Det kanske inte riktigt är min kopp te dock, dota = ungefär lol/warcraft/starcraft?

Om det är ett sånt spel så ser jag aboslut inte att ens musinställning gör någon skilland alls?

Du är välkommen att testa och se innan du är alltför säker på din sak

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Gör hur mycket skilland som helst.
Som dag och natt.

Ok, men det handlar ju om strategier i det spelet, inte hur man använder sin mus, eller? Jag spelar inte sånna spel, men i fps så handlar det ju typ 90% om hur du rör din mus, eller ja lite strategi behöver man ju också!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Ok, men det handlar ju om strategier i det spelet, inte hur man använder sin mus, eller? Jag spelar inte sånna spel, men i fps så handlar det ju typ 90% om hur du rör din mus, eller ja lite strategi behöver man ju också!

Omg......
Allt handlar om mus rörelser.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Du är välkommen att testa och se innan du är alltför säker på din sak

Nja, hoppar nog det, inte för att klanka ner på din hobby, men jag tycker inte riktigt det är kul, vill inte trycka på en knapp som får min gubbe att göra en attack, vill göra attacken själv!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Men tycker jag kan vinna över de flesta spelare.

Mouse acceleration ökar hastigheten på markören i förhållande till den hastighet du fysiskt flyttar musen. Utan mouse acceleration om du flyttar musen från punkt A på din musmatta till punkt B på din musmatta, kommer markören flyttas från punkt A till punkt B på din skärm, oavsett hur fort du faktiskt flytta musen mellan dem två punkter.

Med mouse acceleration när du flyttar musen från punkt A till punkt B på din musmatta kommer markörens rörelse att ändras beroende på hur snabbt du rör musen.

Problemet med mouse acceleration är alltså att samma fysiska rörelse vid två olika hastigheter kommer att resultera i markören hamnar på olika ställen. Detta är inte bra speciellt för FPS-spelare eftersom dom kommer att få det svårare att konsekvent flytta musen där dom förväntar sig. I snabba FPS är reaktionen mycket viktig och att bygga ett "muskelminne", vilket är nyckeln till att vara exakt. Du kommer inte att kunna bygga detta muskelminne om exakt samma fysiska rörelse slutar på ett annat resultat.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Omg......
Allt handlar om mus rörelser.

Varför då? Spelade Warcraft förut, rörde skärmen med tangenter på skrivbordet och klickade på små knappar med musen, det var inte så himla svårt det, som att klicka på knappar i menyn till CoD, det kanske är svårt om man ska byta camos på alla vapen, typ på 5 sekunder, ja då är det lite svårt!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Mouse acceleration ökar hastigheten på markören i förhållande till den hastighet du fysiskt flyttar musen. Utan mouse acceleration om du flyttar musen från punkt A på din musmatta till punkt B på din musmatta, kommer markören flyttas från punkt A till punkt B på din skärm, oavsett hur fort du faktiskt flytta musen mellan dem två punkter.

Med mouse acceleration när du flyttar musen från punkt A till punkt B på din musmatta kommer markörens rörelse att ändras beroende på hur snabbt du rör musen.

Problemet med mouse acceleration är alltså att samma fysiska rörelse vid två olika hastigheter kommer att resultera i markören hamnar på olika ställen. Detta är inte bra speciellt för FPS-spelare eftersom dom kommer att få det svårare att konsekvent flytta musen där dom förväntar sig. I snabba FPS är reaktionen mycket viktig och att bygga ett "muskelminne", vilket är nyckeln till att vara exakt. Du kommer inte att kunna bygga detta muskelminne om exakt samma fysiska rörelse slutar på ett annat resultat.

Alla förklarar hela tiden hur det funkar, jag är inte korkad, har spelat med det i ett år i sträck, jag vet precis hur det funkar, ända nackdelen är ju precis det du säger, ibland så drar man för långt, men det går snabbt att fixa upp, när man är uppvärmd med acceleration så lyckas man ändå dra precis rätt, det är en finkänslig balansgång det, du får vara ett med din burk!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Varför då? Spelade Warcraft förut, rörde skärmen med tangenter på skrivbordet och klickade på små knappar med musen, det var inte så himla svårt det, som att klicka på knappar i menyn till CoD, det kanske är svårt om man ska byta camos på alla vapen, typ på 5 sekunder, ja då är det lite svårt!

Du har verkligen inte spelat Dota eller LoL eller HoN på någon hög nivå.

Pil tangeter för att flytta mappen a det är ju lika med = autoloss.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Alla förklarar hela tiden hur det funkar, jag är inte korkad, har spelat med det i ett år i sträck, jag vet precis hur det funkar, ända nackdelen är ju precis det du säger, ibland så drar man för långt, men det går snabbt att fixa upp, när man är uppvärmd med acceleration så lyckas man ändå dra precis rätt, det är en finkänslig balansgång det, du får vara ett med din burk!

Nej du kan inte dra exakt rätt för din acceleration kommer ALLTID vara olika så du kommer aldrig kunna träna in det med muskel minne.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Nej du kan inte dra exakt rätt för din acceleration kommer ALLTID vara olika så du kommer aldrig kunna träna in det med muskel minne.

Kul att du talar om för mig hur jag spelar, ledsen men du har fel, det blir OFTAST precis och exakt för mig!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Kul att du talar om för mig hur jag spelar, ledsen men du har fel, det blir OFTAST precis och exakt för mig!

Det är teoretiskt omöjligt att det kan bli det då du inte alltid drar din hand EXAKT i samma hastigithet.

The problem is mouse acceleration is that the same physical mouse movement at two different speeds will result in your cursor being in a different place. This is big issue especially for FPS players because you will have a harder time consistently moving the mouse where you expect. In FPS fast reactions are very important and building a “muscle memory”, if you will, is key to being accurate. You won’t be able to build this muscle memory if the same exact physical movement ends in a different results.

Dold text

Tror jag kan länka minst 500 webbsidor som säger emot dig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Vad är ens MUSKELMINNE? Låter som en väldigt avancerad term som jag tror mest är påhittat i detta fall, påminner lite om en scen ur Yrrol, Dry Martenick, det är ursprungligen en drink från ön Martenick i Västindien...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Vad är ens MUSKELMINNE? Låter som en väldigt avancerad term som jag tror mest är påhittat i detta fall, påminner lite om en scen ur Yrrol, Dry Martenick, det är ursprungligen en drink från ön Martenick i Västindien...

Vad är ens MUSKELMINNE?

Är du helt seriös?

Varför tror du CS profs etc vet exakt om dom drar musen på mattan och vet exakt innan att han kommer sikta på huvudet?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Det är teoretiskt omöjligt att det kan bli det då du inte alltid drar din hand EXAKT i samma hastigithet.

The problem is mouse acceleration is that the same physical mouse movement at two different speeds will result in your cursor being in a different place. This is big issue especially for FPS players because you will have a harder time consistently moving the mouse where you expect. In FPS fast reactions are very important and building a “muscle memory”, if you will, is key to being accurate. You won’t be able to build this muscle memory if the same exact physical movement ends in a different results.

Dold text

Tror jag kan länka minst 500 webbsidor som säger emot dig.

Jag kan läsa 500 miljander sidor som säger emot mig, litar ändå mest på mig själv, kan jag bevisa för dig att du är rödhårig när du är brun? Lägg ner bara, jag rör väl min hand exakt lika snabbt då, det är ju precis det ni säger att man ska göra utan acceleration, bla, bla, för att samma röelse ska alltid ge samma rörelse i spelet. Då behöver du ju röra din hand EXAKT lika varje gång också...

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Herregud, det vet väl jag också, om jag siktar i huvudet, så träffar jag huvudet!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Jag kan läsa 500 miljander sidor som säger emot mig, litar ändå mest på mig själv, kan jag bevisa för dig att du är rödhårig när du är brun? Lägg ner bara, jag rör väl min hand exakt lika snabbt då, det är ju precis det ni säger att man ska göra utan acceleration, bla, bla, för att samma röelse ska alltid ge samma rörelse i spelet. Då behöver du ju röra din hand EXAKT lika varje gång också...

Nej det behöver vi inte, vi behöver bara veta exakt hur mycket vi ska röra den för att träffa ett specifikt ställe.

Du måste tänka först hur fort du ska dra och sedan hur långt tid det tar för din acceleration att kicka in och sedan vart du hamnar på skärmen.

"Exempelvis använder sig trombonister och andra musiker av muskelminnet, för att kunna stanna på exakt rätt position på draget."

"You won’t be able to build this muscle memory if the same exact physical movement ends in a different results."

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Tar en cigg, tycker ni ska fundera lite på varför det är så viktigt att överbevisa folk som ni tycker har fel. Helt oväsentligt, slöseri på tid. Jag provar mig fram, gör det som funkar bäst, just nu funkar acceleration bäst för mig, därför kör jag på det. Det kan givetvis ändras, eftersom jag spelade ett helt år innan utan acceleration. Men att jag skulle bli överbevisad och sedan börja spela bättre bara för att någon annan har sagt det, är det mest ologiska som sagts i denna tråd!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Tar en cigg, tycker ni ska fundera lite på varför det är så viktigt att överbevisa folk som ni tycker har fel. Helt oväsentligt, slöseri på tid. Jag provar mig fram, gör det som funkar bäst, just nu funkar acceleration bäst för mig, därför kör jag på det. Det kan givetvis ändras, eftersom jag spelade ett helt år innan utan acceleration. Men att jag skulle bli överbevisad och sedan börja spela bättre bara för att någon annan har sagt det, är det mest ologiska som sagts i denna tråd!

Det har vi inte sagt att du blir bättre av det.
Men du kan aldrig bli semi elite på något seriöst FPS spel med mouse acc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Ni som gillar att inte ha acceleration, erkänn nu, ni är noobs! Alltså ni har inte spelat så länge, alternativt ni spelar bara med dom enklaste vapnen, aldrig sniper och smg, bara assault? Campar bara, fast enligt er då, på ett aggressivt sätt?

Öh...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av careau:

Han är bara helt ute och seglar på VÄLDIGT djupt vatten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Det har vi inte sagt att du blir bättre av det.
Men du kan aldrig bli semi elite på något seriöst FPS spel med mouse acc.

Vilka är "vi" egentligen? Vågar du inte stå för dina egna åsikter? Har ingen brådska att bli semi elite, spelar för kul, var inne lite i League-play i CoD som är tävlingsbaserat spelande. Kände inte heller där att jag hade några nackdelar av min spelstil, snarare att jag inte hade ett bra lag att spela med. I ett bra lag kan man nog spela hur man vill, om man inte själv känner några nackdelar så är det helt meningslöst att byta sina inställningar bara för att, ja varför skulle man det då?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Seglar på väldigt djupt vatten, låter nästan som ett hot, hahaha, nej nu får "ni" ta och tagga ner. Det är bara ett spel. Man ska inte bli arg pga. det. Då är det ju bara sjukligt att ens hålla på. Mitt sista tips till alla arga här inne!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Tar en cigg, tycker ni ska fundera lite på varför det är så viktigt att överbevisa folk som ni tycker har fel. Helt oväsentligt, slöseri på tid. Jag provar mig fram, gör det som funkar bäst, just nu funkar acceleration bäst för mig, därför kör jag på det. Det kan givetvis ändras, eftersom jag spelade ett helt år innan utan acceleration. Men att jag skulle bli överbevisad och sedan börja spela bättre bara för att någon annan har sagt det, är det mest ologiska som sagts i denna tråd!

Folk försöker bara säga att om du nu skall spela med eller utan musacc så borde du spela utan ifall du vill ha någon chans att spela på hög nivå i framtiden. Spelar du bara för skojs skull så är det ju skitsamma. Då kan du även slå på inverted mouse och se om det också gör dig bättre för stunden.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Vilka är "vi" egentligen? Vågar du inte stå för dina egna åsikter? Har ingen brådska att bli semi elite, spelar för kul, var inne lite i League-play i CoD som är tävlingsbaserat spelande. Kände inte heller där att jag hade några nackdelar av min spelstil, snarare att jag inte hade ett bra lag att spela med. I ett bra lag kan man nog spela hur man vill, om man inte själv känner några nackdelar så är det helt meningslöst att byta sina inställningar bara för att, ja varför skulle man det då?

Jag slutar min diskution här och sorry för att jag skrev "VI" vilket jobbigt att tro att bli påhoppad av flera.

Varför man byter "för att man ska kunna bli bäst"

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dysenteri:

Folk försöker bara säga att om du nu skall spela med eller utan musacc så borde du spela utan ifall du vill ha någon chans att spela på hög nivå i framtiden. Spelar du bara för skojs skull så är det ju skitsamma. Då kan du även slå på inverted mouse och se om det också gör dig bättre för stunden.

Inverted mouse haha

Get skilled with that and you will be cool <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Seglar på väldigt djupt vatten, låter nästan som ett hot, hahaha, nej nu får "ni" ta och tagga ner. Det är bara ett spel. Man ska inte bli arg pga. det. Då är det ju bara sjukligt att ens hålla på. Mitt sista tips till alla arga här inne!

Vad förväntar du dig för respons när du skapar en sån här tråd? Kör med de inställningar som passar dig bäst, ingen annan vet ju hur du känner när du spelar. Sen att majoriteten av elit spelarna kör utan acceleration tyder ju bara åt en sak.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Inverted mouse haha

Get skilled with that and you will be cool <3

Tack!

Fast inverted mouse har ju knappast något med diskussionen att göra. Det är ju bara en fråga om perception. Rör man på huvudet eller rör man ett vapen på skärmen, muskelminne fungerar lika bra för båda. Själv vill jag inte se något vapen på skärmen, bara en pixel i mitten(även om det inte är möjligt i alla spel) och då blir det, för mig, mer naturligt att ha "flygplansstyrning". Egentligen rör du ju inte musen upp och ner, utan framåt och bakåt vilket för oss motsvarar hur du rör pannan. Dvs lika som i verkligheten, ska du kolla upp rör du huvudet bakåt.

Musacc åt andra sidan är ju bara nonsens, en robot skulle kanske bli mer effektiv med det man aldrig en människa.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Forumet är inte till för chattliknande ordstrider. Eftersom tråden övergått till onödiga ordstrider har jag valt att låsa den med hänvisning till forumreglerna § 1.3, 1.6 och 3.4.

/KimTjik