Acceleration, eller inte?

Permalänk
Avstängd

Kan tillägga en annan grej, fick tips i en annan tråd om att ladda hem en fil/ett program som tog bort all acceleration som möjligt kan finnas i hela Windows, musen kändes då lite trögare och den höll sig still lite mer än den brukar när man bara klickar ur den lilla rutan i Windows.
I spel känns skillnaden mer, och jag skulle säga att det är ett måste för de som inte gillar acceleration. Har tränat någon dag med detta med känner ändå att det inte är lika bra som en perfekt musacceleration. Vid 10 kills ungefär, när du blir stressad och fler och fler kommer mot dig, så drar man plötsligt för långt och missar fatalt.
Om man håller sig i skinnet och spelar lite lugnare, så kan man faktiskt få högre k/d i matcher, men dock lägre killstreaks, vet inte vad det beror på, men jag hatar att ta det lugnt. Vill pressa hårdare och hårdare ju fler jag dödar, då fungerar det inte alls.
Men för er som blivit intresserade så ska jag skicka länken sen. Det är som natt och dag, men ändå inte bättre än en bra musacceleration, enligt mig.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Det gör att musen går långsammare när du rör den långsamt och snabbare när du rör den fort. Det gör rent allmänt att du träffar fler knappar du trycker på i Windows, ger bättre precision helt enkelt. Sen verkar det råda en hel del tvivel om ifall det är bra att ha i spel. Jag föredrar faktiskt att köra med den iklickad även om jag provat utan också ett bra tag.

Acceleration har inget att göra med om du träffar fler knappar eller inte. Knappen fungerar om du håller muspekaren över den när du trycker, svårare än så är det inte
Jag kan garantera att det är svårare att få riktigt bra aim med acceleration, då du måste vara enormt duktig för att inte bara beräkna hur långt du ska dra musen för att göra en viss rörelse, du måste även räkna in hur fort du drar musen. Inget seriöst CS-proffs sitter med mouse acceleration på
Jag förstår om du vill ha det på, är man inte hardcore gamer som lärt sig sin mus perfekt så kan det underlätta, utan tvekan.

Du kommer komma till en gräns där ditt datorspelande blir lidande pga att du inte kan kontrollera muspekaren tillräckligt bra, men så länge du inte har planer på att bli proffs tror jag du klarar dig

Provade för övrigt att aktivera acceleration bara för kul, blev åksjuk direkt och kunde inte sikta för 5 öre, så jag är ganska säker på att det bara är en vanesak

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Alltså det handlar om vad man är van vid, inget annat. Med eller utan acceleration, det finns inget som är "bäst".

Kör du med accelerationen påslagen hela livet kommer du förmodligen vara minst lika bra som någon som kört utan. Personligen föredrar jag dock att inte använda det utan justera sensitivity i spelet och även musens DPI (oftast har jag en DPI hela tiden och ändrar bara sens i spelet).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dysenteri:

Alltså det handlar om vad man är van vid, inget annat. Med eller utan acceleration, det finns inget som är "bäst".

Kör du med accelerationen påslagen hela livet kommer du förmodligen vara minst lika bra som någon som kört utan. Personligen föredrar jag dock att inte använda det utan justera sensitivity i spelet och även musens DPI (oftast har jag en DPI hela tiden och ändrar bara sens i spelet).

Finns inte 1 enda FPS proffs idag som sitter med mouse acceleration då man inte vet om jag drar musen hit så kommer jag sikta där då den går på hur fort du drar musen.

Har en på jobbet som spela i CS 1.6 top 5 för 8-10 år sedan och man SKA INTE ha på det.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag kan garantera att det är svårare att få riktigt bra aim med acceleration, då du måste vara enormt duktig för att inte bara beräkna hur långt du ska dra musen för att göra en viss rörelse, du måste även räkna in hur fort du drar musen. Inget seriöst CS-proffs sitter med mouse acceleration på

Stämmer säkert när det gäller CS. När det gäller vissa andra spel kör många proffs med acceleration på (tex Quake live och i viss mån Team fortress 2).
Man har då behov av att dels göra stora svepande rörelser när man tex rocket jumpar, men samtidigt vill man kunna aima någorlunda bra och därför hålla sensen nere.
Kör man då utan acceleration så måste man finna en kompromiss vad gäller sens som inte passar perfekt för något egentligen, men gör att man skapligt kan aima och rocketjumpa utan alltför stor ansträngning.
Detta funkar för många, men många vill också undvika denna kompromiss och både äta kakan och ha den kvar så att säga. Dock får man göra en annan kompromiss istället om man kör med acceleration och där är att det för de flesta är mycket svårare att träna upp ett bra muskelminne då.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Ni som gillar att inte ha acceleration, erkänn nu, ni är noobs! Alltså ni har inte spelat så länge, alternativt ni spelar bara med dom enklaste vapnen, aldrig sniper och smg, bara assault? Campar bara, fast enligt er då, på ett aggressivt sätt?

Troll.

...

Jag tycker personligen musacc är onaturligt och avskyvärt, och är faktiskt fortfarande rätt sur på Microsoft som har det som standardinställning.
Musrörelser blir IMO mycket mer förutsägbara när det finns ett grundläggande 1:1 förhållande till musens och muspekarens rörelser.
(Dvs rör man musen 1 cm ska den flytta pekaren tex 100 pixlar, oberoende hur snabbt/långsamt man rör musen)

Men visst, OM man kan lära sig utnyttja musaccelerationen fullt ut och har perfekt kontroll i hur snabbt man utför rörelser, så blir man ju faktiskt - åtminstone i teorin - bli mer flexibel med musacc. Man kan göra både snabba rörelser och små rörelser med hög precision, utan att behöva ta till stora handrörelser... (*edit* som Jesper är inne på ovan)
Har man lärt sig detta kan man säkert vara mycket effektiv, men det är inte lika intuitivt som utan, och jag tror inte man klarar vara lika konsekvent i alla situationer med musacc...

I slutändan gör alla som de vill, och det är riktigt bökigt att försöka gå över till andra sidan. För de som är lite nya på FPS eller för den delen nya på att sitta med mus framför datorn så rekommenderar jag dock varmt att klicka ur den där j-kla "förbättra pekarens precision"!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Alla på detta forum och även någon på Youtube jag såg någon gång, har sagt att man ska ta bort sin acceleration.

Det funkade finfint första spelet jag spelade, MW3, det hade gått skit tills jag klickade ur den lilla rutan i Windows musinställning. Reflekterade inte över det då, trodde bara det var så alla spelade, därför gick det bra. Nu när jag tänker på det så är det ju helt ologiskt att det ska gå bra att spela helt plötsligt bara för en ruta klickas ur.

I nästa spel jag spelade, BO2, kämpade jag som fan i början och det gick ungefär lika illa som i början på det förra spelet. Tills jag såg en känd Youtubare med 4+ k/d som visade sina inställnignar. Han körde med rutan iklickad. Jag provade det, och vips så gick det bra igen.

Varför tipsar alla på den här sidan om att ta bort accelerationen. Nu testar jag utan acceleration igen av ren tristess, och det är ju helt omöjlgit att spela UTAN. Kommer väl få 1 miljon arga svar som säger att den ska vara av. Men ni som tycker den ska vara av till 100%, förklara gärna varför jag missar alla var och var annat klick med musen? I Windows, i spelet, över allt. Att snipa är en mardröm utan.

800 dpi, Windows-acceleration samt 6/11, 1 i CoD egna inställning, funkar helt jävla prickfritt. För er som vill testa något nytt, testa!

För övrigt så känns det lite trist att ta råd av vissa människor, skulle vilja ha deras k/d ratio innan jag lyssnar ibland. Spelade med ett gäng gamla rävar i MW3, de hade spelat CoD sedan det första spelet, och hade ändå inte högre k/d än 1,5 ungefär. Känns ju mest tragiskt att man spelat 8 st CoD utan att bli bättre än en vanlig noob, hade 1,5 typ i början när jag började spela CoD på datorn...

En annan sak kan faktiskt vara att de som förespråkar icke-acceleration kör med optisk mus, har provat och det funkar bättre med optik, men en laser mus funkar fan bättre MED acceleration. Missar varje jäkla knapp på alla ställen jag ska klicka, blir tokig.

Du missar för att du är ovan helt enkelt? Testa att höja känsligheten lite. Många spelar så, men du kommer inte klara det alls i början pga att du är ovan. Bara upp till dig att bestämma dig för om du vill köra på som du gör, eller vänja om dig och få bättre precision

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Acceleration har inget att göra med om du träffar fler knappar eller inte. Knappen fungerar om du håller muspekaren över den när du trycker, svårare än så är det inte
Jag kan garantera att det är svårare att få riktigt bra aim med acceleration, då du måste vara enormt duktig för att inte bara beräkna hur långt du ska dra musen för att göra en viss rörelse, du måste även räkna in hur fort du drar musen. Inget seriöst CS-proffs sitter med mouse acceleration på
Jag förstår om du vill ha det på, är man inte hardcore gamer som lärt sig sin mus perfekt så kan det underlätta, utan tvekan.

Du kommer komma till en gräns där ditt datorspelande blir lidande pga att du inte kan kontrollera muspekaren tillräckligt bra, men så länge du inte har planer på att bli proffs tror jag du klarar dig

Provade för övrigt att aktivera acceleration bara för kul, blev åksjuk direkt och kunde inte sikta för 5 öre, så jag är ganska säker på att det bara är en vanesak

Roligt med sånna som dig som liksom talar om för andra hur det är. Jag vet väl bäst med min mus och min dator. Du var i en av mina andra trådar och skrev helt meninglösa inlägg också. Men skitsamma, nu är det faktiskt så att det är som jag säger. Utgå ifrån det, så ja, jag träffar fler knappar när jag klickar. Det kanske har med fler saker att göra, min musmatta är väldigt glidig, och mina glides är ju a teflon, så min mus står aldrig stil riktigt. Roligt att du "garanterar" när du pratar om andra och deras upplevelser, erfarenheter.

Lärde du dig nått av dena tråden?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Du missar för att du är ovan helt enkelt? Testa att höja känsligheten lite. Många spelar så, men du kommer inte klara det alls i början pga att du är ovan. Bara upp till dig att bestämma dig för om du vill köra på som du gör, eller vänja om dig och få bättre precision

Nä, jag har som jag skrev spelat utan acceleration i ett helt år. Hade lite högre sens än vad jag behövde, bara för att det funkade bättre. Men jag träffar ÄNNU mer med acceleration, haha, verkar vara svårt att förstå för en del när man skriver så!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Nä, jag har som jag skrev spelat utan acceleration i ett helt år. Hade lite högre sens än vad jag behövde, bara för att det funkade bättre. Men jag träffar ÄNNU mer med acceleration, haha, verkar vara svårt att förstå för en del när man skriver så!

Ja du kanske träffar mer.

Men man kan aldrig bli PRO inom FPS scenen med mouse acc.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

´+UOTE=Roger W;13877676]Troll.

...

Jag tycker personligen musacc är onaturligt och avskyvärt, och är faktiskt fortfarande rätt sur på Microsoft som har det som standardinställning.
Musrörelser blir IMO mycket mer förutsägbara när det finns ett grundläggande 1:1 förhållande till musens och muspekarens rörelser.
(Dvs rör man musen 1 cm ska den flytta pekaren tex 100 pixlar, oberoende hur snabbt/långsamt man rör musen)

Men visst, OM man kan lära sig utnyttja musaccelerationen fullt ut och har perfekt kontroll i hur snabbt man utför rörelser, så blir man ju faktiskt - åtminstone i teorin - bli mer flexibel med musacc. Man kan göra både snabba rörelser och små rörelser med hög precision, utan att behöva ta till stora handrörelser... (*edit* som Jesper är inne på ovan)
Har man lärt sig detta kan man säkert vara mycket effektiv, men det är inte lika intuitivt som utan, och jag tror inte man klarar vara lika konsekvent i alla situationer med musacc...

I slutändan gör alla som de vill, och det är riktigt bökigt att försöka gå över till andra sidan. För de som är lite nya på FPS eller för den delen nya på att sitta med mus framför datorn så rekommenderar jag dock varmt att klicka ur den där j-kla "förbättra pekarens precision"![/QUOTE]

Jag kör ju även låg sens, med acceleration, så det är ganska stora rörelser ändå. Har ju en XL-musmatta, men åker av på kanterna ganska ofta ändå, känner mig helt klart bättre rent allmänt med acceleration. Har väldigt hög precision, samt blir sällan bortsprungen på nära håll. Om det nu är bättre utan acceleration så måste jag köra helt fel kombination, kör låg sens nu och utan. Och jag prickar en hel del på långt håll, men inte als lika mycket som med, samtidigt som jag blir bortsprungen på nära håll hela tiden, bottennapp!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Roligt med sånna som dig som liksom talar om för andra hur det är. Jag vet väl bäst med min mus och min dator. Du var i en av mina andra trådar och skrev helt meninglösa inlägg också. Men skitsamma, nu är det faktiskt så att det är som jag säger. Utgå ifrån det, så ja, jag träffar fler knappar när jag klickar. Det kanske har med fler saker att göra, min musmatta är väldigt glidig, och mina glides är ju a teflon, så min mus står aldrig stil riktigt. Roligt att du "garanterar" när du pratar om andra och deras upplevelser, erfarenheter.

Lärde du dig nått av dena tråden?

Sakta i backarna. Vad sjutton är det du skriver?
Läs igenom min post en gång till, noggrant, och så tänker du till igen.

Acceleration har inget att göra med om du träffar fler knappar eller inte. Knappen fungerar om du håller muspekaren över den när du trycker, svårare än så är det inte
Jag kan garantera att det är svårare att få riktigt bra aim med acceleration, då du måste vara enormt duktig för att inte bara beräkna hur långt du ska dra musen för att göra en viss rörelse, du måste även räkna in hur fort du drar musen. Inget seriöst CS-proffs sitter med mouse acceleration på
Jag förstår om du vill ha det på, är man inte en hardcore gamer som lärt sig sin mus perfekt så kan det underlätta, utan tvekan.

Du kommer komma till en gräns där ditt datorspelande blir lidande pga att du inte kan kontrollera muspekaren tillräckligt bra, men så länge du inte har planer på att bli proffs tror jag du klarar dig

Provade för övrigt att aktivera acceleration bara för kul, blev åksjuk direkt och kunde inte sikta för 5 öre, så jag är ganska säker på att det bara är en vanesak

Dold text
Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

jag kör bara med acceleration på pekplattor med mus är det omöjligt att göra snabba rörelser med det aktiverat.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat musacc.
Överallt där man behöver kunna röra siktet snabbt och precist sabbar accelerationen (för mig i alla fall).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Ja du kanske träffar mer.

Men man kan aldrig bli PRO inom FPS scenen med mouse acc.

Och pro är då ungefär som i League-play där alla kör ENDAST an-94 eller msmc? Ja, nej tack, då äger jag heldre dessa pros med nått roligt vapen istället!

Skrivet av WoG:

Sakta i backarna. Vad sjutton är det du skriver?
Läs igenom min post en gång till, noggrant, och så tänker du till igen.

Läste igenom det, min åsikt kvarstår, läs igenom vad jag skrev noggrant, och så tänker du till.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Och pro är då ungefär som i League-play där alla kör ENDAST an-94 eller msmc? Ja, nej tack, då äger jag heldre dessa pros med nått roligt vapen istället!

Läste igenom det, min åsikt kvarstår, läs igenom vad jag skrev noggrant, och så tänker du till.

Är du inte äldre än så så lägger jag ned detta direkt, var snäll och skapa ingen tråd om du inte tänkt läsa vad de andra skriver till dig.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd

Jag läser för fullt, men samtidigt har jag inga problem att spela BO2, mot vem som helst, så när det snackars pros, så skrattar jag bara, visst om ni tycker man är pro när man är med en clan och har 1.4 i k/d så visst!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Jag läser för fullt, men samtidigt har jag inga problem att spela BO2, mot vem som helst, så när det snackars pros, så skrattar jag bara, visst om ni tycker man är pro när man är med en clan och har 1.4 i k/d så visst!

Det verkar som du inte vet vad du snackar om.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det verkar som du inte vet vad du snackar om.

Jag gjorde misstaget att skriva i denna tråden innan jag läste vad TS skrev på sida 1. Det är bara att lägga ner detta, vi kommer inte komma någon vart

Skrivet av RiHjD:

Ni som gillar att inte ha acceleration, erkänn nu, ni är noobs! Alltså ni har inte spelat så länge, alternativt ni spelar bara med dom enklaste vapnen, aldrig sniper och smg, bara assault? Campar bara, fast enligt er då, på ett aggressivt sätt?

Dold text
Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Är du inte äldre än så så lägger jag ned detta direkt, var snäll och skapa ingen tråd om du inte tänkt läsa vad de andra skriver till dig.

Jepp, det är nog bäst du lägger ner, ditt snack gör bara folk irriterad, men du som är så gammal, har ju den där retsamma sidan i kroppen, eller vänta, det hade man ju när man var liten...

Om du ska få mig att tro att du kan något så lär du börja rabbla upp lite siffror här, intresserar mig inte för var man spelat, utan med vilka stats!

Du verkar mest vara en helt vanlig "förståsigpåare" som kan allt utan att i praktiken kunna ett skit, men förstå, det gör du tydligen! Säkert spelat lite Quake eller nått i dina dagar, blev ägd av alla, kanske spelar GTA eller nått sånt, haha.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av WoG:

Jag gjorde misstaget att skriva i denna tråden innan jag läste vad TS skrev på sida 1. Det är bara att lägga ner detta, vi kommer inte komma någon vart

Dold text

Ja lägger ner detta nu med.

Har spelat på Game-z i GBG med Delphan och massa andra som spelade i Fantic då och SK.

Dom som tror att folk har mouse acc i CS måste va väldigt trångsynta.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Jepp, det är nog bäst du lägger ner, ditt snack gör bara folk irriterad, men du som är så gammal, har ju den där retsamma sidan i kroppen, eller vänta, det hade man ju när man var liten...

Om du ska få mig att tro att du kan något så lär du börja rabbla upp lite siffror här, intresserar mig inte för var man spelat, utan med vilka stats!

Du verkar mest vara en helt vanlig "förståsigpåare" som kan allt utan att i praktiken kunna ett skit, men förstå, det gör du tydligen! Säkert spelat lite Quake eller nått i dina dagar, blev ägd av alla, kanske spelar GTA eller nått sånt, haha.

Sluta skriv bara.

Du gör folk irriterad inget annat.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Det verkar som du inte vet vad du snackar om.

Ok, det jag snackar om är att jag inte tycker det är svårt, klart jag behöver kämpa, men tycker jag kan vinna över de flesta spelare. Så de som tipsar om inställningar som är dåliga, och sedan påstår att pros spelar så, så antar jag att dom prosen är lika dålgia som deras inställningar. Lite som sniper lobbysarna i BO1, alla spelar sniper, dom suger på det, men de har faktiskt en chans när alla andra spelar med sniper också. Om du fårstår liknelsen?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Ok, det jag snackar om är att jag inte tycker det är svårt, klart jag behöver kämpa, men tycker jag kan vinna över de flesta spelare. Så de som tipsar om inställningar som är dåliga, och sedan påstår att pros spelar så, så antar jag att dom prosen är lika dålgia som deras inställningar. Lite som sniper lobbysarna i BO1, alla spelar sniper, dom suger på det, men de har faktiskt en chans när alla andra spelar med sniper också. Om du fårstår liknelsen?

Nej jag tänker inte förstå eller läsa men vinner man alla matcher tex som i CS:GO.
Nip vad har dom i stats? 190-5? i matcher.

Ingen av dom har mouse ACC då det inte går att använda.

Hello guys,

I would want to ask you about mouse acceleration in CS:GO

How is better and easy to fire? With mouse acceleration ON or OFF and if it's ON, how should I make it?

I'm sorry, but I has this game since today emoticon-smile So I don't know nothing about that. Can you help?

and also - Is there anything, I should write in console for better gameplay?

[ quote ]
#2 | 09/02/13 12:10
User is OnlineKubiK
noMERCY.csgo

mouse acceleration OFF !!
[ quote ]
#3 | 09/02/13 12:11
User is Onlinenbs
LIVERPOOL FC

And please tell me why?
[ quote ]
#4 | 09/02/13 16:23
User is OnlineKubiK
noMERCY.csgo

because You can't feel mouse when making bigger move, its just my opinion
[ quote ]
#5 | 10/02/13 17:26
User is Onlinemonsi
Eye of Horus

With mouse acceleration, your moves tend to be kinda random and unpredictable. Without acceleration, it is way easier for you to train your memory on how far you have to move your mouse to move a certain distance ingame.
For that same reason, you should find a sensitivity you're comfortable with, and never touch it.

Dold text
Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Förlåt om jag gör någon irriterad, det är inte min mening, som en del andra har sagt redan. Självklart funkar det som funkar bäst för en själv, bäst för en själv. För mig verkar det vara acceleration, för en del, utan. Jag förespråkar kanske acceleration, men säger inte att andra ska byta till det.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Nej jag tänker inte förstå eller läsa men vinner man alla matcher tex som i CS:GO.
Nip vad har dom i stats? 190-5? i matcher.

Ingen av dom har mouse ACC då det inte går att använda.

Moget att du inte ens tänker läsa, då tycker jag inte heller du behöver skriva och svara på mina inlägg.

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem
Skrivet av RiHjD:

Jepp, det är nog bäst du lägger ner, ditt snack gör bara folk irriterad, men du som är så gammal, har ju den där retsamma sidan i kroppen, eller vänta, det hade man ju när man var liten...

Om du ska få mig att tro att du kan något så lär du börja rabbla upp lite siffror här, intresserar mig inte för var man spelat, utan med vilka stats!

Du verkar mest vara en helt vanlig "förståsigpåare" som kan allt utan att i praktiken kunna ett skit, men förstå, det gör du tydligen! Säkert spelat lite Quake eller nått i dina dagar, blev ägd av alla, kanske spelar GTA eller nått sånt, haha.

För att vara trevlig kan jag nämna att jag spelar det mesta, men det spel jag lagt ner mest tid på är ändå Dota 2. Vilket kräver mycket mer noggrannhet än man kan tro, och du är välkommen att spela med/mot mig
http://dotabuff.com/players/43719715

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

För att vara trevlig kan jag nämna att jag spelar det mesta, men det spel jag lagt ner mest tid på är ändå Dota 2. Vilket kräver mycket mer noggrannhet än man kan tro, och du är välkommen att spela med/mot mig
http://dotabuff.com/players/43719715

Det kanske inte riktigt är min kopp te dock, dota = ungefär lol/warcraft/starcraft?

Om det är ett sånt spel så ser jag aboslut inte att ens musinställning gör någon skilland alls?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av RiHjD:

Det kanske inte riktigt är min kopp te dock, dota = ungefär lol/warcraft/starcraft?

Om det är ett sånt spel så ser jag aboslut inte att ens musinställning gör någon skilland alls?

Gör hur mycket skilland som helst.
Som dag och natt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240