Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av anon14781:

Titta på företag som Inrego och liknande företag som säljer begagnat. Företag lämnar in datorer till dom och sen säljs dom vidare efter att genomgåtts. Dom tar helt normala priser för flera år gamla laptops och det verkar ju gå bra för dom.

Det är typiskt svenskt att va avis på folk som lyckas med att göra sig en hacka på begagnatmarknaden. Men sen finns det naturligtvis skojare med, som personen i annonsen.

Den begagnade laptop marknaden är stor och folk är villiga att betala för en kvalitetslaptop.

Som jag sa så brukar jag göra fynd på Tradera. ElitBooks och Thinkpads är heta. Även ProBooks kan man få bra för.
Fick 1900 kr för en Lenovo T410 för ett tag sen. Äldre kvalitetslaptops är eftertraktade.

Jag menade inte att racka ner på dina tradera deals om du trodde det, klart företag vill tjäna pengar, Inrego säljer oftast till marknadsmässigt okej priser dock kan dom ju fantisera iväg ibland på gamla proliant G5:or

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sellpys tradera-konto är verkligen en guldgruva av annonser med fantasipriser Den som jobbar på Sellpy är säkert Lena 45 som tror att den är värd multum bara för att det står Apple på den.

https://i.imgur.com/vzyvFSv.png

https://www.tradera.com/item/302611/343000069/apple-usb-uttag...

Jag förstår verkligen inte hur ett företag som sellpy kan gå runt? Gör dom ens det?
Tror aldrig att jag har sett en bra deal postade utav dem.

Har förövrigt gått igenom en stor del utav tråden nu, många roliga fynd här!
Dock blir jag lite ledsen i ögat, att så många endast länkar till t.ex blocket utan en bild. Då majoriteten av länkarna inte fungerar, allrahelst om det var länge sedan de postades.

Så tummen upp till er som postar bilder istället så att tråden kan läsas längre än 2 sidor bak i tråden.

Permalänk
Skrivet av dwd:

Kul hur man inte ens får ett motbud ibland. Är det kanske synonymt med "nej tack, jag väntar hellre på en som inte känner till swec."?

Hursomhelst, länk här till skön dialog på blocket.

lol XD Han har fått flera skambud alltså? XD

får se om man faktiskt får krypa till korset och sänka priset

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av anon14781:

Titta på företag som Inrego och liknande företag som säljer begagnat. Företag lämnar in datorer till dom och sen säljs dom vidare efter att genomgåtts. Dom tar helt normala priser för flera år gamla laptops och det verkar ju gå bra för dom.

Det är typiskt svenskt att va avis på folk som lyckas med att göra sig en hacka på begagnatmarknaden. Men sen finns det naturligtvis skojare med, som personen i annonsen.

Den begagnade laptop marknaden är stor och folk är villiga att betala för en kvalitetslaptop.

Som jag sa så brukar jag göra fynd på Tradera. ElitBooks och Thinkpads är heta. Även ProBooks kan man få bra för.
Fick 1900 kr för en Lenovo T410 för ett tag sen. Äldre kvalitetslaptops är eftertraktade.

Som anställd på nämnt företag kan jag hålla med dig gamla rejäla ThinkPad forthewin!
Att köpa en beg-dator hos oss är ibland dyrare, men då erbjuds man även support och riklig garanti i minst ett år för prylarna man köper. Vilket har gett oss en boost sett till att köpa sin begagnade dator från en random person på Tradera.
Majoriteten av inflödet till oss är framförallt företag som vill ha säkerheten med dataradering + intyg och certifikat. Något som för företagen kan vara svårt att reglera när man säljer av / ger bort datorerna till sina anställda som i sin tur kanske säljer vidare på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VeryMadMeatball:

Som anställd på nämnt företag kan jag hålla med dig gamla rejäla ThinkPad forthewin!
Att köpa en beg-dator hos oss är ibland dyrare, men då erbjuds man även support och riklig garanti i minst ett år för prylarna man köper. Vilket har gett oss en boost sett till att köpa sin begagnade dator från en random person på Tradera.
Majoriteten av inflödet till oss är framförallt företag som vill ha säkerheten med dataradering + intyg och certifikat. Något som för företagen kan vara svårt att reglera när man säljer av / ger bort datorerna till sina anställda som i sin tur kanske säljer vidare på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

Har jobbat på Inrego tidigare, därför jag nämnde er. Känns mer som Tradera är mer för privatpersoner, även fast det finns företag som säljer där. Lite som blocket fast bättre.

Permalänk

Varför är blockets kundtjänst så jävla värdelösa?

Det måste vara så att dom ibland skippar att godkänna annonser på korrekt sätt då jag sett många gånger där info som inte är tillåtet funnits. Har man då rapporterad så har annonsen åkt ner direkt.

Seriöst, vem godkänner en annons som denna (mirror)?

Permalänk
Avstängd

https://www.blocket.se/Stockholm/Gaming_dator_Oerhort_valbeva...
19.000kr
Gaming dator Oerhört välbevarad och "prisvärd"
980gtx grafikkort, 8 gb ram och en i7 processor. Med lite tillbehör.
"Hur datorns inre komponenter sitter och är placerade är precis som det skall vara: till perfektion."

Har tur om man får 6-7k för det där..

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Superdator + alla tillbehör
17000 kr
(Ryzen 5 1600, 16 gig minne, GTX 1070)

Bäst i annonsen är dock:
"Den har absolut allt och lite till med lite overkill med till exempel en 3,5 TB hårddisk och en 275GB SSD. "

https://www.blocket.se/halland/Superdator___alla_tillbehor_84...

SPECS:
Chassi: Phanteks Eclipse P400S Glass Silent
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1070 8GB Dual OC
RAM-minne: Corsair Vengeance RGB DDR4 3000MHz 16GB
Processor: AMD Ryzen 5 1600 - 6C/12T, 3,4/3,6GHz 3MB L2, 16MB L3 cache, 65W
Moderkort: Asus Prime B350-plus
Hårddisk: Seagate Barracuda 3TB 3.5” HDD
SSD: Crusial MX300 275GB SATA 2.5”
Nätaggregat: Corsair CX750M, 750W PSU

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fraction_91:

https://www.blocket.se/Stockholm/Gaming_dator_Oerhort_valbeva...
19.000kr
Gaming dator Oerhört välbevarad och "prisvärd"
980gtx grafikkort, 8 gb ram och en i7 processor. Med lite tillbehör.
"Hur datorns inre komponenter sitter och är placerade är precis som det skall vara: till perfektion."

Har tur om man får 6-7k för det där..

19k?
Sålde en 6700k på Z170-mobo, strix 980Ti, 16gb ram, bra/dyrt 750W nätagg, två SSD's, noctuakylare, en lagrings-hdd och ett aningen dyrare chassi för slutsumman av 7500 i somras. Verkar som att man skulle ha behållt sakerna och sålt det idag om man kan få såna summor

Permalänk
Avstängd

@Zpnk:

Om personen i fråga får 6-7k ska hen vara nöjd.
Några 19k är fantasisummor...

Hoppas ju innerligt att ingen är såpass omedveten om värde att man köper

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/vasterbotten/Sveriges_kanske_snyggaste...

Satte ihop allting på Webhallen och det landade på 18000 exkl. chassi...

Vet inte vad der8auer chassit kostar men tvivlar på att det är de resterande 15000 som behövs för att göra begagnatkostnaden värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helljanek:

https://www.blocket.se/vasterbotten/Sveriges_kanske_snyggaste...

Satte ihop allting på Webhallen och det landade på 18000 exkl. chassi...

Vet inte vad der8auer chassit kostar men tvivlar på att det är de resterande 15000 som behövs för att göra begagnatkostnaden värt det.

Nu glömde du att det faktiskt var det snyggaste bygget han gjort 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Nu glömde du att det faktiskt var det snyggaste bygget han gjort 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Det roliga i det hela är att datorn inte ens är snygg IMO, den är bara kal och tråkig och så förväntar man sig att RGB automatiskt ska göra den 10/10.

Ett typiskt sånt chassi som behöver riktig custom vattenkylning för att se intressant ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Helljanek:

Det roliga i det hela är att datorn inte ens är snygg IMO, den är bara kal och tråkig och så förväntar man sig att RGB automatiskt ska göra den 10/10.

Ett typiskt sånt chassi som behöver riktig custom vattenkylning för att se intressant ut.

Tycker den såg bra ut. Ändra bara led till vitt ljus så är det en trevlig sak att titta på. Men det är ju helt personligt vad man tycker är snyggt eller inte. Priset är ju en annan femma.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Vad fort annonserna försvinner efter att de har hämnat här

Permalänk
Medlem

Schrödingers datordelar
"aldrig uppackade" men samtidigt testmonterade av inet..?

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Avstängd

https://www.blocket.se/vasterbotten/Gaming___PC_84365292.htm?...

45k, kostar väl cirka 5-10k mindre om man beställer helt nytt ..

Visa signatur

-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fraction_91:

https://www.blocket.se/vasterbotten/Gaming___PC_84365292.htm?...

45k, kostar väl cirka 5-10k mindre om man beställer helt nytt ..

Ställer mig frågan varför köpa en dator för att sedan bara sälja den?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jaghatai:

Schrödingers datordelar
"aldrig uppackade" men samtidigt testmonterade av inet..?

Undrar varför man ens köper en dator för 52000 kr och sedan bara säljer den. Känns som något lurt med sådana annonser.
Dessutom 0 i betyg. Så verkar vara en ny säljare. Skulle vara väldigt vaksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Ställer mig frågan varför köpa en dator för att sedan bara sälja den?

Tragiskt nog är en förklaring troligtvis att de köpt något dyrt på avbetalning utan att egentligen förstå kostnaden. Så när de helt plötsligt inte har råd med hyran blir det till att sälja datorn (eller ta sms-lån). Annars ser jag få legitima anledningar att sälja.

Har en släkting som jag bara väntar ska dyka upp på Lyxfällan. I sommar får han sitt första riktiga sommarjobb, får se vilka dumheter han hittar på när första lönen kommer.

Permalänk
Medlem

https://www.blocket.se/vasterbotten/Komplett_Kraftfulltgaming...

Spana in fyndet. Han säljer grejerna då han "tappat intresset".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Undrar varför man ens köper en dator för 52000 kr och sedan bara säljer den. Känns som något lurt med sådana annonser.
Dessutom 0 i betyg. Så verkar vara en ny säljare. Skulle vara väldigt vaksam.

Skulle jag köpt en dator för 52000kr som till spelande skulle jag nog ångra mig ganska snabbt, så kan förstå de som säljer. Så kul är det inte att kunna ändra spelen från high till ultra.
Men så länge man kan hämta datorn och kontrollera den på plats bör det väl inte vara några större problem. Eller tänker du att det är stöldgods?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Jag förstår verkligen inte hur ett företag som sellpy kan gå runt? Gör dom ens det?
Tror aldrig att jag har sett en bra deal postade utav dem.

Har förövrigt gått igenom en stor del utav tråden nu, många roliga fynd här!
Dock blir jag lite ledsen i ögat, att så många endast länkar till t.ex blocket utan en bild. Då majoriteten av länkarna inte fungerar, allrahelst om det var länge sedan de postades.

Så tummen upp till er som postar bilder istället så att tråden kan läsas längre än 2 sidor bak i tråden.

Några highligts.

REAL 3D glasögon, 15kr nya inplastade på vilken SF biograf som helst i landet eller..
152kr begagnade direkt till postombudet via sellpy..
"Real D, 3D-glasögon, Svart"

Micro USB kabel från Beats hörlurar 305:- inkl frakt..
Röd "hörlurs adapter"

Strömsladd "Mayor" 202:- inkl frakt
Gristryne

"DVR Inspelare" 152:- inkl frakt
10st DVD skivor

Sen kan man ju hitta rätt okej grejer ibland men det gäller ju att både personen som skickat in det och sellpys personal har noll koll..

AiAiAi TMA-2 spotify edition, oklart vilka drivers men ligger kring 1500:- nya. Utrop på 200:-
AiAiAi TMA-2

QPAD QH-90 utrop 50:-
Lite kul att de kallar dem QH-90 L eftersom att de bara skrivit av texten och de råkar vara den vänstra kåpan de kollat på..
QPAD QH-90 "L"

Permalänk
Avstängd

Dagens stjärna..

29.000kr
780gtx grafikkort 😆

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Arbetsstation / speldator - värsting https://www.blocket.se/vi/84566476.htm

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

Dagens stjärna..

29.000kr
780gtx grafikkort 😆

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Arbetsstation / speldator - värsting https://www.blocket.se/vi/84566476.htm

Processorn ligger på 22.500:- löst, sen kan man väl anta att grafikkortet fick hänga med till nästa bygge och det här slängdes in istället?
Eller att den använts till något där gpu kraft spelar noll roll.

Lägg till 48GB DDR4 och ett moderkort som ligger kring 6000:- idag så känns inte som att det platsar i den här tråden egentligen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Processorn ligger på 22.500:- löst, sen kan man väl anta att grafikkortet fick hänga med till nästa bygge och det här slängdes in istället?
Eller att den använts till något där gpu kraft spelar noll roll.

Lägg till 48GB DDR4 och ett moderkort som ligger kring 6000:- idag så känns inte som att det platsar i den här tråden egentligen..

Känns dock som han begär nypris på en begagnad dator, hade varit mycket rimligare om han lagts sig under 20 000.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

@muSashi:

Om någon köper en 7e generations CPU för 22k, när det är år 2019 och det utbud av workstation CPUs som finns nu. Den dagen går alla stjärnor i linje och grisar flyger

I7-6700k kostade tills nyligen cirka 4k, men inte fasen köpte någon den ändå, med tanke på att du fick tag på en i7-8700k för samma peng

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fraction_91:

@muSashi:

Om någon köper en 7e generations CPU för 22k, när det är år 2019 och det utbud av workstation CPUs som finns nu. Den dagen går alla stjärnor i linje och grisar flyger

Just 7980XE har ju dock inte någon ersättare i den 8:e generationen, och de flesta som reviewade 9980XE kom fram till att den i princip inte tillförde någonting över 7980XE.
Jag håller nog snarare med om att 29k inte är så orimligt att det hör hemma i denna tråden, plockar jag ihop ett paket med moderkort, cpu, kylare, ram och nätaggregat (inga diskar eller chassi) så hamnar det på nästan 39k nypris.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Avstängd

@sweisdapro:

Du får en helt ny AMD Ryzen Threadripper 2990WX 32 kärnor & 64 trådars för 19,9k, sedan kunde du köpa 64gb balistic 3000mhz CL 15 minnen för 3600kr.

Vilket bara där har du en ny modern ryzen threadripper cpu & 64gb 3000mhz CL15 ram för samma peng som endast en 7e gen i9a

Att säga 29k är prisvärt håller jag inte med om och jag tycker absolut att den hör hemma här.

Visa signatur

-